رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-01 07:14 شماره خبر : 8294 https://sobhtoos.ir/short/4aoQa 0
عشقی که پایان ندارد؛

اینجا همه‌چیز معنای حضور قلب دارد و گویی در وجب‌به‌وجب مسیر تنها قلب‌های عاشقان باهم سخن می‌گوید و اینجا اربعین حسینی است، مسیری که ابتدا و انتهایش خدمت و ارادت و دلدادگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ یک سال انتظار برای حضور در پیاده‌روی اربعین و لحظه خدمت به زائرین وقتی به سر می‌رسد و نگاه که می‌کنیم همه مسیر غرق در عشق و ارادتی است که عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با تمام وجود برای وصال و خدمت به این حرکت عظیم از نقطه‌نقطه دنیا در اربعین دنبال می‌کنند.

درواقع اربعین حرکتی عظیمی است که سال‌به‌سال بر دلدادگان و عاشقان آن افزوده می‌شود، اینجا همه‌چیز معنای حضور قلب دارد و گویی در وجب‌به‌وجب مسیر تنها قلب‌های عاشقان باهم سخن می‌گوید و اینجا اربعین حسینی است، مسیری که ابتدا و انتهایش خدمت و ارادت و دلدادگیست.

در همین رابطه با خادمان موکب امام رضا (ع) رشتخوار در شهر کاظمین در مسیر پیاده‌روی اربعین به گفت‌وگو پرداختیم.

اینجا تنها چیزی که وجود دارد آرامش و حس خوب است

کمیل درویش‌نیا یکی از جوانان و خادمان موکب در گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه با حس و حال مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: من امسال دومین سالی است که همراه موکب برای خدمت به زائران همراه موکب امام رضا (ع) همراه می‌شوم، اینجا تنها چیزی که وجود دارد آرامش و حس خوب است که تمام وجود انسان را به‌واسطه خدمت به زائران اربعین حسینی فرامی‌گیرد.

وی افزود: اینجا هر کس به هر طریقی به زائران خدمت می‌کند یکی کفش‌های را واکس و دیگری چای و شربت می‌دهد، یکی آشپزی می‌کند و دیگری توزیع غذا می‌کند، یکی مسیر پیاده‌روی زائران را جارو و دیگری زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند و همه با تمام وجود خدمت به زائرین را دنبال می‌کنند.

 باگذشت قرن‌ها، اربعین همچنان در دل‌ها ماندگار است

حجت‌الاسلام محمد بهروزی روحانی کاروان امام رضا (ع) رشتخوار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: اربعین حسینی حرکت عظیمی است که تمام قلب‌های آزادمردان و عاشقان به ارباب بی کفنمان را دورهم گرد‌ می‌آورد و دنیا را به تماشای این ارادت و این عشق به پایان به نظاره می‌گذارد، اربعین حسینی درواقع مغناطیسی است که امروز  باگذشت وجود قرن‌ها، همچنان در دل‌ها مانا و ماندگار است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اربعین حسینی یادآور شد: به‌نوعی در اربعین حسینی در کنار نیت زیارت و ارادت درواقع شیعیان در این حرکت عظیم گرد هم جمع می‌شوند و قدرت اتحاد و همبستگی خود را به رخ جهانیان می‌کشانند.

 تمام لحظات خدمت به زائران اربعین لذت است

عارفی دیگر خادم موکب با اشاره به لذت پذیرایی از زائران حسینی بیان داشت: اینجا زبان و گویش و کشور سخن نمی‌گوید، تمام یکدست ارادت و افتادگی است که مسیر را فراگرفته است، خدمت کردن به زائران حسینی نه‌تنها خستگی‌ناپذیر است، بلکه آن‌چنان انرژی و قوتی به ما می‌دهد که تمام شبانه‌روز را توان خدمت داری، اینجا تمام و تمام لحظاتش لذت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مسیر پیر و جوان، زن و مرد همه حضور دارند، اظهار داشت: کسی اینجا تنها نیست، جوانان به افراد مسن در مسیر کمک می‌کنند و همه در این مسیر همراه و همدل قدم بر‌می‌دارند.

پذیرایی روزانه ۱۱ هزار زائر در موکب‌های رشتخوار

علیرضا احمدپور رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان رشتخوار در تماس صوتی از طریق پیام‌رسان روبیکا با تأکید بر اینکه نائب زیاره همه جاماندگان مسیر هستیم، گفت: شهرستان رشتخوار در اربعین سال جاری  دارای دو موکب پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در کشور عراق است، موکب امام رضا علیه‌السلام در شهر کاظمین عراق و موکب پسر امام حسن مجتبی علیه‌السلام در کربلا معلی که روزانه پذیرای حدود ۱۱ هزار نفر از زائران با توزیع غذا، چای، شربت و میان وعده است.

احمدپور در ادامه با تأکید بر اینکه در هر موکب تعداد ۲۰ نفر خدمه خدمت‌رسانی خود را به زائرین دنبال می‌کنند، افزود: موکب امام رضا (ع) در شهر کاظمین و موکب پسر امام حسن مجتبی (ع) در کربلای معلی به مدت ۱۰ روز تا اربعین حسینی  به زائران خدمت‌رسانی‌ خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار