رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد:

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه سیستم داربستی در ۵۰۰ هکتار از باغات انگور شهرستان خلیل‌آباد اجرا شده است، گفت: ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای این سیستم جذب شده است.

محمود شبان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با بیان اینکه ۱۵۰ هکتار آبیاری نوین در سطح شهرستان خلیل‌آباد اجرا شده است، اظهار داشت: در راستای افزایش عملکرد و بهره‌وری بحث سیستم داربستی در باغات الگویی شهرستان اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سیستم داربستی در ۵۰۰ هکتار از باغات انگور شهرستان خلیل‌آباد اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد با بازپرداخت پنج ساله در حوزه سیستم‌های داربستی اعتبار جذب شده است و تعداد از کشاورزان نیز برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های آبیاری نوین نیز از دیگر طرح‌هایی که در باغات شهرستان اجرا می‌شود، تصریح کرد: بحران آب و خشکسالی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در شهرستان داریم و به همین منظور آبیاری قطره‌ای در سطح باغات اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه ارقام و عبور از ارقام قدیمی از جمله طرح‌هایی است که در جهاد کشاورزی خلیل‌آباد دنبال می‌شود، اذعان کرد: در گذشته تنها دو رقم پیکامی و عسکری در شهرستان داشتیم و امروزه ارقام تجاری متناسب با شرایط خشکسالی در سطح باغات انگور توزیع شده است که خوشبختانه عملکرد خوبی داشته‌اند.

شبان با تأکید بر اینکه انگور ترکمن ۴، رعشه، مندراب و... نیز از جمله ارقام انگور است که در سطح باغات توزیع شده است، عنوان کرد: مندراب یکی از ارقام انگور بسیار خوب و سازگار با شرایط آب‌وهوایی منطقه محسوب می‌شود که در کنار سایر ارقام انگور شهرستان کار شده است.

وی با اشاره به اینکه یک باغ الگویی در روستای ارغا نیز به‌عنوان مخزن انگور رقم مندراب انتخاب شده است و به توزیع این رقم می‌پردازد، تشریح کرد: به دنبال این هستیم که تمام محدودیت‌هایی که در بحث خشکسالی و کم‌آبی در شهرستان داریم را با مواردی این‌چنین نظیر اجرای سیستم داربستی، آبیاری نوین و تغییر ارقام انگور نیز برطرف کنیم.

 مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه تمام توان خود را گذاشته‌ایم که در سطح شهرستان باغاتی را تعبیه کنیم تا تمام سیستم‌های نوین و علمی را کار کنند، تأکید کرد: کشاورزانی که بیشتر به دنبال اجرای این سیستم‌ها هستند باغات آنها را به‌عنوان باغات الگویی قرار داده‌ایم تا کشاورزان تجربه خود را در اختیار دیگر کشاورزان قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار