رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-19 15:04 شماره خبر : 6870 https://sobhtoos.ir/short/V9kql 0
مسئول بسیج سازندگی ناحیه خواف؛

مسئول بسیج سازندگی ناحیه خواف: مأموریت بسیج سازندگی فقط در زمینه مسائل عمرانی نیست، بلکه در زمینه‌های مختلف محرومیت‌زدایی به‌صورت جدی ایفای نقش نموده است.

سید اکبر معصوم پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ بسیج سازندگی را یاری‌رسان محرومان توصیف کرد و افزود: مأموریت بسیج سازندگی فقط در زمینه مسائل عمرانی نیست، بلکه در زمینه‌های مختلف محرومیت‌زدایی اعم از کمک مؤمنانه، توزیع سبد معیشتی، جهیزیه رایگان، لوازم‌التحریر، پوشاک، مواد غذایی برای محرومین و نیز توزیع قیر به‌صورت رایگان جهت آسفالت جاده‌های روستایی، آسفالت مسیر گلزار شهدای گمنام، واکسیناسیون دام‌ها و ویزیت رایگان بیماران توسط گروه‌های جهادی پزشکی و کاشت نهال به‌صورت جدی ایفای نقش نموده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خواف با تبیین فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال گذشته در این شهرستان ادامه داد: برگزاری اردوهای جهادی محله محور با حضور ۲۵۰۰ نفر و نیز ساخت، مرمت و نوسازی ۵۰ مورد از منازل محرومین با همکاری کمیته امداد و بهزیستی و نیز مرمت و نوسازی ۱۵ مسجد در این شهرستان از دیگر خدمات بسیج سازندگی است.

افزایش معنویت و تربیت اخلاقی و خودسازی محصول اردوهای جهادی

معصوم پور ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد اردوهای جهادی در کنار محرومیت‌زدایی و خدمت به مستضعفان تربیت فردی، رشد اخلاقی و خودسازی جهادگران است که در نتیجه همدردی بهتر با محرومین و در پی آن کاهش محرومیت در مناطق کم‌برخوردار و افزایش انگیزه زندگی در بین محرومین از دستاوردهای دیگر بسیج سازندگی است.

دغدغه بسیج سازندگی در راستای اشتغال‌زایی و حمایت از تولیدکننده

مسئول بسیج سازندگی ناحیه خواف با اشاره به حمایت بسیج سازندگی از کارآفرینان و تولیدکنندگان ادامه داد: کارآفرینان و سایر علاقه‌مندان حوزه کارآفرینی و تولید می‌توانند جهت دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و توسعه کسب‌وکار، با مراجعه به سامانه تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ثبت‌نام و پس از طی مراحل از تسهیلات مربوطه برخوردار شوند.

پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت رابط محرومین و بسیج سازندگی

معصوم پور با اشاره به نحوه شناسایی محرومین و نیازمندان گفت: نحوه ارتباط و خدمات‌دهی بسیج سازندگی به محرومین و افراد نیازمند از دو طریق میسر است که با مراجعه افراد به پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت یا نواحی اعلام نیاز و درخواست خود را  می‌توانند مطرح نمایند و یا از طریق معرفی فرماندهان پایگاه‌ها و یا مسئولین گروه‌های جاری و صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار افراد متقاضی شناسایی و به مسئولین ذی‌ربط معرفی و از خدمات مربوطه بهره‌مند می‌گردند.

وی با اشاره به سایر اقدامات بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی در راستای کنترل بحران آب و افزایش بهره‌وری کشاورزان و دامداران با همکاری جهاد کشاورزی در پروژه‌های آبخیزداری با احداث استخر ذخیره آب کشاورزی، انتقال آب کشاورزی با سوله و کانال و لایروبی و احیاء قنوات و حفر چاه و سایر اقدامات فعالیت چشمگیری در این زمینه داشته است.

در پایان معصوم پور بسیج سازندگی را همراه و همپای محرومان خواند و گفت: با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه مردم یار در بحث وام‌های خرد خانگی و اشتغال‌زایی بانوان، برگزاری کلاس‌های اشتغال‌زایی با همکاری جهاد کشاورزی و کمیته امداد به یاری مستضعفان شتافته است و نیز با مشارکت ادارات، برپایی میز خدمت جهادی و ارائه مشاوره و راهنمایی به‌صورت رایگان برای مردم، اقدامات اثربخشی داشته است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار