رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-28 06:00 شماره خبر : 9119 https://sobhtoos.ir/short/NE9L2 0
مسئول مرکز ترافیک هوشمند شهرداری نیشابور خبر داد:

مسئول مرکز ترافیک هوشمند شهرداری نیشابور گفت: بیش از 90 درصد تقاطع‌های اصلی شهر نیشابور تحت پوشش تصویری و سیستم حمل و نقل هوشمند است.

سید وحید پریان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به اینکه مرکز مدیریت ترافیک و حمل و نقل هوشمند شهرداری نیشابور پس از مشهد مقدس رتبه دوم استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است،  گفت: در سال 1394 پس از راه‌اندازی مرکز مدیریت ترافیک و حمل و نقل هوشمند شهرداری نیشابور‌‌ برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه ترافیک برای شهر نیشابور در نظر گرفته شد که در حال حاضر، برنامه میان مدت این مرکز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شهر نیشابور به منطقه یک و منطقه دو شهرداری تقسیم شده است، افزود: منطقه دو از قسمت جنوب کمربندی امام‌ رضا (ع) نیشابور شامل بافت مرکزی، توریستی و بافت جمعیتی است و بار ترافیک اصلی شهر نیشابور نیز بر دوش منطقه دو است لذا حدود 70 درصد معابر درجه یک شهریِ منطقه دو، تحت پوشش مرکز ترافیک و حمل و نقل هوشمند شهرداری است.

پریان ادامه داد: بیش از 90 درصد تقاطع‌های اصلی شهر نیشابور نیز تحت پوشش تصویری و سیستم حمل و نقل هوشمند است.

مدیر مرکز  ترافیک و حمل و نقل هوشمند شهرداری نیشابور بیان داشت: اما این موضوع در منطقه یک نیشابور که شامل کمربندی امام رضا (ع) به سمت شمال شهر می‌باشد، کمتر است و ما در این منطقه 50 درصد شریان‎‌های درجه یک را تحت پوشش داریم و امیدواریم با اعتبارهایی که با مساعدت شورای اسلامی شهر نیشابور و شهرداری این شهر تخصیص داده خواهد شد، بتوانیم این پوشش‌دهی را هر ساله افزایش دهیم.

پریان خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد جدیدی که پلیس راهور نیشابور و همکاری و همراهی افسران ارشد راهور در مرکز ترافیک و حمل و نقل هوشمند شهرداری نیشابور دارند معضلات شهری به خوبی رصد می‌شود و اگر یک نقطه از شهر نیشابور که در رصد سیستم هوشمند ما است با مشکل ترافیکی مواجه شود این موضوع را از مرکز کنترل کرده و باعث روان شدن ترافیک می‌شویم و یا نیروهایی که در سطح شهر هستند بلافاصله به محل اعزام شده و معضل ترافیکی را حل می‌کنند.

وی بیان داشت: طی برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر گردیده امسال بیش از 70 درصد منطقه یک نیشابور را تحت پوشش مرکز ترافیک و حمل و نقل هوشمند شهرداری قرار دهیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار