رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/17 Tuesday - 2024 08 October الثلاثاء ، 5 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-17 09:39 شماره خبر : 8972 https://sobhtoos.ir/short/4yQx1 0

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان از ارائه خدمات بهداشتی رایگان همچون مراقبت‌های خطرسنجی، ارزیابی تغذیه، سلامت روان و... به بالغ بر ٨ هزار نفر از سالمندان این شهرستان طی شش ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس» به نقل از خبرگزاری فارس، وحید صادقی اظهار کرد: این شهرستان دارای حدود ٢٣ هزار و ٨٠٠ نفر سالمند است که در شش ماه ابتدایی سال جاری بالغ بر ٨ هزار نفر از این قشر جامعه از خدمات مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت به‌صورت رایگان بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه این بسته خدمتی بر طبق برنامه وزارتی مراقبت‌های ادغام‌یافته سالمندان است، گفت: مراقبت‌های خطرسنجی برای پیشگیری از سکته‌های قلبی، عروقی و پیشگیری از فشارخون، اندازه‌گیری قند و چربی خون، ارزیابی تغذیه و سلامت روان و غربالگری پیشگیری از سرطان‌های شایع زنان و مردان از جمله این خدمات رایگان به شمار می‌رود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان با اشاره به این مطلب که از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بيش از یک هزار و ١۶۴ نفر در كلاس‌هاي مشاوره قبل از ازدواج مركز بهداشت اين شهرستان شركت کرده‌اند، افزود: این افراد شامل ۵٨۴ زوج بودند كه آموزش‌های لازم در زمینه روان‌شناسی، روابط متقابل زوجین، اخلاق، احکام و حقوق متقابل زوجین و سلامت جنسی را فراگرفتند.

صادقی افزایش آگاهی زوجین پیش از ازدواج را از اقدامات بسیار مهم برای تقویت بنیان خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: باتوجه‌به شرایط و امکانات موجود کلاس‌های آموزشی و مشاوره قبل از ازدواج فرصت با ارزشی است تا بتوان گامی مؤثر برای تحکیم روابط زناشویی برداشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار