رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-15 11:40 شماره خبر : 8467 https://sobhtoos.ir/short/46K5w 0
سرپرست امور اراضی جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه:

سرپرست امور اراضی جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: ۶ هزار مترمربع زمین کشاورزی تصرف شده در سه روستای این شهرستان آزادی‌سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از ایرنا؛ جواد صداقت جعفری افزود: در روستاهای «بوری آباد»، «ملکی» و «قندشتن» شهرستان تربت حیدریه، هر کدام ۲ هزار متر مربع زمین آزادسازی شده است.

وی بیان کرد: اکنون آزادسازی یک هزار متر مربع زمین دیگر کشاورزی در حال انجام است و امیدواریم هفته آینده با دریافت دستور قضایی نسبت به آزادسازی این زمین کشاورزی در تربت‌حیدریه اقدام قانونی و تخریب انجام گیرد.

سرپرست امور اراضی جهاد کشاورزی تربت حیدریه ادامه داد: آزادسازی اراضی کشاورزی در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال و با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و با صدور اخطارات قانونی و دستورات عدم تمکین مالک و پس از دریافت دستور قضایی، نسبت به بازگرداندن اراضی به وضع سابق انجام می‌گیرد.

صداقت جعفری گفت: مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به‌صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (یک)‌ماده (یک) این قانون اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه‌ بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید محکوم می‌شوند.

به گفته وی، در صورت تکرار جرم، متصرفان به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک‌ تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.

شهرستان تربت حیدریه ۹۰ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد و با داشتن هشت هزار و ۸۰۰ هکتار کشتزار زعفران، ۱۲ درصد از کشت این محصول در استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

سالانه ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در تربت‌حیدریه تولید می‌شود که این رقم معادل حدود هفت درصد کل تولیدات استان خراسان رضوی است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار