رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/24 Tuesday - 2024 15 October الثلاثاء ، 12 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-24 19:35 شماره خبر : 9079 https://sobhtoos.ir/short/VmBQd 0
مدیرعامل مؤسسه آموزشی بنیاد علوی:

مدیرعامل مؤسسه آموزشی مهارت و پرورش بنیاد علوی گفت: امسال ۱۵ هزار دانش‌آموز پایه نهم کشور در مرحله اول تحت پوشش طرح ملی مهارت‌افزایی و کارآفرینی قرار می‌گیرند.

سید محمد بطحایی عصر امروز در حاشیه آئین افتتاح طرح ملی مهارت‌افزایی و کارآفرینی بنیاد علوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: طرح ملی مهارت‌افزایی و کارآفرینی بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، هم‌زمان در شش استان کشور برای ۱۵ هزار دانش‌آموز اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌ها، تکنیک‌ها و روش‌های مهارت آفرینی و مهارت‌آموزی است که دانش‌آموزان پایه نهم با ویژگی‌های مشاغل تا حدودی آشنا‌ می‌شوند.

 بطحایی بیان کرد: دانش‌آموزان در این طرح اگر بخواهند شغلی را انتخاب کنند و زمینه‌ها و مؤلفه‌هایی در این شغل مؤثر است را تحت نظر اساتید مجرب آموزش می‌بینند.

مدیرعامل موسسه آموزشی مهارت و پرورش بنیاد علوی گفت: این طرح در مدارس اجرا می‌شود و با اعزام مربیان مجرب، این ۱۵ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم همچنان با این طرح حرکت می‌کنند و با مهارت‌های فنی و محلی آشنا‌ می‌شوند که درنهایت بتوانند شغلی برای خود مهیا کنند.

بطحایی افزود: این طرح به‌صورت برون‌سپاری اجرا می‌شود و مؤسساتی که تجربه موفقی داشتند را شناسایی کردیم، درعین‌حال هزینه سرانه به ازای هر دانش‌آموز برای سال اول ۳ میلیون تومان پیش‌بینی‌شده که البته برخی مدارس نیاز به امکانات و تجهیزات دارند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار