رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-02-26 12:40 شماره خبر : 6948 https://sobhtoos.ir/short/VbPvg 0
در سالروز فتح خرمشهر؛

مراسم بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، یابود سردار شهید محمدمهدی خادم‌الشریعه فرزند سرخس و نخستین سردار خراسان در شهرستان سرخس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ جلسه برنامه‌ریزی مراسم سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر و مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، ظهر امروز با حضور مسئولان مربوطه در فرمانداری شهرستان سرخس برگزار شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار سرخس در این جلسه اظهار کرد: امسال برای برنامه‌های روز سوم خردادماه و سالروز ارتحال امام خمینی (ره) برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در سطح کشور انجام می‌شود.

حسین احمدی عنوان کرد: در شهرستان نیز هر جا نیاز به هماهنگی بین مجموعه‌ها باشد، ما آماده هستیم دستگاه‌های اجرایی را پای کار بباوریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس نیز با اشاره به برگزاری مراسم سالروز فتح خرمشهر بیان کرد: این مراسم در مجتمع مسکونی گاز شهید مهاجر و به یاد شهید سردار خادم‌الشریعه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید سیستانی دیزقندی عنوان کرد: با توجه به اینکه هفته مقاومت نیز است، اگر در مدارس برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسمی باشد ما آماده اعزام مبلغ هستیم تا دانش‌آموزان با این فضا آشنا شوند.

وی تاکید کرد: دو مناسبت سالروز فتح خرمشهر و سالروز ارتحال امام (ره) مهم است و انتظار این است که تمام سازمان‌ها و ادارات همکاری لازم را داشته باشند.

مسئول فرهنگی سپاه سرخس نیز در این جلسه عنوان کرد: مراسم سالروز فتح خرمشهر در سوم خردادماه بعد از نماز مغرب و عشا با همکاری بسیج و روابط عمومی پالایشگاه گاز سرخس در پارکینگ مجتمع  مسکونی گاز شهید مهاجر برگزار می‌شود.

سعید عبدالهی افزود: عنوان برنامه روز سوم خرداد، به نام یادواره شهید سردار خادم‌الشریعه است که راوی این برنامه سردار باقرزاده خواهد بود و در این برنامه کتاب شهید نیز رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در روز چهارم خردادماه نیز روایتگری رزمنده دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه را خواهیم داشت و از تمام نهادها و مردم برای شرکت در این برنامه‌ها دعوت می‌کنیم.

عبدالهی گفت: به‌مناسبت سالروز ارتحال امام نیز اعزام زائران به حرم امام (ره) را خواهیم داشت و نیاز به جلسه جداگانه برای برنامه‌ریزی در این حوزه است.

فاطمه زکنی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه اظهار کرد: ۳۱ اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت شهید یونس سیفی‌نژاد است و با توجه به اینکه اولین سالگرد این شهید بزرگوار است، این موضوع نیز در برنامه روز سوم خرداد گنجانده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان سرخس نیز در این جلسه گفت: گروه ۱۰ نفره دوچرخه سواری را برای اعزام به حرم امام خمینی (ره) تدارک می‌بینیم.

عیسی صدری‌فر عنوان کرد: کاروان ۶۰ نفر دوچرخه‌سواری نیز به حرم مطهر رضوی اعزام شدند.

مسئول فرهنگی آستان قدس رضوی در سرخس نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری مراسمات دهه کرامت در سرخس خاطرنشان کرد: جشن‌های دهه کرامت در روزهای باقی‌مانده بدین شرح است که امشب در محله شهید رجایی، فردا شب در محله فرهنگیان و دو شب آخر در فرهنگسرای امام رضا (ع) جشن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین صبوریانی عنوان کرد: جمعه این هفته و شنبه هفته آینده به‌مناسبت دهه کرامت میزبان کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان سرخس خواهیم بود.

وی گفت: امروز به مدت سه روز میزبان ۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه امام رضا علیه‌السلام و ۴۵ نفر از دانشجویان دانشگاه رضوی در کارگروه جهادی هستیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار