رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-20 11:38 شماره خبر : 6876 https://sobhtoos.ir/short/4Q9DX 0
با حضور دستیار وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

کلنگ نخستین نیروگاه خورشیدی ۳ مگاواتی با مشارکت ۵ هزار کشاورز برای ۲۹ حلقه چاه کشاورزی در شهر کندر از توابع شهرستان خلیل‌آباد بر زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی صبح امروز در آئین کلنگ‌زنی نخستین نیروگاه خورشیدی ۳ مگاواتی مردمی کشور که در شهر کندر برگزار شد، با بیان اینکه مردم شهرستان خلیل‌آباد همواره پای‌کار نظام و انقلاب بوده‌اند، اظهار داشت: کشاورزی در خلیل‌آباد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر کاری در این شهرستان باید یک پیوست کشاورزی به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر از بالا به خلیل‌آباد نگاه کنید مطمئناً متوجه خواهید شد که خلیل‌آباد یک باغ شهر است و به همین دلیل باید وزارت جهاد کشاورزی نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان شهرستان خلیل‌آباد بحث قطعی برق چاه موتورهای کشاورزی در فصل باردهی محصول انگور است.

امام جمعه خلیل‌آباد با اشاره به اینکه آغاز پروژه احداث نیروگاه خورشیدی می‌تواند به ایجاد پایلوت برق سبز از شهرستان خلیل‌آباد منجر شود و تمام کشور از این منطقه الگوبرداری کنند، تصریح کرد: ۸۵ درصد مردم شهرستان خلیل‌آباد کشاورز هستند و انگور محصول غالب شهرستان است که باعث شده این شهرستان قطب تولید انگور خراسان رضوی شود.

وی با بیان اینکه برای اینکه کشاورزان مسیر بی‌دغدغه‌ای در تولید محصول داشته باشند باید مسئولان بیش از این تلاش کنند، اذعان کرد: امیدواریم با همت وزارت نیرو و همچنین وزارت جهاد کشاورزی مشکل قطعی برق چاه‌های کشاورزی با احداث نیروگاه خورشیدی برطرف شود.

 

 

نیروگاه خورشیدی کندر برای ۲۹ چاه کشاورزی تأمین برق می‌کند

محمدرضا خوشنویس در این مراسم با بیان اینکه اولین نیروگاه خورشیدی ۳ مگاواتی مردم‌محور کشور در شهر کندر کلنگ‌زنی شد، اظهار داشت: ما می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که مردم ولایت‌مدار و قدرشناس در بخش ششطراز پای‌کار آمدند و به فرمایش مقام معظم رهبری و شعار سال لبیک گفتند.

وی با تأکید بر اینکه کمبود برق چاه‌های کشاورزی یک مشکل ریشه‌دار در این بخش بود که خود مردم برای حل این مشکل پای‌کار آمدند، خاطرنشان کرد: یک نیروگاه بر اساس انرژی خورشیدی و پاک در شهر کندر احداث می‌شود و بیش از ۲۹ چاه موتور این منطقه به صورت تجمیعی از این نیروگاه استفاده خواهند کرد.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه هم در جهت جهش تولید و هم مشارکت مردمی است که مردم صفر تا ۱۰۰ آن را بر عهده گرفته‌اند و مسئولان نیز تسهیلگر این پروژه هستند، تصریح کرد: ناترازی برق نیز یکی از مشکلات برق است که دولت در راستای احداث نیروگاه‌های خرد خورشیدی برنامه‌ریزی کرده است.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: باید حال کشاورز را از باب کاهش محصولات به دلیل خاموشی چاه‌های کشاورزی درک کنیم و برای حل ناترازی انرژی تلاش کنیم تا حال بخش کشاورزی خوب شود؛ اگر حال کشاورزی خوب باشد، حال مردم منطقه خوب خواهد بود.

 

نیروگاه خورشیدی ۳ مگاواتی با مشارکت ۵ هزار کشاورز بخش ششطراز با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان از محل مشارکت‌های مردمی کلنگ‌زنی شد و کارشناسان زمان تقریبی احداث این نیروگاه را ۴ ماه پیش‌بینی کرده‌اند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار