رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/24 Tuesday - 2024 15 October الثلاثاء ، 12 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-23 16:52 شماره خبر : 9067 https://sobhtoos.ir/short/VMlMD 0
مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر خبر داد:

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر گفت: طبق گزارش‌های موجود، در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳، آمار اقدام به خودکشی در سنین دانش‌آموزی در کاشمر تا ۲۰ درصد کاهش یافته که این یک خبر بسیار مسرت‌بخش است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، سعید تاج محمدی ظهر امروز در نشست ویژه بررسی آسیب‌های اجتماعی که در فرمانداری شهرستان کاشمر برگزار شد، از کاهش قابل‌توجه آمار خودکشی در میان دانش‌آموزان این شهرستان خبر داد و آن را نتیجه تلاش‌های مستمر و برنامه‌ریزی‌های تخصصی همکاران خود دانست.

 

وی با اشاره به آمار رسمی، اظهار کرد: طبق گزارش‌های موجود، در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳، آمار اقدام به خودکشی در سنین دانش‌آموزی در شهرستان کاشمر تا ۲۰ درصد کاهش یافته که این یک خبر بسیار مسرت‌بخش است.

 

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر با تاکید بر اهمیت این موضوع در راستای بهبود سلامت روانی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی از اولویت‌های اصلی این نهاد به شمار می‌روند.

 

وی با اشاره به اینکه همه بخش‌های ستادی و مدارس شهرستان در نهضت پیشگیری و رصد آسیب‌های روانی مکلف به کار جدی شده‌اند، تصریح کرد: در این راستا، همه نهادها و سازمان‌ها باید نسبت به پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی در کودکان و نوجوانان دغدغه‌ مند شوند.

 

تاج محمدی با اشاره به پیچیدگی مسائل نسل کودک و نوجوان، تصریح کرد: این قشر با چالش‌های جدید و پیچیده‌ای مواجه است که رفع آن‌ها نیاز به رویکردهای علمی و به‌ روز دارد و روش‌های گذشته دیگر پاسخگوی نیازهای این نسل نیستند.

 

وی همچنین به دلایل اولیه و ثانویه اقدام به خودکشی اشاره کرد و گفت: اختلافات خانوادگی، افسردگی و اختلالات روانی از جمله دلایل اولیه هستند، اما دلایل ثانویه نیز وجود دارند که نیازمند توجه بیشتری هستند.

 

مدیر آموزش‌ و پرورش کاشمر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل ثانویه، فضای سیاه‌نمایی و پخش مطالب و اخبار تلخ و خشن در رسانه‌های عمومی است، اذعان کرد: این موارد به طور غیرمستقیم بر مسائل روانی کودکان و نوجوانان تأثیر می‌گذارند.

 

وی با اشاره به خلأ و ضعف مراکز فرهنگی، مذهبی و تفریحی ویژه کودک و نوجوان در شهرستان، عنوان کرد: این کمبودها نیز به مسائل مربوط به خودکشی و آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند.

 

تاج محمدی ضمن تاکید بر لزوم همکاری و هم‌افزایی همه نهادها و سازمان‌ها در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تشریح کرد: باید با افزایش فعالیت‌های هدفمند مشترک بتوانیم در جهت بهبود وضعیت روانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان شهرستان گام برداریم.

 

وی در پایان از همه مسئولان و نهادها خواست تا با مشارکت و همراهی بیشتر، زمینه ساز کاهش بیشتر آسیب های اجتماعی شوند.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار