رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
امام جمعه نیشابور:

امام جمعه نیشابور با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق گفت: هر چند استعمارگران سعی در برهم زدن پیوند ایران و عراق دارند اما این پیوند ناگسستنی و جدایی‌ناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت الاسلام سیدابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نمازجمعه نیشابور ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور عراق گفت: سال‌هاست که استعمارگران توسط عناصر خبیثی مانند صدام ملعون و دیگران، تلاش می‌کنند پیوند دو ملت ایران و عراق را خدشه دار کرده و به هم بزنند اما الحمدلله این روزها پیوند ملت ایران و عراق پیوند ناگسستنی شده است.

وی ادامه داد: این پیوند به برکت خو‌ن‌های این دو ملت با هم قرین شده است خون شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی و...  و در زمان اربعین حسینی که ملت ما به کمک برادران و خواهران عراق می‌روند و چه مراسم باشکوهی برگزار می‌شود که دشمنان نمی‌توانند این وحدت، هماهنگی و شور و عشق را ببینند و این پیوند را خدشه‌دار کنند.

وی بیان داشت: به ویژه اینکه رئیس جمهور کشورمان به اقلیم کردستان و بصره که یک پایگاه مهم اقتصادی در عراق است، سفر داشتند و مذاکرات، مطالبات و قراردادهایی نیز منعقد شده است که امیدواریم خداوند متعال خیرات و برکاتش را بر همه امت اسلام خصوصاً دو ملت بزرگ ایران و عراق افزون کند. 

امام جمعه نیشابور با اشاره به اینکه امیدواریم این پیوند خصوصاً در پشتیبانی از جبهه مقاومت و ملت مظلوم فلسطین، دین و پشتیبانی از مظلومان امت اسلام و در عزت بخشیدن و استقلال بخشیدن به امت اسلام در سراسر جهان، مستحکم تر گردد، ادامه داد: ملت ایران و عراق می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند و پیشتاز حرکت امت اسلام به سوی تمدن نوین اسلامی باشند.

 حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید و ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی جمعی از دانش آموزان در نمازجمعه نیشابور گفت: این قبیل کارهای فرهنگی در مدارس بسیار برای جوانان و نوجوانان لازم و ضروری است لذا باید به آموزش و پرورش در جهات مختلف کمک فکری، تربیتی و مالی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت را در پیش رو داریم، گفت: مسئله وحدت یک مسئله حقیقی و استراتژی است، موقت نیست و نباید بگوییم در حال حاضر که اسرائیل به چنین اعمال شنیعی دست زده، ما باید متحد باشیم بلکه در هر حالی وحدت برای امت اسلامی واجب و ضروری است. وحدت به این معنا که ما باید به عقاید اهل سنت احترام بگذاریم آنها نیز متقابلا‌ً باید به ما احترام بگذارند. هر کسی برای خود عقایدی دارد اما باید مسئله وحدت را رعایت کنیم. برخی، تندروی‌هایی در خصوص شیعه و سنی دارند که یکی از این مباحث داعش است که به وجود آمده و دست به جنایت زده و آبروی اسلام را می‌برد هر چند که داعش دست پرورده آمریکا است.

امام جمعه نیشابور با اشاره به وضعیت غزه و فلسطین گفت: هر روز ده‌ها نفر در فلسطین شهید شده و خانه‌های آنها ویران می‌شود حتی دیگر جایی برای برپایی چادر و اردوگاه باقی نمانده است اما از طرف دیگر صبر، مقاومت و بصیرت ملت فلسطین هم شگفت‌انگیز است. در حالی که این عزیزان در منازل ویران شده زندگی می‌کنند و سرپناهی ندارند اما با نشاط و قدرت و روحیه بالا می‌گویند ما در منازل خود می‌مانیم و کشور خود را حفظ می‌کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار