رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/15 Sunday - 2024 06 October الأحد ، 3 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-15 11:47 شماره خبر : 8947 https://sobhtoos.ir/short/V1odo 0
رئیس مرکز جهاد کشاورزی رخ خبر داد؛

رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت‌حیدریه گفت: امسال پیش‌بینی‌ می‌شود از مجموع هزار و ۳۵۰ هکتار اراضی زیرکشت حدود ۴۰ هزار تن سیب‌زمینی برداشت شود.

سید محمد نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: جلگه رخ تربت‌حیدریه با اراضی مستعد و آبیاری تحت فشار و نوین یکی از قطب‌های مهم تولید سیب‌زمینی و گندم در شرق کشور به‌شمار می‌رود که بخشی از نیاز خراسان بزرگ را تٱمین می‌کند. 

وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی‌ می‌شود از مجموع هزار و ۳۵۰ هکتار اراضی زیرکشت حدود ۴۰ هزار تن سیب‌زمینی برداشت شود. 

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ، ارقام عمده کشت شده سیب‌زمینی در  مزارع این بخش را آگریا و فونتانه عنوان کرد و گفت: بیش‌ترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به قسمت پایین رخ این بخش با سطح ۹۰۰هکتار اراضی است. 

وی بیان کرد: تمام سطح مزارع سیب‌زمینی این بخش به روش تیپ آبیاری می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب باشد. 

نجفی افزود: برداشت سیب‌زمینی از مزارع بخش رخ از اول مهر آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد. 

رئیس مرکز جهاد کشاورزی رخ اظهار کرد: عملکرد تولید سیب‌زمینی در اراضی منطقه رخ در هر هکتار حدود ۳۰ تن برآورد شده‌است، در عین حال امسال متأسفانه به دلیل شرایط نامساعد جوی اعم از خشکسالی و گرمای بهار و تابستان و به ویژه قطعی برق و سرمازدگی شهریورماه  که در طول دوره رشد با آن مواجه بودیم باعث کاهش عملکرد حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد شده‌است. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار