رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/07/18 Wednesday - 2024 09 October الأربعاء ، 6 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-18 10:32 شماره خبر : 8983 https://sobhtoos.ir/short/4Lgaw 0
مدیر اندیشکده راهبردی سعداء:

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: ایران در هشت سال جنگ تحمیلی 592 میلیارد دلار ضرر کرده است لذا اگر جنگ به داخل کشورمان کشیده شود، هزینه‌های زیادی به ایران تحمیل خواهد شد و این مهم نشان‌دهنده ضرورت حمایت از جبهه مقاومت است.

حجت‌الاسلام‌ سید محمد حسین راجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب حمایت از لبنان را بر همه مسلمانان فرض دانسته‌اند، اظهار کرد: فرض به کار واجبی گفته می‌شود که باید فوری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی تا سپاه انتقام نگرفته بود، معتقد بودند که حمله به رژیم صهیونیستی وظیفه سپاه است و حتی مقابل آن تجمع کردند و خواستار حمله موشکی شدند این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه نصر به خوبی پاسخ داده و فرمودند: «در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم.».

فرض دفاع از لبنان شامل حال همه می‌شود

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء عنوان کرد: فرضی که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ دختر 9 ساله و پسر 15 ساله را نیز شامل می‌شود و همه باید برای لبنان و برای فلسطین احساس تکلیف کنیم.

وی بیان کرد: هر کس در حد توان خود باید برای لبنان قدمی بردارد، حال این قدم می‌تواند کمک مالی باشد و یا دعا برای سلامتی و پیروزی جبهه حق.

جهاد تبیین، مهم‌ترین راه مبارزه با رژیم صهیونیستی

راجی با اشاره به حکم جهاد تبیین رهبر در سه سال گذشته، تصریح کرد: اولویت امروز جهاد تبیین است چرا که امروز شبهات پررنگ‌تر شده‌اند و این سوال به وجود آمده است که اصلا ما چرا باید به محور مقاومت کمک کنیم و لبنان و فلسطین به کشور ما چه ارتباطی دارند.

وی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین گره‌های ذهنی را باز می‌کنند، ادامه داد: کشور ما هیچ‌گاه به استقبال از جنگ نرفته است بلکه همواره خویشتن‌داری کرده است؛ با مرور تاریخ نیز می‌توان فهمید که کشور ما هرگز آغازگر جنگ نبوده است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء بیان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانشمندان هسته‌ای و موشکی‌مان و همچنین میهمان ما را در کشورمان ترور کردند، همچنین کنسولگری ایران که حکم خاک کشورمان را دارد در سوریه زدند، با این وجود ما خویشتن‌داری کردیم در حالی که ایران می‌توانست در عملیات وعده صادق، منازل مسکونی را هدف قرار دهد و یا به جای 400 موشک، 4 هزار موشک بزند.

وی عنوان کرد: اسرائیل پیش از انقلاب نیز به دنبال تجزیه ایران بوده است و امروز نیز مدام در حال تهدید و خرابکاری است با این وجود ایران با صلاحدید رهبر معظم انقلاب خویشتن‌داری کرده است اما دشمن این را بداند که ما از خاک پاک کشورمان دفاع خواهیم کرد و اگر دست‌درازی کنند دستشان را از بازو قطع می‌کنیم.

دشمن اشتباهاتش را با نام‌های زیبا بزک می‌کند

راجی اضافه کرد: دشمن همواره بر روی جنایاتش با نام‌های زیبا سرپوش می‌گذارد، مثلا رئیس جمهور آمریکا دستور داد در هیروشیما بمب اتمی بزنند اما بعد ادعا کرد که این کار با هدف صلح جهانی صورت گرفته است. همچنین بزرگترین جنایات در غرب علیه زنان صورت می‌گیرد اما نام این اعمالش را دفاع از حقوق زن می‌گذارد.

وی افزود: جنگ برای دشمنان ما مقدس است و هر کار بخواهند انجام می‌دهند اما اگر ما از کشورمان دفاع کنیم، نام ما را تروریسم می‌گذارند.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با بیان اینکه شعار رژیم جعلی صهیونیست «از نیل تا فرات» بوده است، ادامه داد: در طرح مدونی «اسرائیل بزرگ» که رژیم جنایتکار صهیونیستی در دهه 1980 نوشت، به دنبال قطعه قطعه کردن تمام کشورهای منطقه بود و امیدوار بود بتواند ایران را به پنج قطعه تقسیم کند.

صدور انقلاب اسلامی مانع تجزیه خاورمیانه شد

وی گفت: همچنین رژیم صهونیستی در دهه 90 طرحی به نام خاورمیانه جدید نوشت که بر اساس آن قصد داشتند در عرض پنج سال به هفت کشور حمله کنند اما از آنجا که ایران هسته‌های مقاومت را در  کشورهای مختلف شکل داده بود و انقلاب اسلامی به سایر کشورها صادر شده بود، در این طرح نیز شکست خوردند.

راجی عنوان کرد: رژیم جعلی صهیونیست و آمریکا می‌خواستند تا سال 2020 خاورمیانه جدید را شکل دهند تا جایی که کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا، بحران و جنگ اسراییل و حزب‌الله را درد زایمان خاورمیانه جدید دانست.

وی در پاسخ به شبهه دفاع از جبهه مقاومت، ابراز کرد: ایران در هشت سال جنگ تحمیلی 592 میلیارد دلار ضرر کرده است لذا اگر جنگ به داخل کشورمان کشیده شود، هزینه‌های زیادی به ایران تحمیل خواهد شد، از سویی دیگر ما نباید اجازه دهیم که ایران به دست رژیم جعلی صهیونیست تجزیه شود.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء دفاع از جبهه مقاومت را دفاع از مظلومان دانست و گفت: حمایت از محور مقاومت وظیفه همه کشورهاست، این در حالی است که برخی می‌گویند اجازه دهید دشمن به کشور حمله کند بعد ما وارد عمل شویم، آیا ما می‌توانیم هزینه‌های پیشگیری در نظام پزشکی را حذف کنیم و تنها به دنبال درمان باشیم؟

وی تصریح کرد: دشمن در سال‌های اخیر، اعتماد مردم را به برخی مبانی انقلاب اسلامی کمرنگ کرده است برخی از آن حاصل ایراد مسئولان، برخی حاصل بزرگ‌نمایی دشمن و برخی حاصل کوچک جلوه دادن ما بوده است.

راجی با تأکید بر اینکه نیروهای انقلاب زمین اصلی را از دست داده‌اند، بیان کرد: نیروهای انقلابی از گفتگوی چهره به چهره غفلت کرده‌اند و در شبکه‌های مجازی فعال شده‌اند این در حالی است که سرریز کار باید خودش را در رسانه نشان دهد.

6 محور جهاد تبیین که نیروهای انقلابی باید به آن توجه کنند

وی ادامه داد: عمق در برخی نیروهای انقلاب کم شده است، یعنی آن‌ها همه چیز را می‌دانند اما نمی‌توانند تحلیل کنند و این باعث ریزش می‌شود. همچنین وقتی ما در اسلام از امام معصوم، دلسوزتر شویم خطرناک است امروز نیز برخی از ما از رهبر معظم انقلاب برای انقلاب دلسوزتر هستیم و این خطرناک است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با بیان اینکه در حال حاضر 150 شبهه پرتکرار وجود دارد، بیان کرد: نیروهای انقلابی می‌توانند در 6 محور پاسخگوی این شبهات باشند و جهاد تبیین کنند که این محورها شامل تبیین شخصیت حضرت آقا، مقابله با بزک پهلوی، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین ریشه مشکلات (خودرو، ارزش پول، مسکن، تورم، بیکاری و فساد)، ارائه تصویر واقعی از کشورهای دنیا و دشمن شناسی است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار