رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/08/04 Friday - 2024 25 October الجمعة ، 22 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-04 15:35 شماره خبر : 9192 https://sobhtoos.ir/short/NDx2b 0
امامان‌جمعه خراسان‌رضوی تاکید کردند:

ائمه‌جمعه خراسان‌رضوی در خطبه‌های نماز‌جمعه امروز شهرهای مختلف این استان بر پشتیبانی و حمایت همه جانبه مسلمانان از جبهه مقاومت تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ ائمه‌جمعه خراسان‌رضوی در خطبه‌های نماز‌جمعه امروز شهرهای مختلف این استان بر پشتیبانی و حمایت همه جانبه مسلمانان از جبهه مقاومت تاکید کردند.

امام جمعه مشهد:

پشتیبانی از جبهه مقاومت، پشتیبانی از جبهه اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که وفاق ملی، تحکیم و پشتیبانی از مقاومت است، اظهار کرد: جبهه‌ای که امروز در فلسطین و لبنان تشکیل‌شده، خانه‌ها بر سر مردم خراب می‌شود، انسان‌ها آواره می‌شوند و زیر آوار جان می‌دهند، این جبهه ما و مقاومت هست؛ اگر امروز وظیفه داریم به جریان مقاومت با هر امکاناتی کمک کنیم درواقع در حال پشتیبانی از جبهه اسلام هستیم.

وی، فلسطین و لبنان را خاک‌ریز اول و صف مقدم جبهه اسلام و اسرائیل را صف مقدم جبهه دشمن یعنی آمریکا عنوان کرد و گفت: می‌بینید که آمریکا با همه توان در حال کمک به جبهه خود است و ما نیز وظیفه داریم تمام ظرفیت خود برای پشتیبانی از لبنان و فلسطین به کار بگیریم.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: همه انسان‌های خودی به اصل مقاومت قائل هستند و جریان دولت و قوه مجریه نیز باید همگام و همراه با مردم در حمایت و تقویت جبهه مقاومت به عرصه و میدان بیاید و ایثارگری کند.

امام جمعه سرخس:

خون شهدای جریان مقاومت مکتب اسلام را بالنده‌تر و مقاوم‌تر ‌می‌کند

امام جمعه سرخس بیان کرد: شجره طیبه اسلام که «أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ»، با همین خون‌های که ریخته می‌شود تا امروز به اینجا رسیده است و به این چنین درخت تنومندی تبدیل شده است؛ از صدر اسلام خون‌هایی مثل حمزه سیدالشهدا عموی پیامبر به پای این درخت ریخته شد؛ اسلام که امروز به بزرگ‌ترین شجره طیبه عالم تبدیل شده، اوجش در کربلا بود؛ خون امام معصوم، سیدالشهدای عالم و یاران باوفای او پای این درخت ریخته شده است.

خطیب نماز جمعه سرخس اضافه کرد: خون شهدای جریان مقاومت مکتب اسلام را بالنده‌تر و مقاوم‌تر خواهد کرد؛ ما یاد همه این شهیدان را گرامی می‌داریم و این راه را با صلابت تا ریشه‌کنی فساد، خصوصاً نابودی فساد و جرثومه ظلم یعنی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم.

امام جمعه سرخس گفت: منظور از شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر ملت آمریکا و مردم آمریکا نیست؛ آن‌ها هم قربانی این تفکر طغیانی و شیطانی هستند؛ مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ظلم، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر فساد، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر طغیان، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر جنایت و جنگ، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر غارت و بردگی ملت‌ها، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر تفکر شیطان که امروز نمادش آمریکای جهان‌خوار است و ما از این شعار هویتی اسلام ناب کوتاه نمی‌آییم.

امام جمعه کاشمر:

امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت و انسجام ملی تاکید داشته‌اند

حجت‌الاسلام جواد طاهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به شعار “دولت وفاق ملی” که از سوی دولت مطرح شده است، اظهار داشت: این شعار بار معنایی بسیار مهمی دارد و اگر مفهوم درست آن مورد توافق قرار نگیرد، ممکن است زمینه‌ساز گرفتاری‌هایی شود.

امام جمعه کاشمر با اشاره به ضرورت وحدت ملی و انسجام جامعه، به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت و انسجام ملی تاکید داشته‌اند و هدف از این وحدت باید فعال‌سازی ظرفیت‌های مختلف جامعه برای رسیدن به آرمان‌های کلان انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام طاهری در ادامه با اشاره به مسائل اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله کشور، اقتصاد و معیشت مردم است و تمامی ظرفیت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی مانند تورم، اشتغال و کسری بودجه بسیج شوند و اگر وفاق ملی به مسائل حاشیه‌ای بپردازد، به هدف مطلوب نخواهد رسید.

امام جمعه کاشمر در پایان سخنان خود، به گفتمان رئیس‌جمهور در تقویت جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: مردم از دیپلماسی دولت و تلاش‌های آن در این زمینه خوشحال هستند.

امام جمعه خلیل‌آباد:

انگور کاران خلیل‌آباد ضرر زیادی متحمل شده‌اند

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان که در محل مصلی مسجد جامع خلیل‌آباد برگزار شد،  با اشاره به سفر استاندار به شهرستان خلیل‌آباد، اظهار داشت: استاندار خراسان رضوی، منطقه ترشیز را به عنوان اولین مقصد سفرهای استانی خود انتخاب کرده که این انتخاب نشان‌دهنده توجه ویژه به منطقه ترشیز و مشکلات آن است.

وی با اشاره به مسائل کشاورزی شهرستان و  بارش باران‌های اخیر، خاطرنشان کرد: باران‌های اخیر نعمت بزرگی از سوی خداوند بود که باید شکرگزاری کنیم، اما در عین حال، باید بهینه از این نعمت استفاده کنیم و به فکر حفظ منابع آب باشیم.

امام جمعه خلیل‌آباد همچنین به مشکلاتی که کشاورزان در دو سال گذشته با آن مواجه بوده‌اند، اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته، کشاورزان ما در حوزه انگور و کشمش ضرر زیادی را متحمل شده‌اند و این موضوع نیازمند توجه و حمایت جدی است.

وی  با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از منابع آبی، تصریح کرد: عمق چاه‌های ما به سیصد متر رسیده که این موضوع بسیار خطرناک است، بنابراین باید به فکر استفاده بهینه از آب و اجرای طرح‌های خورشیدی باشیم.

دستجردی در ادامه با اشاره به موضوع خرید محصولات کشاورزی، اذعان کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای خرید محصولات کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد به ویژه کشمش، اختصاص داده شده که این مبلغ باید به صورت نقدی و به قیمت واقعی خریداری شود تا کشاورزان از این حمایت بهره‌مند شوند.

امام جمعه تربت‌جام:

مسلمانان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نکنند

حجت‌الاسلام حسین اسلامی در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته تربت‌جام که در محل مصلی الغدیر تربت‌جام برگزار شد با سفارش به تقوای الهی به خود و نمازگزاران با اشاره به جنایات بدون حد و مرز رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و مردم بی گناه و مظلوم غزه و لبنان، اظهار داشت: مسلمانان نباید در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی سکوت کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به حمایت‌های همه‌جانبه خود از جبهه مقاومت ادامه خواهد داد و همه کشورهای اسلامی و حکام آن‌ها باید شریان‌های اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

امام جمعه تربت‌جام بیان داشت: از سازمان‌های حقوق بشر و مجامع بین‌المللی می‌خواهیم به سکوت خود در برابر مسلمان‌کُشی و جنایات رژیم فاسد صهیونیستی در فلسطین اشغالی پایان دهند.

اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: هدف قرار دادن اماکن غیرنظامی، کشتن زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع از هر منظری محکوم است، باید جهان سکوت خود را بشکند و اقدامات لازم را در راستای پایان بخشیدن به جنایات و نسل‌کشی که توسط صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد، انجام دهند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار