رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-20 19:28 شماره خبر : 6553 https://sobhtoos.ir/short/V7oO6 0
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی:

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: امروز هنرمندان باید قهرمانان غزه در اقشار مختلفی همچون پرستاران، کادر درمان، نوجوانان و مادران را در فضای بین‌المللی بیش‌ از پیش معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، مجید عسکری عصر امروز در ششمین کرسی بین‌المللی مجمع علمی اندیشمندان آزادی‌خواه جهان با هدف بررسی زیست‌بوم غزه در موسسه عالی فردوس مشهد اظهار کرد: نگاه ما به هنر امروزی نگاه روایت محور و روایت ملتهای مسلمان در کشاکش جنگ روایت‌هاست و هنر و هنرمند امروز باید خود را در صف جنگ روایت‌ها قرار دهند.

وی بابیان اینکه رسالت هنرمندان روایت امیدآفرین برای حرکتی جمعی مسلمانان باید باشد، گفت: امروز مسلمانان و هنرمندان به دنبال روایتی هستند که آن‌ها را به تاریخ و افق تاریخی بشریت مصلح پیوند دهد و جلوه تعهد و حرکت اجتماعی مسلمانان بر پایه تأسی به ارزش‌های متوالی مکتبی باشد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با تاکیدبر اینکه در این ایام نیازمند روایت‌هایی هستیم تا در مقابل روایت‌های جعلی رژیم صهیونیست، فضای جدیدی در ذهنیت جامعه مسلمان بسازد، بیان کرد: خودآگاهی جمعی و رؤیای تمدن جهانی اسلامی پایه امیدآفرینی در حرکت جمعی مسلمانان بوده و می‌تواند تصویر شیرین آینده امت اسلامی را به وجود آورد.

 عسکری بابیان اینکه امروز در جنگ روایت‌ها، صهیونیست می‌خواهند وضعیت امروز مسلمانان را در فلاکت و بدون هیچ آینده‌ای نشان دهند، افزود: اما از نگاه ما حضور انقلاب اسلامی و جوامع مسلمان در کنار هم نشان از رشد و نمو مسلمانان در آینده خواهد بود و هنر امروز باید فضای تاریخی اسلام را نشان دهد.

وی تأکید کرد: هنرمندان باید با ارائه روایت‌های خود از حماسه طوفان الاقصی و مظلومیت مردم غزه روایت قهرمانان امروز اقشار مختلف مردمی را بیان کنند و این نیازمند محورهای متفاوتی است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: امروز هنرمندان باید قهرمانان غزه در اقشار مختلفی همچون پرستاران، کادر درمان، نوجوانان، مادران و... را در فضای بین‌المللی بیش‌ازپیش معرفی نمایند.

عسکری تصریح کرد: امروز آثاری که در غزه تولید می‌شود نیازمند مخاطب شناسی یکسان و بین‌المللی است تا بتوانیم با نگاه جدیدی از مخاطب شناسی کارهای هنری را با برابری اتفاقات گذشته تولید کنیم.

وی یادآور شد: هنرمندان و مستندسازان باید از این اتفاقات و حملات و درگیری‌های غزه به دنبال ثبت سوژه‌ها برای خلق تولیدات هنری بزرگی همچون فیلم‌های سینمایی و داستان‌های مختلف باشند تا اثرهای بزرگ سیاسی برای مسلمانان و مردم جهان به نمایش درآورند.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار