رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 21:29 شماره خبر : 8694 https://sobhtoos.ir/short/VpRno 0
امام جماعت اهل سنت روستای زالوغال سرخس:

امام جماعت اهل سنت روستای زالوغال شهرستان سرخس گفت: اگر به ابتکار نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم، اختلاف ولادت تاریخی حضرت رسول اکرم بین شیعه و سنی تبدیل به هفته وحدت شده و این رحمت برای کشور ما است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از نسیم سرخس، مولوی عبدالستار بَهرک در محفل انس با قرآن کریم، مراسم جشن ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت که امشب در مسجد امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هفته وحدت، هفته محبت و الفت و پر خیر و برکت است.

امام جماعت اهل سنت روستای زالوغال شهرستان سرخس افزود: اگر به ابتکار نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم، اختلاف ولادت تاریخی حضرت رسول اکرم بین شیعه و سنی تبدیل به هفته وحدت شده و این رحمت برای کشور ما است.

وی بیان کرد: وقتی کنار یکدیگر نشستیم و راحت می‌توانیم گفتگو کنیم، این نشانه وحدت است؛ کنار هم بودن شیعه و سنی برای دشمن سنگین است؛ این وحدت ندای قرآن و حضرت رسول است.

مولوی بهرک اضافه کرد: امروز همه اقشار مردم آیه وحدت را می‌دانند؛ اگر نگاهی کوتاه به آیات قرآن داشته باشیم، بزرگ‌ترین نعمت برای ما بعثت حضرت رسول اکرم است؛ خداوند بر مؤمنان منت نهاد و رسولش را برای مقابله با انحطاط و رذایل اخلاقی فرستاد.

امام جماعت اهل سنت روستای زالوغال شهرستان سرخس با بیان اینکه رسالت پیامبر موجب نجات بشریت شد، افزود: قرآن، شیعه و سنی را کنار یکدیگر جمع کرده است؛ مسلمانان باید به طرف کلمه واحد همان توحید خدا بیایند.

وی تصریح کرد: الگوی ما در زندگی پیامبر اسلام است؛ بزرگ‌‌ترین مشکل جامعه ما امروز بی‌اخلاقی است و پیامبر اسلام آمد تا ارزش‌های اخلاقی را تکمیل کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار