رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/24 Tuesday - 2024 15 October الثلاثاء ، 12 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-24 16:20 شماره خبر : 9078 https://sobhtoos.ir/short/4LgnO 0
مدیر اجرایی طرح مهارت‌افزایی بنیاد علوی:

مدیر اجرایی طرح مهارت‌افزایی موسسه آموزش مهارت و پرورش بنیاد علوی گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح در سطح مدارس متوسطه اول تغییر رویکرد هدایت تحصیلی به سمت هدایت شغلی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ محمد طهرانیان در آئین افتتاح طرح ملی مهارت‌افزایی و کارآفرینی دانش‌آموزی بنیاد علوی که به صورت پایلوت در تربت‌حیدریه در حال اجراست، اظهار کرد: هدف اصلی از راه اندازی این طرح، تغییر یک رویکرد است که برای ۳.۵ میلیون دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول در سطح کشور اجرا می‌شود. 

وی تصریح کرد: در این طرح مبنا این است که دانش آموزان در دوره متوسطه اول که نام واقعی آن راهنمایی تحصیلی است به خودباوری برسند و ظرفیت و توانمندی خود را پیدا کرده و بر اساس ترکیب آن‌ها و مشاوره‌ای که داده می‌شود رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. 

طهرانیان ادامه داد: در این طرح می‌خواهیم رویکرد را تفییر دهیم و طی فرآیندی به جای هدایت تحصیلی، هدایت شغلی را مطرح کنیم که دانش‌آموز به سمت یک شغل هدایت شود.

مدیر اجرایی طرح مهارت‌افزایی مؤسسه آموزش مهارت و پرورش بنیاد علوی بیان کرد: در دوره متوسطه اول دانش‌آموزان مهارت‌های اولیه را کسب و ظرفیت خود را شناسایی می‌کنند تا در نهایت و در پایه نهم الگوی شغلی خود را انتخاب و بر اساس آن الگو، هدایت تحصیلی رقم بخورد. 

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد افراد در جامعه خارج از مسیر تحصیلی خود کار می‌کنند، لذا هدایت شغلی را مبنا می‌کنیم تا دانش‌آموز در پایه نهم مهارت تخصصی خود را انتخاب و با هدف‌گیری شغلی، تحصیل خود را ادامه بدهد. 

مهارت‌افزایی باید منجر به اشتغال پایدار شود 

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه در این آئین گفت: در راستای مهارت‌افزایی زمینه آموزش را باید فراهم کنیم تا دانش‌آموزان در کنار مباحث علمی مهارت‌هایی را فرا گیرند و در انتخاب رشته پایه نهم انتخاب آگاهانه داشته‌باشند. 

حجت صالحی افزود: این فرآیند نیاز به حمایت دارد و لذا قول‌های مساعدی داده شد تا صندوق حمایت از طرح‌های دانش‌آموزان در دبیرستان داشته‌باشیم. 

وی با بیان اینکه مهارت‌افزایی باید منجر به ایجاد اشتغال و ثروت شود، گفت: تربت‌حیدریه به عنوان پایلوت، طرح ملی مهارت‌افزایی و کارآفرینی دانش آموزی بنیاد علوی را در خراسان رضوی اجرا می‌کند. 

در حال حاضر ۱۵ هزار دانش‌آموز تربتی در ۱۴ هنرستان پسرانه و دخترانه به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شدند. 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار