رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-22 06:24 شماره خبر : 8565 https://sobhtoos.ir/short/V5gvk 0
صبح توس گزارش می‌دهد:

دختران بسکتبالیست نیشابوری سال گذشته به عنوان تنها نماینده شرق کشور در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور بسیار خوش درخشیدند اما امسال این تیم باتوجه‌به عدم سرمایه‌گذار، در آستانه حذف از لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ ورزش بسکتبال بانوان در نیشابور طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته به طوری که دختران بستکبالیست نیشابوری توانسته‌اند در کشور خوش بدرخشند که نتیجه آن حضور تیم بسکتبال نیشابور به عنوان تنها نماینده شرق کشور در لیگ برتر بستکبال بانوان کشور است.

دختران بسکتبالیست نیشابوری سال گذشته در قالب تیم بینالود خودرو نیشابور در رقابت‌های لیگ برتر بانوان کشور حضور درخشانی داشتند و دو بازیکن این تیم به اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان کشور راه یافتند.

درخشش ورزش بسکتبال بانوان در نیشابور به تیم‌های پایه برمی‌گردد

مربی تیم بسکتبال دختران نیشابور در گفتگو با «صبح توس»؛ با اشاره به اینکه چند سالی است که شهرستان نیشابور در زمینه بسکتبال دختران پیشرفت‌های خوب و قابل قبولی داشته است، می‌گوید: درخشش ورزش بسکتبال بانوان در نیشابور به تیم‌های پایه برمی‌گردد. دختران بستکبالیست نیشابوری در سال 1395 موفق شدند به لیگ نوجوانان کشور راه پیدا کرده و جایگاه چهارم این رقابت‌ها را کسب کنند. 

ربابه محمودی با بیان اینکه دختران نیشابوری به عنوان تنها تیم خراسان بزرگ در 1396 موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ نوجوانان کشور شدند، ادامه می‌دهد: این قهرمانی در سال 1397 نیز تکرار شد اما این مسابقات در سال 1398 به دلیل بیماری کرونا نیمه‌تمام باقی ماند.

وی بیان می‌کند: پس از کرونا با شروع رقابت‌ها دختران نوجوان نیشابوری با شرکت در لیگ دسته دو و دسته سوم کشور موفق به کسب مقام قهرمانی شدند و با کسب مقام قهرمانی در لیگ دسته سوم، توانستیم در سال 1400 به لیگ دسته یک بانوان کشور راه پیدا کنیم.

مربی تیم بسکتبال دختران نیشابور می‌گوید: در آن سال، علی‌رغم اینکه تیم جوانی را روانه مسابقات کردیم اما این تیم توانست شایستگی‌های خود را نشان دهد و سکوی سوم مسابقات را از آنِ خود کند.

 محمودی با اشاره به اینکه همین تیم در سال 1401 مجدد در رقابت‌های لیگ دسته یک کشور شرکت کرد که دختران نیشابوری با بازی‌های خوبی که از خود ارائه دادند، توانستند به فینال مسابقات راه پیدا کنند و بر اساس قوانین، دو تیم فینالیست مسابقات به رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور راه پیدا می‌کردند که خوشبختانه این افتخار نصیب دختران نیشابوری شد.

حضور درخشان دختران نیشابوری در لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور 

وی با اشاره به اینکه در سال 1402 دختران بسکتبالیست نیشابوری در قالب تیم بینالود خودرو نیشابور با حمایت و سرمایه‌گذاری امیر نیکجو، رئیس هیات بسکتبال این شهرستان در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور شرکت کردند، بیان می‌کند: رِنج سنی دختران ما در این رقابت‌ها زیر ۲۰ سال بود و به‌ عنوان جوان‌ترین تیم در لیگ برتر بسکتبال بانوان شرکت کردیم که به لطف خدا این تیم یک‌دست و منسجم حضور درخشانی در این مسابقات داشت به طوری‌که جزو هشت تیم برتر به مرحله پلی‌آف راه پیدا کردیم. 

مربی تیم دختران بسکتبال دختران نیشابور می‌گوید: در مجموع سال گذشته دختران نیشابوری با شرکت در 12 مسابقه درخشش فوق‌العاده‌ای داشتند و تنها دو مسابقه را به تیم‌های قوی و قدر ذوب آهن اصفهان و نفت آبادان واگذار کرده و در سایر مسابقات پیروز میدان بودند.

دعوت دختران نیشابوری به اردوی تیم ملی بسکتبال 

محمودی با اشاره به اینکه نتیجه تلاش دختران بسکتبالیست نیشابوری دعوت چهار بازیکن این تیم به اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان کشور بود، بیان می‌کند: مهسا کرانی و هانیه‌سادات حسینی بازیکنانی بودند که برای شرکت در اردوی تیم ملی ایران انتخاب شدند و امسال به همراه تیم ایران در بازی‌های آسیایی اردن حضور پیدا کردند که خوشبختانه تیم ایران نیز در این مسابقات بسیار خوش درخشید به ویژه خانم مهسا کرانی بازیکن نیشابوری تیم کشورمان به عنوان بهترین بازیکن ایران و جزو چهار نفر برتر بازیکنان آسیا انتخاب شد.

تاکنون هیچ سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی نکرده است

وی ادامه می‌دهد: همه سعی ما حفظ تیم بسکتبال دختران نیشابور است اما متاسفانه در حال حاضر این تیم حال و روز خوشی ندارد و علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده هیچ سرمایه‌گذاری برای حمایت از این تیم در مسابقات لیگ برتر بانوان کشور، اعلام آمادگی نکرده است. در این خصوص رایزنی‌های بسیاری با شهرک صنعتی نیشابور داشته‌ایم حتی رستمی، نماینده مردم نیشابور در مجلس قول مساعد برای پیگیری این موضوع داده‌ است اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده و اگر نتوانیم سرمایه‌گذار و حامی برای این تیم پیدا کنیم این تیم از لیگ برتر بانوان کشور حذف خواهد شد.

مربی تیم بسکتبال دختران نیشابور با اشاره به اینکه سازمان لیگ برتر مرتب پیگیر نتیجه نهایی، جهت شرکت یا عدم شرکت دختران نیشابوری در رقابت‌های لیگ برتر بانوان کشور است، عنوان می‌کند: متاسفانه اگر تا 15 مهرماه نتوانیم پاسخ مثبت برای شرکت در این رقابت‌ها بدهیم تنها نماینده خراسان باید امسال با لیگ برتر بانوان کشور خداحافظی کرده و تیم ما به سرنوشت تیم بسکتبال کیان نیشابور دچار می‌شود و برای حضور مجدد در لیگ برتر بانوان کشور دوباره باید روند شرکت در لیگ دسته اول، دسته دوم و دسته سوم را طی کنیم.

محمودی با بیان اینکه تیم یکدست و منسجم بسکتبال دختران نیشابور حرف‌های زیادی در رقابت‌های کشوری دارد، ادامه می‌دهد: از طرفی تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر بانوان کشور در حال مذاکره و نقل و انتقالات بازیکنان هستند که دختران نیشابوری پیشنهادات خوبی از تیم‌های شرکت کننده حاضر در این رقابت‌ها دریافت کرده‌اند که اگر ما نتوانیم این تیم را برای شرکت در لیگ برتر بانوان کشور حفظ کنیم زحمات چندین ساله ما برای این تیم هدر رفته و عملا بازیکنان قدر و خوب ما به سایر تیم‌ها ملحق شده و شاکله تیم از بین می‌رود.

مربی تیم بسکتبال دختران نیشابور می‌گوید: سال گذشته بازتاب حضور دختران نیشابوری را در لیگ برتر بانوان کشور به وضوح شاهد بودیم به طوری‌که بانوان این شهرستان استقبال خوبی برای تماشای مسابقات داشتند و همیشه جمعیت بسیاری برای تماشای رقابت‌ها در ورزشگاه وکیلی شرکت می‌کردند و تعداد زیادی از دختران به ورزش بسکتبال علاقه‌مند شدند که قطعا با حمایت و بها دادن به ورزش بانوان می‌توان در سلامت این قشر بزرگ و تاثیرگذار بود.  

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار