رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-05 14:21 شماره خبر : 7988 https://sobhtoos.ir/short/NDxKm 0
امام جمعه تربت‌حیدریه:

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: جایگاه نماز جمعه محلی برای آگاهی بخشی نسبت به جریان‌های معاند، انحرافی و ضد انقلاب است که توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی  «صبح توس»؛ به نقل از «تابان تربت»؛ حجت‌الاسلام محمد معلمی در آئین خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تربت‌حیدریه اظهار کرد: نماز جمعه ابتکار انقلاب اسلامی نیست، بلکه ابتکار دین مبین اسلام به‌عنوان دین بصیرت محور است که آرمان‌های‌ سیاسی و اجتماعی را برای مردم تبیین می‌کند.

وی تصریح کرد: نماز جمعه یک رویکرد عبادی، معرفتی و تربیتی تنها نیست، بلکه حکمت‌ها و مصالح نظام اسلامی را در خود جای داده‌ است، لذا نماز جمعه پایگاه تقویت نظام اسلامی است.

خطیب جمعه تربت‌حیدریه گفت: نماز جمعه محل مبارزه با شیاطین انس و جن است و محراب نماز جمعه محل حرب با دشمنان خداست، لذا خواندن نماز جمعه در دوران طاغوت میسر نبود و بر همین اساس در دوران انقلاب اسلامی نماز جمعه‌ها جان تازه‌ای گرفتند.

وی افزود: جایگاه نماز جمعه محلی برای آگاهی بخشی نسبت به جریان‌های معاند، انحرافی و ضد انقلاب است که توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

معلمی با بیان اینکه نماز جمعه جایگاه امید به مردم و تعامل و برابری و عدالت و انصاف است، گفت: این‌گونه نماز جمعه که با شرایط جامع آن‌ اقامه می‌شود مورد خشم دشمنان است‌، لذا در تلاش است این پایگاه را از نظر کیفی و کمی از رونق بیندازد که در اوایل انقلاب بمب‌گذاری‌هایی انجام شد.

امام جمعه تربت‌حیدریه بیان کرد: امروز دشمن نه با تهدید بلکه با تطمیع و برحسته‌سازی جاذبه‌های دنیایی به مبارزه با نماز جمعه برخاسته و به دنبال ممانعت از برگزاری با شکوه این فریضه عبادی سیاسی است.

معلمی اضافه کرد: نماز جمعه محل وفاق ملی و انسجام و توجه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و محل بیان رویش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: نماز جمعه جایگاه مطالبه‌گری شعار و راهبرد سال و محلی برای مطالبه‌گری دفاع از حقوق مردم است، لذا هر میزان نماز جمعه باشکوه‌تر باشد جایگاه مطالبه‌گری در نماز جمعه افزایش می‌یابد.

معلمی اظهار کرد: کمبود فضا در نماز جمعه احساس می‌شود و خیرین همت کنند زمینی برای مصلی اختصاص دهند و مصلی در شٱن مردمی که سومین شهر مهم خراسان رضوی هستند ساخته شود.

وی افزود: : در حال حاضر فضای مناسب و حتی محلی برای پارک خودروها در هسته مرکزی شهر وجود ندارد و فضای فعلی در مسجد جامع به لحاظ گرمایشی و سرمایشی محدود است و پاسخگوی جمعیت نیست.

امام جمعه تربت‌حیدریه در بخشی از خطبه‌ها به افزایش دمای هوا در چند روز آینده‌ اشاره کرد و از مردم خواست تا حد امکان نسبت به مصرف آب‌ و برق صرفه‌جویی کنند تا از پیک شدید گرمای تابستان عبور کنیم، هرچند اسلام اسراف را در هر زمینه‌ای ملامت کرده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار