رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/20 Friday - 2024 11 October الجمعة ، 8 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
معاون فرماندار قوچان مطرح کرد:

معاون عمرانی فرماندار قوچان گفت : شاخص بیکاری در کشور 17.2 درصد است و این شاخص در قوچان بیشتر از میانگین کشوری بوده و به 19.72 درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، سید فتاح حسینی ظهر امروز در حاشیه سرکشی از خانواده‌های قوچانی جان‌باخته حادثه معدن طبس در سالن فرمانداری قوچان اظهار کرد: امروز 60 خانواده قوچانی در معدن طبس مشغول به کار هستند و باید فاصله 600 کیلومتر این شهرستان تا معدن را برای اشتغال طی کنند . 

وی با یادآوری اینکه در حادثه انفجار معدن طبس 8 قوچانی جان خود را ازدست‌داده‌اند، افزود : وضعیت شاخص بیکاری در خراسان رضوی 11.9 درصد است که در مقایسه با میانگین کشور دارای وضعیت مطلوبی بوده اما این شاخص در قوچان به 19.72 درصد رسیده که در مقایسه با نرخ 17.2 درصدی کشوری نشان از بالا بودن نرخ بیکاری در این شهرستان دارد.

معاون فرماندار قوچان بابیان اینکه تقریباً 20 درصد افراد جویای کار در قوچان مشکل بیکاری و تأمین شغل دارند، گفت : همین مسئله موجب شده است تا در لیست جان‌باختگان قوچانی رتبه 180 کنکور سراسری وجود داشته باشد که این شغل سخت و راه دور را به جان بخرد. 

حسینی یکی از معضلات اصلی جامعه به‌ویژه قوچان را مسئله بیکاری و تأمین شغل دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزی و دامداری اصلی‌ترین راه تأمین شغل در این شهرستان به شمار می‌آید اما خشک‌سالی‌های اخیر مشکلات زیادی را برای کشاورزان به وجود آورده است. 

وی با اشاره به رتبه بالای قوچان در سطح در زمینه تنش آبی، گفت : این شهرستان به آب‌های سطحی حوزه آبریز کشف رود و اترک وابستگی دارد و خشک‌سالی‌های اخیر اولین تأثیر منفی را بر روی کسانی می‌گذارد که از این آب‌های سطحی برداشت انجام می‌دهند. 

معاون فرماندار قوچان تأکید کرد: ایجاد یک چاه کشاورزی برای 200 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل می‌کند اما خشک‌سالی‌ها تأثیرات خود را در این حوزه نیز گذاشته است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار