رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-28 20:53 شماره خبر : 9130 https://sobhtoos.ir/short/VmBGk 0
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان مطرح کرد:

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: محصولات تولیدی این شهرستان ازجمله شیر دارای استانداردهای لازم برای صادرات بوده که از ابتدای سال تاکنون 82.5 تن شیر تولیدی قوچان به کشور ترکمنستان صادرشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، حامد شمس عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، به افزایش تعداد کانون‌های تب برفکی در خراسان شمالی و مشهد و همجواری این استان با قوچان اشاره و تأکید کرد: واکسیناسیون دام در برابر این بیماری باید به‌طورجدی موردتوجه قرار گیرد چرا که افزایش رطوبت ناشی از بارندگی و کاهش دما می‌تواند به فعالیت بیشتر این بیماری و احتمال گسترش آن در منطقه منجر شود.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ مورد مثبتی از تب برفکی در قوچان مشاهده نشده است، اما با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان و همجواری با مناطق آلوده، دامداران باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 رئیس شبکه دامپزشکی قوچان بیان کرد: تاکنون 92 درصد از دام‌های سنگین شهرستان، یعنی حدود 8 هزار رأس، علیه تب برفکی واکسینه شده‌اند و دام‌های سبک نیز با تعداد تقریبی 95 هزار رأس تحت پوشش قرارگرفته‌اند.

شمس افزود: در هفت ماه ابتدایی سال جاری، یک‌میلیون و 400 هزار رأس نوبت سر واکسیناسیون انجام‌شده و واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌هایی نظیر شاربن، آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک به‌طور کامل انجام‌شده است.

وی همچنین به نظارت شبکه دامپزشکی بر فرآیند تولید و عرضه محصولات اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری، 510 تن تخم‌مرغ به افغانستان و عراق و 82.5 تن شیر به ترکمنستان صادرشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان بیان کرد: روزانه حدود 350 هزار عدد تخم‌مرغ در قوچان تولید می‌شود و مقصد صادرات برای این محصول از مبدأ این شهرستان کشورهای منطقه اوراسیا است که روسیه در میان این کشورها قرار دارد و از استانداردهای خاصی برای واردات محصولات برخوردار است.

شمس یکی از وظایف شبکه دامپزشکی را نظارت بر کترینگ‌ها، قصابی‌ها، واحدهای پروتئینی و ... خواند و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 500 بازدید از این مراکز انجام‌شده که درمجموع 5.5 تن فرآورده‌های دامی و ... توقیف‌شده است.

وی از رسیدگی تعزیرات حکومتی به 22 پرونده ارجاع شده از دامپزشکی خبر داد و گفت: تاکنون برای 17 پرونده رأی صادرشده که مابقی نیز در حال بررسی هستند و تخلفات عمدتاً مرتبط با حوزه قصابی‌ها و پروتئین‌ها بوده است.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار