رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-29 11:44 شماره خبر : 8270 https://sobhtoos.ir/short/46Kpa 0
از مرز باجگیران صورت گرفت؛

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان از صادرات سه میلیون و ٨۴٨ هزار دلاری از گمرک و بازارچه مرزی باجگیران به کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ترکمنستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، به نقل از خبرگزاری فارس، امیر معینی اظهار کرد: انجام صادرات از بازارچه مرزی باجگیران بیشتر در غالب کارت‌های پیله‌وری و غرفه‌های فعال در آن صورت می‌گیرد و همیشه صادرات و تبادل کالا نسبت به واردات از حجم ریالی و وزنی بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ٢ میلیون و ٧٩٩ هزار دلار صادرات و ٣٢ هزار و ٩۴٠ دلار هم واردات از این بازارچه مرزی صورت‌گرفته است، گفت: گمرک مرزی هم فعال بوده و یک میلیون و ۴٩ هزار دلار صادرات گمرکی انجام شده است که بیشتر صادرات به کشورهای آسیای میانه و ترکمنستان هست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با تأکید بر این موضوع که وضعیت صادرات از این مرز به دلیل داشتن بازار مصرفی مناسب خوب است، افزود: بیشتر صادرات بازارچه به فرش، موکت، مواد غذایی و شوینده‌ها اختصاص دارد اما در حوزه گمرک بیشتر لبنیات است.

معینی یادآور شد: صنایع تبدیلی در قوچان بسیار فعال بوده و بیشتر صادرات حوزه لبنی به عراق، ترکمنستان و افغانستان انجام می‌شود و واحد‌های صنعتی همچون کاشی یا دوچرخه‌سازی هم با راه‌اندازی طرح توسعه می‌توانند این امکان را بیش‌ازپیش فعال کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار