رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/17 Tuesday - 2024 08 October الثلاثاء ، 5 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-16 23:50 شماره خبر : 8968 https://sobhtoos.ir/short/NDxy6 0
استاد دانشگاه صنعا:

استاد دانشگاه صنعا گفت: شهادت، مؤلفه اصلی مقاومت است و خون شهدا و خون شهید سیدحسن نصرالله مثل همیشه همواره عامل تقویت بوده است و این همان راه امام حسین (علیه السلام) است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان ، الشیخ ابراهیم الشامی از علمای کشور یمن، امروز دوشنبه 16 مهرماه در مراسم گرامیداشت سید مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله در جامعه المصطفی العالمیه در جمع طلاب این مجموعه به ویژگی‌های سیدحسن نصرالله اشاره کرد و اظهار داشت: شهید سیدحسن نصرالله تنها به علم و درس اکتفا نکرد، علاوه بر مجاهدت، نگاه او حزب الله تنها یک حرکت نظامی نبود بلکه یک جنبش کامل است.

وی با بیان اینکه شهید مقاومت قدرت تصمیم‌گیری بالایی داشت، افزود: پیروزی‌های پیاپی حزب الله در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ در درجه اول مدیون زحمات و تصمیم‌گیری‌های این شهید والامقام بود، اعتقاد راسخ به مسئله فلسطین همیشه در سخنان و مواضع شهید سیدحسن نصرالله جایگاه خاص داشت و دفاع کردن از آن مسئله اعتقادی بود قبل از اینکه سیاسی باشد.

استاد دانشگاه صنعا تقویت جایگاه فلسطین به عنوان یک راهبرد را از دیگر اقدامات شهید سیدحسن نصرالله بیان کرد و افزود: این امر باعث شد جایگاه فلسطین در برنامه‌های شهید مقاومت و حزب الله نقشه‌های تخریبی فتنه انگیزان را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه پیروی از مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و الگو از این مکتب قهرمان آفرین یکی دیگر از ویژگی‌های شهید سیدحسن نصرالله بود، تصریح کرد: شهادت، مؤلفه اصلی مقاومت است و خون شهدا و خون شهید سیدحسن نصرالله مثل همیشه همواره عامل تقویت بوده و این همان راه امام حسین (علیه السلام) است.

این عالم یمنی در پایان خاطر نشان کرد: سیدحسن نصرالله مخالف سرسخت تجاوز عربستان به یمن بود و جنگ و تجاوز عربستان علیه یمن از اولین روزهای جنگ مورد انتقاد ایشان بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار