رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-31 11:45 شماره خبر : 7939 https://sobhtoos.ir/short/NE99G 0
پس از سال‌ها انتظار؛

بلاخره پس از سال‌ها انتظار گود ناایمن هسته مرکزی شهر تربت‌حیدریه که بعدها با پیگیری‌های رسانه‌ای ایمن و به بک زمین تبدیل شده تا ماههای آتی تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ در کنار فعالیت‌های ارزشمند حوزه‌های علمیه در طول سالیان متمادی در تربت حیدریه، خیرین هم در طول تاریخ موقوفاتی متعلق به حوزه علمیه داشتند که برخی آنها ممکن است مقداری درآمد داشته‌باشد، برخی هم باید احیا و برخی هم در تصرف برخی افراد می‌باشد و لازم است برای کمک به حوزه‌های علمیه نیز احیا شود.

در راستای موقوفات حوزه، مدرسه قطب تخریب شده و در صورت امکان باید احیا شود، همچنین مدرسه دیگری در گذشتگان دور به نام شیخ یوسفعلی که مسجدی در کنار آن وجود داشته و یک درب از خیابان برای مردم و دربی هم از حوزه برای طلاب داشته، تخریب شده‌است.

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت‌حیدریه به وضعیت بوجود آمده زمین خیابان آیت الله طالقانی در هسته مرکزی شهر که قبلا بر اثر گودبرداری حفره بزرگی ایجاد شده، اشاره و خاطر نشان کرد: مرحوم میرزا علی اکبر تربتی زمینی را در کنار مسجد شیخ یوسفعلی وقف حوزه علمیه کرد، لذا با توجه به استقبال از حوزه در این شهرستان و برای اینکه بتوانیم مکانی برای طلاب تامین کنیم، متولیان امر امام جمعه وقت به همراه علمای وقت، مدرسه شیخ یوسفعلی را تخریب و زمین مرحوم تربتی که وقف حوزه شده را برای تامین حوزویان در نظر گرفتند.

آیت‌الله محمدرضا عصمتی بیان کرد: در چند سال پیش این زمین گود برداری شد و به هر دلیل این مکان ساخته نشد و در چند سال گذشته نیز با فروریختن بخشی از آن تبدیل به یک تهدید شد، لذا با هماهنگی بین بخشی و مسئولان این گود ایمن شد تا این محل که سربازخانه امام عصر عجل الله است از این وضعیت خارج و این تهدید نیز از بین برود.

در صورت عدم امکان ساخت، زمین  بازارچه محلی می‌شود

در همین راستا جلسه مشترک مسؤلین شهرستان تربت حیدریه با مدیران حوزه‌های علمیه خراسان و با حضور نماینده شهرستان برگزار شد تا این زمین در بافت مرکزی شهر که وجهه خوبی هم ندارد تعیین تکلیف شود.

در این جلسه بعد از ارائه توضیحات ارائه شده در نهایت مقرر شد ساخت مجموعه حوزه در اولویت قرار گرفته شود که ساختمان مجتمع فرهنگی امام صادق علیه السلام قرار است در پنج طبقه احداث شود.

در عین حال رئیس حوزه‌های علمیه خراسان در این خصوص اظهار امیدواری کرد: طی فرصت یک‌ماهه در خصوص جذب سرمایه‌گذار یا خیر و نیز تامین منابع مالی ساخت از محل بودجه عمومی و سایر ظرفیت‌های قانونی پیگیری لازم صورت و چنانچه امکان ساخت در کوتاه مدت فراهم نشد، با مشارکت شهرداری، ساخت بازارچه محلی و فضای سبز و زیباسازی آن انجام شود.

زنگنه، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و نیز ظرفیت‌های مجلس در رفع مشکلات حوزه‌های استان بر ضرورت تعامل مجمع نمایندگان و مدیریت عالی حوزه‌های علمیه استان تاکید کرد

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار