رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 23:59 شماره خبر : 8699 https://sobhtoos.ir/short/4Qvxy 0
رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت:

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی گفت که نیروهای مسلح یمن همچنان به وظایف خود در دفاع از مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌توس»؛ به نقل از فارس، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی و عالی‌ترین مقام سیاسی یمن امشب در پیامی دهمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر را به سید عبدالملک الحوثی، مردم و رزمندگان یمن تبریک گفت.

در انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ کمیته‌های مردمی یمن به رهبری انصارالله توانستند پس از یک ماه اعتراض و تحصن وارد شهر صنعاء شده و کنترل این شهر را به دست بگیرند. یمنی‌ها هر ساله این سالروز را جشن می‌گیرند.

مهدی المشاط در پیام خود اشاره کرد که دهمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر در حالی فرا می‌رسد که یمن بیش از ده ماه است در کنار مردم مظلوم فلسطین در جنگ آزادی‌بخش و جهاد مقدس، وظایف دینی و اصولی خود را انجام می‌دهد.

وی گفت: «مسئله فلسطین از همان ابتدا، به عنوان مسئله اصلی و بزرگ‌ترین ظلمی که ریشه همه ظلم‌ها در منطقه و جهان اسلام را در بر گرفته است، در اولویت انقلاب ۲۱ سپتامبر قرار داشت. این انقلاب با حفظ موضع اصولی و دینی خود، در کنار مردم فلسطین ایستاده، آن را با خون و مواضع جاودانه خود حمایت کرده و مانع عبور کشتی‌های اسرائیلی از دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب تا اقیانوس هند و دریای مدیترانه شده است».

وی تأکید کرد که اگر این انقلاب نبود، یمن در پاسخ به دستور آمریکا، به طور رسمی با رژیم اشغالگر اسرائیل روابط خود را عادی‌سازی می‌کرد.

مهدی المشاط در ادامه موفقیت نیروهای موشکی در هدف قرار دادن یک هدف نظامی در تل‌آویو با موشک بالستیک مافوق صوت «فلسطین ۲» که تمام سیستم‌های دفاعی آمریکا، انگلیس و اسرائیل را پشت سر گذاشت را تبریک گفت. 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن سپس اطمینان داد که روزهای آینده سرشار از شگفتی خواهد بود.

المشاط بار دیگر تأکید کرد که عملیات‌های یمن تا زمانی که تجاوز و محاصره غزه ادامه دارد، ادامه خواهد داشت و موضع یمن در کنار مردم مظلوم فلسطین تا آزاد شدن کامل فلسطین اشغالی از اشغال صهیونیستی، ثابت و اصولی خواهد بود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ارتباط با موضوع داخلی یمن نیز بر عزم کامل خود برای دستیابی به صلح عادلانه که به نفع همه باشد، تأکید کرد.

او به سران ائتلاف سعودی گفت: «این تجاوز بیهوده را متوقف کنید زیرا به طور قطعی مشخص شده که دستیابی به اهداف آن غیرممکن است؛ تنها راه حل، اقدام با نیت واقعی برای دستیابی به صلح موردنظر، رفع محاصره و تحقق الزامات صلح است که شامل پرداخت حقوق کارمندان یمن از ثروت ملی آن‌ها، بازگشایی کامل فرودگاه‌ها و بنادر یمن، آزادی تمام اسرا، پرداخت غرامت و جبران خسارات و خروج کامل نیروهای خارجی از جمهوری یمن است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار