رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/03/01 Tuesday - 2024 21 May الثلاثاء ، 13 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 14:42 شماره خبر : 6894 https://sobhtoos.ir/short/4OR7W 0
امام جمعه نیشابور:

امام جمعه نیشابور گفت: روحیه سلطه‌گری در سیاستمداران غرب رو به‌افول است و ان شاءالله فریاد ملت‌ ما در جهان راه باز می‌کند و جایگاه خود را به دست می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم یعقوبی در نمازجمعه این شهر که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت: از ویژگی‌های این بانو می‌توان به علم، حیا، عفت و پاکدامنی ایشان اشاره کرد. این بانوی کریمه الگوی مناسبی برای بانوان و زنان جامعه به‌شمار می‌رود و بانوان ما باید با تاسی از این بانو، جایگاه و ارزش خود را در جامعه حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این روزها جوانان و دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین به پاخواسته‌اند، اظهار داشت: روزهایی که انگلیس و آمریکا ملت‌ها را استعمار می‌کردند، می‌زدند و در‌می رفتند و در حکومت‌ها دخالت می‌کردند در حال سپری شدن است. نسل جوانِ تحصیلکرده و روشنفکری در آمریکا ظهور پیدا کرده که نگاه آنها به دنیا، نگاه انسانی‌تر، عادلانه‌تر و قانون‌مدارانه‌تر است.

امام جمعه نیشابور خاطرنشان کرد: روحیه استبداد، سلطه‌گری و استعماری در سیاست‌مداران غرب رو به افول است و ان شاءالله فریاد ملت‌ما در جهان راه باز می‌کند و جایگاه خود را به دست می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به 23 اردیبهشت ماه، سالروز لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون گفت: به برکت امام خمینی(ره) و علما، این انقلاب توانست قانون ننگین کاپیتولاسیون را لغو کند و این مهم باعث شد تا عزت ایران اسلامی را به‌دست آوریم. ۲۳ اردیبهشت سالروز لغو ننگین کاپیتولاسیون است که به فرمان امام راحل اتفاق افتاد و در همین روزها امتیاز تنباکو توسط مرجع عالیقدر میرزای شیرازی اتفاق افتاد. یادمان باشد بزرگان زیادی برای طی کردن این راه دشوار انقلاب اسلامی زحمت کشیده‌اند که باید همواره قدردان و قدرشناس این بزرگان باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار