رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 12:08 شماره خبر : 6885 https://sobhtoos.ir/short/N3a9A 0
دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم شرکت کردند و رای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» به نقل از الف، رهبر معظم انقلاب با حضور در در حسینیه امام خمینی(ره) جهت انجام فرایند رای گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ابتدایی ترین ساعت شروع رای گیری شرکت کردند.

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز - جمعه ۲۱ اردیبهشت - در ۲۲ حوزه انتخابیه آغاز شد.

مرحله اول در ۱۱ اسفندماه سال گذشته برگزار شد که در ۲۲ حوزه انتخابیه کاندیداها حائز اکثریت آرا نشدند و بدین‌ترتیب انتخابات به دور دوم کشیده شد. بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای‌اسلامی، کاندیداها باید یک‌پنجم آرای صحیح ماخوذه را کسب کنند تا به‌عنوان نماینده مجلس برگزیده شوند که بر اساس نتایج اعلامی،‌ در ۲۲ حوزه انتخابیه کاندیداها داوطلبان دارای این شرایط نبوده و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

۹۰ نفر از داوطلبان در این ۲۲ حوزه انتخابیه برای تصاحب ۴۵ کرسی باقی‌مانده مجلس شورای‌اسلامی در مرحله دوم انتخابات حضور دارند. بر اساس اعلام محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور،«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «مشهد و کلات»، «بیرجند، درمیان، خوسف»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر» ۲۲ حوزه انتخابیه‌ در ۱۵ استان کشور هستند که انتخابات مرحله دوم در آن‌ها برگزار می‌شود. همچنین در مجموع این ۲۲ حوزه انتخابیه، ۱۱۵۲۴ شعبه رای‌گیری فعال خواهند بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار