رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-01-03 06:36 شماره خبر : 2949 http://sobhtoos.ir/short/VvBGO 0

به گزارش صبح توس، مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی به تبیین شعار سال "مهارتورم،رشدتولید" و دغدغه دیرینه خود بعنوان یکی از اهداف اصلی حکمرانی ایرانی اسلامی پرداختند.

بنیانگذار انقلاب اسلامی در بیانات طریقت گونه و راهگشای خود برای "اقتصاد"، "تامین رفاه" و "دنیا" راه و روش قائل شدند و فرمودند: "همه اموری که در نظر حکومت ها مقصد است، همان مقصد را انبیا راه میدانند. تمام دنیا در نظر انبیاء خودش یک محراب و مقصد نیست، یک راه است که از این راه باید برسند به مرتبه ای که آن مرتبه، مرتبه عالی انسانی است... (صحیفه امام، ج۱۱، ص ۴۵۰)

رهبر انقلاب امام خامنه ای در بیانیه گام دوم در خصوص توجه به اقتصاد و معیشت اشاره براین داشتند که اقتصاد هدف نهایی جامعه اسلامی نیست و اسلام و حاکمان اسلامی می بایست بدنبال تکامل و تعالی مسلمانان باشند لکن زیربنا بودن اقتصاد بعنوان زمینه ساز تعالی فرهنگ و تمدن اسلامی مورد توجه معظم له قرار گرفته که در سخنرانی نوروزی ایشان به این دغدغه مجدد پرداختند.

استکبار جهانی و کشورهای غربی بدنبال ترویج اقتصاد لیبرالی و استعمار و وابستگی اقتصادی کشورهای جهان سوم و در حال توسعه بوده؛ در صورتی که رهبر انقلاب در سالیان گذشته موضوع اقتصاد مقاومتی و توجه به قدرت و استعدادهای درون را توصیه کردند،

مسئولین و مردم می بایست به شعار "ما می توانیم" پایبند باشند و در عمل در جهت تحقق آن بکوشند‌ و متعصب باشند.

بیانات ولی امر مسلمین در تایید مطالعات چندین ساله اقتصاددانان برای توجیه ناکارآمدی اقتصاد دولت محور و توجه جدی به سیاست های اصل ۴۴ بوده که در صورت اجرایی شدن امید تازه ای در بین آحاد ملت ایجاد خواهد کرد. هرچند به نظر می آید مهمترین و اصلی ترین ماموریت دولتمردان مردم محور ایجاد زیرساخت های مناسب برای رفتن به سمت اقتصاد غیردولتی بوده که این مهم در حوزه نظارت و مردمی سازی آن طور که انتظار می رفت در سال های گذشته بطور جدی پیگیری نشده است.

بنظر میرسد مسئولین در هر سطوح مدیریتی، هدفگذاری معظم له مبنی بر عدم خام فروشی، ارتباط تجاری با کشورهای همسایه و توجه به سرمایه گذاران خارجی، تغییر سیاست های داخلی اقتصادی  و اصلاح قوانین ناکارآمد را سرلوحه خود قرار داده و مردم فهیم و بصیر نیز با تحول در سبک زندگی و دوری از اسراف و اشرافی گری و... برای رسیدن به اهداف ایرانی آباد و سرافراز کمک نمایند تا تمدن ایرانی اسلامی در سراسر جهان الگو گردد. ان شاءالله

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار