رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/08/04 Friday - 2024 25 October الجمعة ، 22 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-04 14:54 شماره خبر : 9188 https://sobhtoos.ir/short/eGyGL 0
امام جمعه سرخس:

امام جمعه سرخس با انتقاد از بی‌عملی مسئولان نسبت به جاده سرخس گفت: جاده سرخس تداعی جاده مرگ بوده و به اندازه ده‌ها معدن طبس از مردم این شهرستان قربانی گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن صیاغیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: متولیان آموزش و پرورش و سایر مراکزی که برای نوجوانان و جوانان کار می‌کنند، تبلیغ فرهنگ شهادت، فرهنگ ایثار، فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام و سیره شهید محمدحسین فهمیده برای دانش‌آموزان عزیز باید جزو اولویت های پرورشی و تربیتی‌شان باشد.

حسین فهمیده‌ها اسطوره‌های حقیقی نظام اسلامی هستند

امام جمعه سرخس افزود: اگر می‌خواهیم برای جامعه اسلامی و برای این نظام الهی کادرسازی کنیم، سرمایه‌های ما برای کادرسازی و انسان‌سازی همین نوجوان‌های عزیز ما هستند و در مدارس این سرمایه‌ها را باید قدر بدانیم؛ حسین فهمیده‌ها اسطوره‌های حقیقی و قهرمانان و پهلوانان واقعی نظام اسلامی هستند و امروز باید حسین فهمیده‌ها در میدان‌های دیگری برای دفاع از این مرز و بوم و این انقلاب تلاش کنند.

وی عنوان کرد: امروز باید حسین فهمیده‌ها در میدان‌های فرهنگی، در میدان‌های بصیرتی، در میدان‌های قرآنی، در میدان‌های جهادی و در میدان‌های سیاسی تاریخ آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام صباغیان تصریح کرد: جهاد تبیین یعنی امروز برای ما تکلیف است، همه بدانند در قبال نظام اسلامی که جریان مقاومت نماز و نمود دفاع از این حقیقت است، چه با جانمان و چه با آبرویمان، چه با ظرفیت‌های دیگری که داریم برای حفظ آن به صحنه بیاییم؛ هر کسی به هر شکلی که می‌تواند باید در این میدان جهاد در این امتحان بزرگ خودش را محک بزند.

امام جمعه سرخس ادامه داد: تفکر حسین فهمیده‌ها امروز در جوانان حزب‌الله و فلسطین خودش را نمایان کرده است و امروز لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخته‌ است؛ این‌قدر این جوان‌ها به چشم آمدند که رهبر حکیم انقلاب فرمودند، پیشانی و بازوی جوانان فلسطینی را می‌بوسند؛ این فرمایش امام جامعه اسلامی است؛ این جمله امام تیتر اول رسانه‌های عربی می‌شود و به آن افتخار می‌کنند؛ این‌ها دستاوردهای ما است.

خون شهدای جریان مقاومت مکتب اسلام را بالنده‌تر و مقاوم‌تر ‌می‌کند

وی بیان کرد: شجره طیبه اسلام که «أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ»، با همین خون‌های که ریخته می‌شود تا امروز به اینجا رسیده است و به این چنین درخت تنومندی تبدیل شده است؛ از صدر اسلام خون‌هایی مثل حمزه سیدالشهدا عموی پیامبر به پای این درخت ریخته شد؛ اسلام که امروز به بزرگ‌ترین شجره طیبه عالم تبدیل شده، اوجش در کربلا بود؛ خون امام معصوم، سیدالشهدای عالم و یاران باوفای او پای این درخت ریخته شده است.

خطیب نماز جمعه سرخس اضافه کرد: خون شهدای جریان مقاومت مکتب اسلام را بالنده‌تر و مقاوم‌تر خواهد کرد؛ ما یاد همه این شهیدان را گرامی می‌داریم و این راه را با صلابت تا ریشه‌کنی فساد، خصوصاً نابودی فساد و جرثومه ظلم یعنی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم.

امام جمعه سرخس گفت: منظور از شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر ملت آمریکا و مردم آمریکا نیست؛ آن‌ها هم قربانی این تفکر طغیانی و شیطانی هستند؛ مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ظلم، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر فساد، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر طغیان، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر جنایت و جنگ، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر غارت و بردگی ملت‌ها، مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر تفکر شیطان که امروز نمادش آمریکای جهان‌خوار است و ما از این شعار هویتی اسلام ناب کوتاه نمی‌آییم.

جاده سرخس تداعی جاده مرگ است

حجت‌الاسلام صباغیان در ادامه به قصه پر غصه جاده سرخس اشاره کرد و افزود: جاده ترانزیتی سرخس که نه فقط درد و رنج مردم این شهرستان شده، بلکه این جاده در شان نظام هم نیست؛ هر روز صدها کامیون و تریلی و ماشین‌های سنگین به واسطه صادرات و واردات و ترانزیت از این جاده عبور می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز خانواده‌ای نیست در این شهرستان که داغ این جاده بر دلش نباشد، یا کمتر خانواده‌ای داریم که داغ‌دار این جاده نباشد؛ بعضی از خانواده‌ها نسل‌شان گسسته شده، به‌واسطه اینکه تمام خانواده به کام مرگ رفتند؛ اشک انسان در می‌آید وقتی که این‌ها را می‌بیند، اما توجه چندانی را هم به این جاده نمی‌بینیم.

امام جمعه سرخس بیان کرد: چرا باید نام این جاده وقتی می‌آید، تداعی جاده مرگ به ذهن ما بیاید؛ چرا این جاده باید جاده غم و اندوه برای مردم عزیز شهرستان سرخس باشد.

به اندازه ده‌ها معدن طبس جاده سرخس قربانی گرفته است

حجت‌الاسلام صباغیان خطاب به مسئولان گفت: به اندازه ده‌ها معدن طبس این جاده از این مردم قربانی گرفته است؛ این را نمی‌دانید، چرا به فکر مردم نیستید؛ چرا برای این مردم که حق مسلم‌شان برخورداری از جاده‌ای مناسب است، کاری نمی‌کنید.

وی اصافه کرد: در این شهرستانی که بخش اعظمی از صادرات از دروازه گمرک این شهرستان ورود و خروج پیدا می‌کند و بخش اعظمی از ترانزیت به کشورهای دیگر هم می‌رود آیا این جاده، شان این دروازه بین‌المللی است؛ هر چقدر که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم این جاده کمتر از یک جاده ۶ بانده برای این همه حجم ورود و خروجی که وجود دارد، در شان این نظام و در شان مردم این شهرستان نیست.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: بعضی از مسئولان با ماشین‌های لوکس، با ماشین‌های گران‌قیمت، با ماشین‌های امن در این جاده عبور و مرور می‌کنند و دلهره‌ای هم ندارند، اما عزیزی که با پراید یا موتورسیکلت و بعضی از این اتومبیل‌های ساده عبور و مرور می‌کند، هر چقدر هم احتیاط کند در این گردنه‌های مرگ اگر اندک لغزندگی باشد، باد اتومبیل‌های سنگین آن‌ها را به کام مرگ می‌برد.

عملی در افتتاح فاز چهارم جاده سرخس ندیدیم!

حجت‌الاسلام صباغیان ادامه داد: بخش زیادی از چاه‌های گاز در این شهرستان قرار دارد؛ در این شهرستان بخش اعظمی از منابع خدادادی و ثروت‌های بزرگ واقع شده است؛ از سهم صادرات، واردات و ترانزیت کالاهای بسیار زیادی که صورت می‌گیرد، ما توقع نداریم دولت حق و سهم انحصاری از این منابع سرشار برای مردم شهرستان در نظر بگیرد، گرچه حق مردم این شهرستان است، اما مطالبه به‌حق و به‌جایی است که از این همه ثروت خدادادی و منابع و منافعی که این شهرستان دارد، اندازه همه کشور که بهره می‌برند، این مردم هم بهره ببرند.

وی تصریح کرد: زمستان نزدیک است و همین امروز بارندگی داشتیم و خطرات جاده قطعاً افزایش پیدا می‌کند؛ مدت‌هاست می‌گویند فاز چهارم جاده قرار است افتتاح شود، اما دریغ از عملی که صورت گرفته باشد.

امام جمعه سرخس تاکید کرد: بنده به‌عنوان سخنگوی انقلاب و حنجره مردم شهرستان، از حقوق‌شان دفاع خواهم کرد تا زمانی که بتوانیم ان‌شاءالله آنچه که حق مسلم و حقوق سطحی شما مردم است را را زنده و احقاق حق کنیم.

حجت‌الاسلام صباغیان در پایان گفت: از دادستان شهرستان درخواست داریم تا ترک فعل برخی مسئولان را پیگیری کنند؛ از رئیس‌جمهور، از وزیر راه و شهرسازی، از استاندار خراسان رضوی و از مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی می‌خواهیم تا این مطالبه مردم شهرستان سرخس را جدی بگیرند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار