رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-16 13:28 شماره خبر : 8477 https://sobhtoos.ir/short/4XlPq 0
امام جمعه سرخس:

امام جمعه سرخس گفت: بهای سنگین قبض‌های برق مردم شهرستان سرخس را اذیت می‌کند؛ منطقه ما گرمسیری است و مردم توان پرداخت قبض‌های سنگین را ندارند و باید طبق مناطق گرمسیری از تعرفه تخفیفی برق بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما مقدمه‌ساز ظهور امام زمان علیه‌السلام است، اظهار کرد: دولت‌هایی که سر کار می‌آیند، این دولت‌ها باید اهداف مهم انقلاب اسلامی را دنبال کنند.

امام جمعه سرخس افزود: از اهداف مهم انقلاب اسلامی تمدن‌سازی برای ظهور امام زمان علیه‌السلام است و دولت‌های که می‌آیند باید موانع رشد و موانع حرکت سریع دولت اسلامی را از خودشان دور کنند.

وی بیان کرد: یکی از موانع مهم سستی بینش، ایمان و انقلابی‌گری، سستی ایمان اسلامی و انقلابی بودن است؛ اگر ایمان‌ها انقلابی‌گری، بینش‌ها سست شود، حرکت کُند می‌شود.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: دومین مانع عدم باور به ظرفیت‌های درونی است؛ باید ظرفیت‌های درونی را باور داشته باشیم و مدام چشممان به خارج نباشد.

وی اضافه کرد: سومین مانع اعتماد به نسخه‌های بیگانگان است؛ نسخه‌های منسوخی که بارها نسخ شده، نباید به این نسخه‌ها اعتماد کنیم؛ چهارم؛ غفلت از دشمن و اعتماد به او، پنجم؛ دنیازدگی و اشرافی‌گری و ششمین؛کم‌کاری و کم‌انگیزگی و هفتمین مانع، عدم مبارزه جدی با فساد است.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: انقلاب ما برای مبارزه با فساد و مفسدان شکل گرفت؛ انقلاب کردیم تا پهلوی مفسد و نوکران آمریکا را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: کسی که ارزش‌ها را از بین می‌برد، او هم سارق و مفسد است؛ اساتیدی که دانشجو را بی‌دین می‌کنند باید با آن‌ها برخورد کرد؛ آن‌ اساتیدی که از سوی قوه قضائیه محکوم شدند، حق بازگشت به دانشگاه را ندارند؛ نمی‌شود به هر بهانه‌ای مفسدان را برگردانیم.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: برخی سلبریتی‌ها هرجور توانستند در جریان «زن، زندگی، آزادی»، همه چیز را به لجن کشیدند، حالا باز تقاضای برگشت دارند؛ وفاق ملی با شرایطش مورد تایید همه ما است، اما کسانی که علیه نظام ایستادند و پشیمان هم نیستند، چطور باید اجازه داد، برگردند.

امام جمعه سرخس در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر خودش را می‌کشد و دست به کشتار عظیم زده است، گفت: مبارزه با رژیم صهیونیستی با سلاح‌های سنگین در بیان گروه‌های مقامت فلسطینی نهادینه شده است؛ این فکر مبارزه با سلاح‌‌های سنگین را رژیم صهیونیستی نمی‌تواند حذف کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در داخل مورد هجوم جبهه فلسطین و از خارج هم مورد هجوم محور مقاومت است و به‌زودی هم سیلی سختی از ایران اسلامی خواهد خورد.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با انتقاد از عدم اجرایی شدن تعرفه تخفیفی برق مناطق گرمسیری برای شهرستان سرخس تصریح کرد: بهای سنگین قبض‌های برق مردم شهرستان سرخس را اذیت می‌کند؛ منطقه ما گرمسیری است و مردم توان پرداخت قبض‌های سنگین را ندارند و باید طبق مناطق گرمسیری از تعرفه تخفیفی برق بهره‌مند شوند.

خطیب نماز جمعه سرخس تاکید کرد: نماینده مردم سرخس در مجلس و مسئولان مربوطه باید پیگیر این تعرفه تخفیفی باشند؛ مردم ما از عدم اجرای این طرح گلایه‌مند هستند.

امام جمعه سرخس همچنین با انتقاد از لغو و تاخیرهای زیاد قطار مسافری سرخس گفت: باید این تاخیرها مدیریت شود؛ از مسئولان راه‌آهن در استان و شهرستان می‌خواهیم لغو حرکت و تاخیرهای قطار مسافری را به صفر برسانند.

وی در پایان تصریح کرد: هیچ مسئولی در راه‌آهن حق ندارد، برخورد نامناسب با مردم شهرستان داشته باشد؛ مسئولان خادم ملت هستند و حق ندارند، طلبکارانه با مردم برخورد کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار