رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-24 06:44 شماره خبر : 8206 https://sobhtoos.ir/short/4Qvy6 0
استاد حوزه علمیه خواهران اهل سنت:

استاد حوزه علمیه خواهران اهل‌سنت فاطمه الزهرا (س) تایباد گفت: اگر امروز در جامعه اسلامی کارگزارانی را روی کار بیاوریم، می‌توانیم فرهنگ زینبی و حسینی را در جامعه داشته باشیم.

خدیجه نوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: حضور مبارک حضرت زینب (س) در قیام عاشورا به همه ثابت کرد که زن می‌تواند در تمام امور مداخله و نقش‌آفرینی کند.

وی خاطرنشان کرد: زنان با ارتقای سطح علمی خود و توجه به بصیرت مبارک حضرت زینب (س) و توجه به عفت، اخلاق، پاک‌دامنی و طهارت ایشان می‌توانند پس از گذشت قرن‌ها از واقعه عاشورا، عاشورائی زندگی کنند و زینب‌ها و حسین‌ها برای جامعه اسلامی و نظام مقدس ایران اسلامی تربیت کنند.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران اهل‌سنت فاطمه الزهرا (س) تایباد با اشاره به وظیفه زنان امروز با تأسی به بانوان عاشورایی، تصریح کرد:  پشتیبانی و همراهی با مردان در تمام عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، احیای فرهنگ قناعت و ساده‌زیستی اجتماعی،  تربیت فرزندان مجاهد و جان‌برکف برای نجات اسلام و مسلمانان، تقویت روحیه پرهیزگاری و تعهد فردی و اجتماعی، اهمیت عفت و پاک‌دامنی و تبیین آن در خانواده و اجتماع و همچنین سعه‌صدر در پذیرش افراد جامعه از جمله وظایف زنان با تأسی از حضرت زینب (س) است.

وی با تأکید بر این‌که زندگی فردی و اجتماعی شخصیت برجسته‌ای چون حضرت زینب (س)، اهل‌بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص) برای همه تبیین شده است، ابراز کرد: جایگاه و مقام والای حضرت زینب (س)، مقام علمی، اجتماعی، تقوائی، پاک‌دامنی و طهارت ایشان مسلماً در زندگی فردی و اجتماعی ما تأثیر قابل‌توجهی دارد و خواهد داشت.

نوری ادامه داد: زنان امروز جامعه با تبیین شخصیت والای حضرت زینب (س) در خانه و سپس در اجتماع و تقویت روحیه الگوپذیری در خانواده و اجتماع می‌توانند این بانوی گران‌قدر را الگو قرار داده و از ایشان تأثیر بپذیرند.

وی عنوان کرد: مقابله با ظلم و حکام ظالم و برقراری عدالت و ریشه‌کنی ظلم و تبعیض خواسته حضرت زینب (س) بوده است؛ لذا این حضرت همواره با تأسی گرفتن از کلام الهی و فرامین آن، خواستار عدالت بودند.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران اهل‌سنت فاطمه الزهرا (س) تایباد افزود: اگر امروز در جامعه اسلامی کارگزارانی را روی کار بیاوریم که مجری عدالت باشند و حقوق مظلومان و ستمدیدگان را رعایت نمایند، فاصله طبقاتی را از بین ببرند و تبعیض را ریشه‌کن کنند، می‌توانیم فرهنگ زینبی و حسینی را در جامعه داشته باشیم و جامعه‌ای عاشورائی بسازیم.

وی گفت: هر روز سال ما باید عاشورایی و کربلائی باشد تا بتوانیم نهضت عاشورا و کربلا را حفظ کنیم و وحدت و انسجام مسلمانان را یادآور باشیم.

نوری با تأکید بر كل يوم عاشورا، غزه تداوم کربلا، اضافه کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب کربلای امروز ما غزه است، ازاین‌رو باید به شرایط سخت و طاقت‌فرسایی که مردم غزه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند توجه ویژه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: هیچ مانعی از جمله کمبود امکانات رفاهی و بهداشتی و نبود مسکن و همچنین غم از دست دادن عزیزان، نمی‌تواند مردم غزه را از پای درآورد؛ لذا نجیب‌زادگان غزه به ما درس ایستادگی، وحدت و غرور دینی و اعتقادی می‌دهند و ما با الگو قرار دادن نجبای امت اسلامی (مردم غزه) می‌توانیم نقش مهم و کارآمدی را ایفا کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار