رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/04/16 Saturday - 2024 06 July السبت ، 30 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-13 17:46 شماره خبر : 7763 https://sobhtoos.ir/short/en0zd 0
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی:

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت:حدود شش میلیون تعرفه برای استان درخواست کردیم در حالی که آمار واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات حدود چهار میلیون و 900 نفر است.

سیدهادی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«صبح توس»؛ اظهار کرد: تمکین به قانون وظیفه همه مردم و همه ملت است از این رو بزرگانی که در سطح و قواره‌ای برجسته، نامزد ریاست‌جمهوری شدند و می‌خواهند قانون را اجرا کنند خودشان باید جزو اولین کسانی باشند که به اجرای قانون، تمکین کنند.

وی با تأکید بر این‌که هیچ‌گونه شبهه‌ای در مسأله برگزاری انتخابات وجود ندارد، تصریح کرد: انتخابات در کمال شفافیت و وضوح برگزار می‌شود، لذا هشتم خرداد ماه نمایندگانی از نامزدها در شعب اخذ رأی و در هیئت‌های اجرایی و در زمان تجمیع آرا در استان حضور داشتند تا خودشان شاهد روند صحیح انتخابات باشند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: چنانچه نامزدی به روند انتخابات ایرادی داشته باشد باید، نقدش را به صورت قانونی پیگیری کند و اگر در رابطه با حوزه و یا شعبه مشکلی داشته باشند باید از مسیر خودش که شورای نگهبان است، اعتراض و مشکل‌شان را حل کنند.

وی با بیان این‌که همه ما تعهد داده و عهدنامه خوانده‌ایم که به قانون پایبند باشیم، عنوان کرد: هفته گذشته در استان جلساتی با نمایندگان نامزدها داشتیم و از آن‌ها خواستیم که اگر به روند برگزاری انتخابات نقدی دارند، مطرح کنند اما همه صحت مراحل برگزاری انتخابات را تأیید کردند.

مردم با حضور در دور دوم انتخابات، کار نیمه‌تمام‌شان را تکمیل کنند

طباطبایی با تأکید بر این‌که اجازه نخواهیم داد که هیچ شائبه‌ای در مسیر برگزاری انتخابات برای نامزدها پیش بیاید، افزود: انتخابات باید منجر به انتخاب یک گزینه شود، این مهم در در دور اول محقق نشد لذا مردم باید با حضور پرشورشان در دور دوم انتخابات، کار نیمه تمام‌شان را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اهمیت تک تک آرا، ابراز کرد: در دور دوم تک تک آرا موثر است چرا که رئیس جمهور با یک رأی هم می‌تواند برگزیده شود و هر نامزدی که بیشتر از دیگری رأی بیاورد،  به عنوان رئیس جمهور آینده و برای چهار سال آینده، بر کرسی ریاست قوه مجریه می‌نشیند.

افزایش قدرت چانه‌زنی رئیس‌جمهور با مشارکت حداکثری مردم

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که مردم باید با دقت و حوصله در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند، خاطرنشان کرد: هرچه رئیس جمهور با آرای بیشتری انتخاب شود و مردم به او بیشتر اعتماد داشته باشند، به همان اندازه قدرت چانه‌زنی‌اش در سطح بین الملل و در روابط بین الملل بیشتر از پیش خواهد بود، همچنین قدرتش برای اجرای قانون در کشور نیز بسیار بالاتر می‌رود.

اقتصاد اولویت رئیس جمهور منتخب باشد

وی گفت: اولویت رئیس جمهور باید در حوزه اقتصادی، معیشت مردم، مسکن و ازدواج جوانان باشد چرا که این مسائل مشکلات عمده جامعه اسلامی است و رهبر معظم انقلاب بارها بر حل مشکلات و مسائل اقتصادی و اشتغال مردم تأکید داشته‌اند.

طباطبایی با تأکید بر این‌که رئیس جمهور منتخب باید در زمینه تولید برنامه داشته باشد و اقدامی سریع کند، بیان کرد: کاهش تورم باید هدف رئیس جمهور منتخب باشد تا به این واسطه بتواند سفره مردم را گشاده کرده و مشکلات و معضلات معیشتی مردم را حل کند.

وی تصریح کرد: در دوره گذشته هیچ‌گونه نارضایتی وجود نداشت و برای همه نقاط روستایی و حتی محلات صندوق اخذ رأی پیش‌بینی شده بود از این رو هیچ نقطه‌ای وجود نداشت که تحت پوشش قرار نگیرد.

افزایش سرعت اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که هر کس اراده کند که جمعه پانزدهم تیر ماه، رأی بدهد، فضا برای او فراهم است، عنوان کرد: ما در انتخابات ریاست جمهوری، سرعت اخذ رأی را بالا بردیم که مردم در حوزه اخذ رأی معطل نشوند و میانگین معطلی هر نفر، سه دقیقه است.

وی با تأکید بر آغاز روند انتخابات رأس ساعت هشت صبح، گفت: روند انتخابات 10 ساعت ادامه داد و اگر زمان، نیاز به تمدید داشته باشد، با اختیارات وزیر کشور، زمان تمدید خواهد شد.

طباطبایی با بیان این‌که چهار هزار و 567 شعبه اخذ رأی در استان خراسان رضوی، فعال هستند، افزود:حدود شش میلیون تعرفه برای استان درخواست کردیم در حالی که آمار واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات حدود چهار میلیون و 900 نفر است.

وی با اشاره به زائر پذیر بودن مشهد مقدس، بیان کرد:برای انتخابات ریاست جمهوری، تعرفه بیشتری را درخواست کردیم تا هیچ تنگنایی برای شعب اخذ رأی به وجود نیاید و در مسیر و روند برگزاری انتخابات با خلل مواجه نشوند. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار