رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 13:26 شماره خبر : 8685 https://sobhtoos.ir/short/VMl8x 0
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه نیشابور:

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: مستکبران نمی‌خواهند ملت‌های مسلمان با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند، این در حالی است که تأمین منافع کشورهای اسلامی در گرو همکاری و تعامل واقعی و وحدت است.

حجت‌الاسلام هادی زهدی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با تبریک هفته وحدت، گفت: محور وحدت ما، تولد آقا و مولای گران‌بهای هستی، حضرت محمد (ص) است که القابی همچون خیرالله، حبیب‌الله، امین‌الله و القاب فراوان دیگری برای پیامبر عظیم‌الشان اسلام ذکر شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور با اشاره به وحدت بین شیعه و سنی بیان داشت: حفظ وحدت و داشتن اتحاد و همبستگی همیشه از مواردی بوده که بارها در قرآن کریم و سخنان پیامبر اسلام (ص) و خاندانش مورد تاکید بوده و ایشان در هر فرصتی که به‌دست می‌آوردند جوامع اسلامی و ملت‌های مسلمان را به حفظ وحدت سفارش می‌کردند.

حجت‌الاسلام زهدی ادامه داد: وجود نازنین و مقدس پیامبر اکرم (ص) عامل خیر و ایجاد وحدتی بودند که باعث شدند مردم جاهلیت عرب به سمت نور و علمی پیش بروند که این مهم موجب ایجاد یک تمدن جهانی شد. پیامبر، اهل‌بیت (ع)، اصحاب و یاران ایشان، عامل ایجاد علم نوین جهانی شدند و عامل اصلی بسیاری از اختراعات و اکتشافات در خصوص مسائل طب، علم وحی و علم الهی و علومی بود که ائمه اطهار (ع) در اختیار شاگردان خود قرار داده و آنان نیز این علوم را به مردم هدیه کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: امام راحل (ره) در خصوص وحدت بین شیعه و سنی و اختلاف و تفرقه، فرمودند، تفرقه از شیطان و وحدت کلمه و اتحاد از رحمان است. همچنین ایشان راجع به اختلافات شیعه و سنی بیان داشتند، اختلاف از زبان هر کسی که باشد این زبان، زبان شیطان است. حضرت امام (ره) می فرمایند؛ اگر اختلاف سلیقه و اختلاف بینش داریم، باید بنشینیم و در یک محیط آرام مسائل خود را مطرح کرده و حل کنیم، اختلاف سلیقه‌ها باید در یک محیط خوب و برادرانه حل شود. 

حجت‌الاسلام زهدی بیان داشت: امام راحل (ره) تاکید داشتند؛ مسلمانان باید ید واحده باشند و بر ضد همه ستم‌گران بایستند. حفظ وحدت در جوامع اسلامی بی‌تردید، رمز پیروزی آن جامعه است، همان‌طور که پیروزی انقلاب ۵۷، حاصل و نتیجه وحدت و اتحاد تمام اقشار ایرانی بود، بنابراین حفظ وحدت، اتحاد و تکیه بر اشتراکات مذهبی در بین مسلمانان لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران نمونه وحدت و صمیمت بین مذاهب و ادیان مختلف است، ادامه داد: در موضوع فلسطین و غزه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی جز ایران و چند کشور، هیچ کشور اسلامی عکس‌العملی نشان نمی‌دهند اما در سایه وحدت و برادری امید است، به‌زودی رژیم صهیونیستی از روزگار محو شود و مسلمانان فلسطین و غزه با آزادی زندگی کنند. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور با تاکید بر اینکه همه مسلمانان جهان باید از یکدیگر حمایت کنند، چرا که آن‌ها همانند عضوی از یک بدن هستند، بنابراین اگر عضوی به درد آید، سایر اعضا نیز متأثر خواهند شد، افزود: تمام دشمنان برای نابودی اسلام با یکدیگر هم‌پیمان شده‌اند و تمامی امکانات سیاسی، نظامی و اقتصادی خود را برای سقوط دین اسلام به کار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام زهدی ادامه داد: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر با توجه به اوضاع اسف‌بار مردم غزه، مسلمانان نیز نیاز به وحدت هرچه تمام‌تر دارند، مستکبران نمی‌خواهند ملت‌های مسلمان با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند و منافع خود را در اختلاف‌افکنی، گسترش تروریسم، نفرت‌پراکنی و سلطه‌گری می‌بینند؛ این در حالی است که تأمین منافع کشورهای اسلامی در همکاری و تعامل واقعی با یکدیگر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اتحاد بین کشورهای اسلامی، با اتکا به خداوند متعال و اعتماد به آیات نورانی محقق می‌شد، امروز در فسلطین و غزه شاهد این همه ظلم و ستم و جنایات هولناک نبودیم. در هیچ کجای تاریخ بشر چنین جنایات بی‌رحمانه‌ای را علیه کودکان و زنان ندیده‌ایم، بنابراین باید گفت علاج این واقعه با اتحاد، همکاری و هم‌اندیشی کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد، چرا که فلسطین متعلق به همه مسلمانان جهان است و باید نسبت به آن احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام زهدی با بیان اینکه ملت فلسطین تنها نیست و همه مسلمانان باید بر خود واجب بدانند تا حقوق این مردم مظلوم را پس بگیرند، گفت: فلسطینیان باید بدانند که امروز جهان اسلام بیش از گذشته با اتحاد و همدلی ملت‌های مسلمان و به رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از آن‌ها پشتیبانی کرده و حامی آنان خواهند بود.

وی در پایان اظهار کرد: دشمنان با ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان در پی کسب منافع خود هستند و با ظاهرسازی در قالب فعالان حقوق بشر می‌خواهند اهداف خود را پیش ببرند؛ اما با هوشیاری مسلمانان مبارز و لبیک به ندای وحدت‌بخش و بصیرت‌آفرین رهبر انقلاب، تمام توطئه‌های خائنان نابود می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار