رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-20 11:37 شماره خبر : 6875 https://sobhtoos.ir/short/V0ka9 0
فرماندار رشتخوار مطرح کرد:

فرماندار رشتخوار گفت: شرکت فولاد آروند نوین رشتخوار با ۲۲۰ نیرو به علت عدم تأمین خوراک مناسب تعطیل و نیروهای این شرکت تعدیل شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حسین باهوش صبح امروز در جلسه رفع مسائل و مشکلات واحدهای فولادی شهرستان رشتخوار، گفت: شرکت فولاد آروند نوین بیش از یک سال با اشتغال ۲۲۰ نیرو در شهرستان رشتخوار فعالیت کرد اما به علت عدم تأمین خوراک مناسب تعطیل و نیروهای این شرکت تعديل شد و دراین‌بین مجموعه فولاد شکفته که از سال ۹۲ شروع به ساخت کرده به علت موانع و مشکلات عدیده پیش رو در سال جاری فعلاً توانسته استارت سرد کارخانه را بزند.

فرماندار رشتخوار در ادامه مطلب تصریح کرد: شهرستان رشتخوار با توجه به خشک‌سالی‌های چند سال اخیر از حیث کشاورزی و دامداری محدودشده است و تنها راه ایجاد اشتغال پایدار بحث فعال شدن صنعت‌ در شهرستان می‌باشد و با بسترسازی‌هایی که اخیراً اتفاق افتاده باعث شده رشتخوار در مسیر صنعتی شدن حرکت کند.

وی یادآور شد: مدیران فولادی شهرستان رشتخوار دو مشکل اساسی دارند؛ یکی تأمین خوراک و دیگری تسهیلات می‌باشد که همین موضوعات باعث شده تاکنون چرخه تولید فولاد در شهرستان تشکیل نشود.

باهوش شهرستان با اشاره به اینکه رشتخوار با جمعیت ۶۶ هزارنفری که دارد و با وضعیت کنونی کشاورزی و دامداری آورده دیگری برای اشتغال ندارد، عنوان کرد: باید به سمت صنعت نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم بحث اشتغال پایدار برای جوانان است ولی علیرغم پیگیری‌های متعددی که در حوزه فولاد انجام‌شده هنوز نتیجه مثبتی در شهرستان حاصل نشده اما امیدواریم ماحصل این جلسه نتایج بسیار خوبی را برای منطقه رشتخوار در پی داشته باشد.

در ادامه نوری زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در این جلسه، گفت: یکی از زنجیره‌های مهم حوزه صنایع بحث تأمین فولاد است، نگاه ما به حوزه فولاد باید نگاه ملی باشد.

وی بیان داشت: ما باید قدردان ظرفیت‌های خدادادی باشیم و با استفاده از این امکانات در راستای ایجاد اشتغال برای مردم و خصوصاً جوانان منطقه حرکت کنیم زیرا مردم ما پایه و اساس این حکومت را تشکیل می‌دهند.

نوری زاده همچنین اذعان داشت: مصوباتی که در جلسه مربوطه اتخاذ شد به جد توسط مسئولان ذی‌ربط پیگیری گردد تا شاهد تشکیل چرخه تولید فولاد در منطقه رشتخوار باشیم.

امیر توکلی رودی نماینده منتخب مردم در شهرستان‌های خواف و رشتخوار در ادامه اظهار داشت: اگر سرمایه‌گذاران حوزه فولاد در راستای رفع موانع و مشکلات خود قدم بردارند ما هم به جد پیگیر مشکلات آنان بوده و حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع در بحث راه‌اندازی فولاد، ایجاد اشتغال برای جوانان می‌باشد و امیداست در آینده نزدیک شاهد بلوغ صنعت در منطقه رشتخوار باشیم.


نماینده منتخب مردم در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص پروژه باند دوم، گفت: رفع مشکلات پروژه باند دوم محور رشتخوار، خواف از دغدغه‌های جدی ما است و تاکنون جلسات متعددی پیرو رفع مشکلات این پروژه برگزارشده است و نتیجه آن در آینده نزدیک به عینه مشهود خواهد بود.

در ادامه جلسه مدیران فولادی شهرستان رشتخوار به بیان مسائل، مشکلات و مطالبات خود پرداختند و قول‌های مساعدی برای راه‌اندازی دو شرکت فولاد آروند نوین و فولاد شکفته داده شد.

انتهای خبر/

تامین خوراک اولیه عامل تعطیلی کارخانه فولاد رشتخوار
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار