رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-01-16 02:33 شماره خبر : 3036 http://sobhtoos.ir/short/e8rvk 0

به گزارش صبح توس، دشمن به دنبال این است که از طریق جنگ نرم پای انقلاب جنسی را به ایران باز کند. ترویج خشونت و بی‌عفتی در اتاق فکر دشمن طراحی می‌شود تا بتواند با جنگ نرم جامعه ما را از پا درآورد زیرا قدرتی که در جنگ نرم است در جنگ سخت نیست. مقام معظم رهبری مسئله تهاجم فرهنگی را مثل خودِ کار فرهنگی، اقدامِ آرام و بی‎سروصدایی می‌دانند و در جایی می‌فرمایند: «صدای فروریختن ایمان و اعتقاد ناشی از تهاجم پنهانی و زیرزیرکی دشمن -اگر شما ملت و عناصر فرهنگی بیدار نباشید- خدای نخواسته، آن وقتی درمی‌آید که دیگر قابل علاج نیست!» ایشان بر لزوم نظارت بر محتوای کتاب‌ها و آثار هنری تاکید دارند و عنوان می‌کنند: «اگر دیدیم که فرضاً در جامعۀ ما کتابی هست که هنرش فقط این است که احساسات جنسی را در جوانان تحریک کند، این مضر است». محمود سعیدی رضوانی، مسئول کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی- دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، با اشاره به مشکلات جنسی در جامعه، اظهار کرد: از مسائل و نابهنجاری‏‌های جنسی در جامعه می‌توان به تنوع طلبی جنسی، شیوع و عادی شدن روابط دوستانه دختران و پسران وهمچنین استفاده از سایت‌های ضد اخلاق، اشاره کرد. وی افزود: مسئله ازدواج سفید، زنان و دختران خیابانی، زنانه پوشی و آرایش‌های زنانه مردان، تجاوز به عنف، پارتی‌های مختلط، تجرد زیستی، حضور بی‌مورد و غیرضروری زنان در اماکن عمومی و تبدیل شدن تن فروشی به یک شغل و تجارت از دیگر مشکلات جنسی جامعه ما هستند. دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد مراحل تهدید این معضل اجتماعی را اینگونه عنوان کرد: مشکل جنسی منجر به مسئله می‌شود و مسئله به تهدید می‌‌رسد و تهدید به بحران و در نهایت بحران تبدیل به انقلاب جنسی می‌شود. در مرحله بحران عمیق جنسی هستیم وی یادآور شد: ما امروز در مرحله‌ای هستیم که از اوایل بحران جنسی رد شده‌‌ و به مرحله بحران عمیق در کشور رسیده‌ایم و باید مراقب باشیم چون مرحله بعد از بحران جنسی، انقلاب جنسی است. سعیدی آینده‎پژوهی را یکی از ابزارهای نوین شناسایی و برنامه‎ریزی، برای مقابله با بحران‎های آینده عنوان کرد و افزود: آینده‎پژوهی به دنبال آن است که با نگاهی فاعلانه به آینده، بحران‎های آتی را کنترل و مهار کرده و هزینه‎های ناشی از غافلگیری را در مواجهه با بحران‎ها کمینه سازد. وی ادامه داد: آینده‎پژوهی منعکس می‎کند که چگونه از دل تغییرات «امروز»، واقعیت «فردا» تولد می‎یابد. هدف دشمن پشت بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن‌های کودکانه مسئول کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی- دانشگاه فردوسی مشهد به برنامه دشمن برای آینده کودکان اشاره کرد و بیان داشت: دشمن از طریق ایجاد انواع بازی‌های رایانه‌ای، تولید انیمیشن‌ها و کتاب‌ها به دنبال این است که شخصیت کودکان را تغییر دهد. سعیدی بیان کرد: در برخی از بازی‎های رایانه‎ای، طرف مقابل زن می‎باشد که در جریان بازی و به‌هنگام باخت، پیشنهادات شرم‎آوری به او می‎شود که نمی‎توان به غیر از نحوست و پلیدی از آن یاد کرد. قمار و زشتی‌های اخلاقی در قالب کارتن و بازی وی ادامه داد: در این نوع بازی‌ها، قمار و زشتی اخلاقی در یکدیگر ادغام شده‎اند، تا با تحریک غریزه جنسی و حس کنجکاوی، در جهت انحراف القائات خود را به کودکان و نوجوانان تحمیل کنند. دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد به اهمیت انیمیشن در شکل‌گیری شخصیت کودکان اشاره کرد و افزود: کودکان بیشترین توجه و دلبستگی را به برنامه‌ها و محتواهای چندرسانه‌ای نظیر انیمیشن داشته و انیمیشن‌ها نقش بسزایی در شکل‌گیری شخصیت آنها دارند. سعیدی تاکید کرد: کودکان از توان و تحلیل و ادراک کمی برخوردار هستند و مضامین تربیتی محتوای رسانه‌ای قدرتمند نظیر انیمیشن‌ها را بر اساس تلقین و خیال‌ورزی می‌پذیرند و ذهن و شخصیت آن‌ها عمیقا تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: انیمیشن‌های فوق حرفه‌ای موجود در بازار و پخش شده در رسانه‌ها که حتی ذهن انسان بزرگسال را در تشخیص واقعیت و مجاز دچار ابهام می‌کنند به تدریج در ذهن کودکان رسوخ کرده و مبانی تربیتی و فرهنگی او را در آینده شکل می‌دهند. مسئول کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی- دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: علاقه کودکان به داشتن تصاویر متعدد از شخصیت‌های کارتونی تا عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های شخصیت‌های آ‌ن‌ها، آنچنان شدید است که خرید آن‌ها برای خانواده‌ها به یک عرف معمول و اجتماعی تبدیل شده است. سعیدی ادامه داد: شرکت‌های انیمیشن‌سازی تنها برای همان ساعتی که کودکان ما انیمیشن تولیدی آن‌ها را می‌بینند برنامه‌ریزی نمی‌کنند بلکه تلاش می‌کنند تا فکر و ذهن کودک را حتی در رختخواب شبانه و بازی‌های کودکانه‌اش متوجه رفتار و موضوع مورد نظر خود کنند. وی افزود: از این رو می‌توان گفت نه تنها کودکان معصوم بلکه والدین آنها نیز نمی‌توانند تصور کنند در پی این زیبایی‌ها و لطافت ممکن است یک جهان‌بینی خاص و خارق‌العاده با اهداف بلندمدت نهفته باشد که می‌خواهد چهره فرهنگ‌های خاص جهان را به چهره واحد و مطلوب سرمایه‌داران شرکت‌های انیمیشن‌سازی غربی بدل کند. اثربخشی «داستان‌های ترجمه‌ای» بیشتر از دروس مدرسه است! مسئول کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی- دانشگاه فردوسی مشهد در رابطه به تیراژ داستان‎های ترجمه‌ای اشاره کرد و افزود: برای مثال، کتاب‌های 5 جلدی «قصه های با پدر و مادر»، با احتساب تیراژ و دفعات چاپ، تا سال 1398، در مجموع حداقل در اختیار 900 هزار کودک و نوجوان قرار گرفته است. در سال‎های بعد نیز تجدید چاپ شده است و در تمام فروشگاه‎ها عرضه می‎شود. وی عنوان کرد: داستان‎های با پدر و مادر، به مخاطب القا می‎کند که بچه‎ها به‎جای اینکه پدرومادر و بزرگترهای خود را به‎عنوان مشاور انتخاب کنند، از دوستان کم‎سن‎وسال خود، کمک بگیرند و به شیوه‎های مختلف این موضوع را به مخاطب خاطرنشان می‎کند. سعیدی بیان کرد: روایت داستانی در این کتاب‏‌ها، در یک فضای هیجانی و کاملاً دلچسب به مخاطب نوجوان عرضه می‎شود که اثر‎بخشی بسیار بیشتری نسبت به دروس ارائه‎شده در مدارس البته با پیامدهای ضد ارزش‌های انسانی نظیر تحقیر شدید پدر و مادر را دارد. بی‌ارزش نشان دادن والدین؛ درسی است که «کتاب‌های ترجمه‌ای» می‌دهد دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه این کتاب‌ها والدین را بی‌ارزش نشان می‌دهد، ابراز کرد: هبوط بزرگ‌ترها، هنجارشکنی جنسی، روحیه اباحی‌گری درسی است که از این کتاب‌ها گرفته می‌شود. وی مهمترین آسیب این کتاب‎ها را لکه‎دار کردن و بلکه از میان بردن «مرجعیت والدین» عنوان کرد و افزود: این امر از عمده‎ترین عوامل زمینه‎ساز انحرافات در نوجوان در آستانۀ بلوغ و بعد از آن است. وی بر لزوم مسئله امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و بیان داشت: ترک امربه‏ معروف و نهی‏ ازمنکر، رفته‎رفته انسان را نسبت به دستورات الهی سست و بی‏‌اعتقاد خواهد ساخت. سعیدی ادامه داد: انسانی که ببیند دیگران احکام الهی را زیر پا می‎گذارند و آزادانه محرّمات الهی را مرتکب می‎شوند و هیچ کوششی برای جلوگیری از رفتار حرام آن‎ها انجام نمی‎شود، کم‎کم نسبت به شیوع محرّمات الهی در جامعه بی‎تفاوت خواهد شد. آینده اخلاقی در پرتوی «سکوت» مسئول کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی- دانشگاه فردوسی مشهد به آیند‎ۀ زیست اخلاقی ایرانیان در پرتوِ عرفی‌شدن و سکوت اشاره کرد و بیان داشت: یک پژوهش از دانشجویان انجام شده است که در آن میزان پای‎بندی دانشجویان به رعایت دستورات دینی و دعوت یکدیگر به پاسداشت ارزش‌ها و دوری از ضدارزش‌ها بررسی شده است. وی افزود: این بررسی آینده‎پژوهانه، با رویکرد هنجاری و به روش تحلیل مضمون از نوع شبکه مضامین، با مطالعۀ یک گروه‎ مجازی دانشجویی صورت پذیرفت و محتواهای ارائه‎شده از سوی کاربران مشارکت‎کننده در واکنش به نهی‎ازمنکر بدحجابی، ثبت و مورد تحلیل قرار گرفت که در نتیجه 15 مضمون پایه، به‎دست آمد که بعد از ترکیب و تلخیص در چهار مضمون سازمان‎دهنده «غوغاگری»، «بهانه‎تراشی»، «شمع خاموش» و «سم سکوت» طبقه‎بندی شدند و درنهایت تک‌مضمون فراگیر «جولان باطل» شکل گرفت. سعیدی خاطرنشان کرد: رفتارهای یک گروه اقلیت و سکوت اکثریتِ دانشجویان در این گروه مجازی، به‎گونه‌ای رقم خورد که نه‎تنها پدیده بدحجابی تقبیح نشد، بلکه فرد منتقد، مجبور به پاک کردن پیام‌های خود شد. عقیم ماندن نهی ‌از منکرها در آینده نزدیک دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: ازاین‎رو، آیندۀ محتمل خبر از عقیم ماندن نهی‌ازمنکرها، افزایش سکوت و بی‌تفاوتی در برابر ضدارزش‎ها، عوض شدن جای منتقد و خطاکار و استبداد رفتاری افراد خطاکار خواهد داد. وی خاطرنشان کرد: یافته‌های پژوهش مذکور می‎تواند تلنگری برای مدیران فرهنگی، در جهت توجه به ضریب برخی از تصمیم‎ها، در فضای مجازی و یا در سطح جامعه به‌شمار آید. سعیدی به آمار ازدواج و طلاق در سال 1400 اشاره کرد و افزود: در این سال به ازای هر 3 ازدواج یک طلاق ثبت شده است که بیشتر طلاق‌ها در 5 تا 10 سال اول زندگی رخ داده‌اند. افزایش طلاق و کاهش ازدواج وی همچنین به کاهش آمار ازدواج در ایران طی سال‌های 90 تا 99 و افزایش آمار طلاق در این سال‌ها اشاره کرد و بیان داشت: بی مسئولیتی، بی‌احترامی و بی توجهی سه عامل مهم معضل طلاق هستند. فساد در قالب علم! مسئول کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی- دانشگاه فردوسی مشهد به برنامه‎های پنهان دشمن برای آینده ایران اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال ایجاد فساد در قالب علم، حقوق بشر و قانون است. وی با اشاره به عادی‌سازی روابط نامشروع و جنایات جنسی در زرورق علم، عنوان کرد: آلفرد کینزی دانشمند معروف زیست‌شناس و حشره‌شناس و پایه گذار اولیه انقلاب جنسی در آمریکا تحت حمایت بنیاد راکفلر یهودی، با تألیف کتاب‌های جنسی، مواردی نظیر آزادی جنسی، مشروعیت جنسی و همجنس‌بازی را مطرح و توسعه داد. سعیدی به تهاجم گسترده به نهاد خانواده و جمعیت اشاره کرد و افزود: گوردون و وومن در سال 2010 عنوان کرد که «خانواده باید متلاشی شود و مردم باید راه‌های بهتری برای زندگی با هم پیدا کنند. از هم پاشیدگی خانواده‌ها هم اکنون یک فرایند انقلابی است». مسئول کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی- دانشگاه فردوسی مشهد  ادامه داد: روبین مورگان نیز اظهار کرده است: «ما نمی‌توانیم بی‌عدالتی موجود بین مرد و زن را بدون نابود کردن ازدواج از بین ببریم». رویکرد فریبنده «تنظیم خانواده» وی به رویکرد فریبنده «تنظیم خانواده» در ایران اشاره کرد و بیان داشت: افشین شاهی، مدیر مرکز مطالعات اسلام سیاسی در دانشگاه بردفورد انگلیس اظهار کرده است: «کاهش میزان زادوولد در ایران، نشان دهنده ی پذیرش همگانی وسایل پیشگیری از بارداری و سایر اشکال تنظیم خانواده است. بر اساس آمارهای رسمی، ۴۰ درصد بزرگسالان سن ازدواج، مجرد هستند و آمار طلاق سر به ‌فلک کشیده است. انقلاب جنسی ایران، رمق حکومت مذهبی را گرفته و آن را از تاب و توان انداخته است». دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: نکته جالب این است که امروز کشورهای غربی به دنبال تشویق خانواده‌هایشان برای فرزندآوری بیشتر رفتند و سیل مهاجرین را از کشورهای مختلف دنیا پذیرفتند ولی همزمان با آن، از طریق تشویق و فشار، تنظیم خانواده را به کشورهای در حال توسعه تحمیل کردند. انقلاب جنسی شدیدتر از سایر انقلاب‌ها زندگی جوامع غربی را تغییر داد سعیدی به اهمیت انقلاب جنسی اشاره کرد و افزود: اهمیت انقلاب جنسی در حد مهم‌ترین تحولات سیاسی و اقتصادی است و از نظر صاحبنظرانی نظیر پتریم سورکین، این انقلاب شدیدتر از سایر انقلاب‌های دوران معاصر، زندگی مردان و زنان جوامع را تغییر داده است. وی در رابطه با آثار و پیامدهای انقلاب جنسی در غرب، عنوان کرد: آزادی‎سازی جنسی شامل افزایش مقبولیت رابطۀ جنسی خارج از روابط  دگرجنس‎گرایانۀ تک‎همسری، تغییر الگوی خانواده و تبدیل شدن خانواده هسته‎ای به تک‎والدی و همجنس‎والدی، جلوگیری از بارداری به سبب تولید و توزیع گسترده قرص‎های ضدبارداری و عادی‎سازی فرهنگ برهنگی و بدپوششی در ملأ عام از پیامدهای این انقلاب است. مسئول کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی- دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: همچنین کاهش ازدواج و تمایل به آن، افزایش طلاق و شیوع گسترده همباشی، هنجار شدن همجنسگرایی و اشکال دیگر تمایلات جنسی، قانونی شدن سقط جنین، کاهش نرخ باروری و در نتیجه کاهش جمعیت از دیگر پیامدهای انقلاب جنسی است. سعیدی با بیان اینکه علاوه‎بر آمریکا، انقلاب جنسی در 16 کشور دیگر جهان رخ داده است، یادآور شد: بی‎شک به‎دلیل خلأهای اطلاعاتی موجود، نمی‎توان به‌صورت جزئی، چرایی ایجاد انقلاب و اهداف آن را بیان کرد، ولی تحلیل‎ها و اطلاعات احصائی بیانگر این موضوع است که به طور کلی تمامی انقلاب‎های جنسی، به دنبال دستیابی به دو هدف عمده  بوده‎اند. وی ادامه داد: در برخی از کشورها انقلاب جنسی تنها خواستار تغییر در مناسبات جنسی و جنسیتی بوده است و در برخی دیگر از کشورها، علاوه‎بر تغییر در مناسبات جنسی و جنسیتی، براندازی حاکمیت نیز در دستورکار بوده است. مسئول کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی- دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: ایجاد انقلاب جنسی در یک کشور، برای کسب منافع توسط سرمایه داران بزرگ فاسد و همچنین برای براندازی کشورهای مخالف اربابان آمریکایی از اهداف این انقلاب هستند. باید علیه جریان ذلت‌آفرین فساد جنسی قیام کنیم سعیدی با تاکید بر اینکه نتیجۀ وادادگی، ذلت است، عنوان کرد: باید علیه جریان ذلت‌آفرین فساد جنسی خارجی و داخلی قیام کنیم. دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به پیشنهادهای مؤثر و آسان برای اصلاح وضعیت عفاف جامعه، عنوان کرد: تذکر لسانی، تذکر کتبی، تذکر نامه‌ای، گزارش تلفنی راجع به باندهای فساد، تولید و توزیع پوستر و بنر و ترویج ازدواج آسان از جمله اقداماتی است که می‌توان در این رابطه انجام داد. مردم قدرتی دارند که حکومت‌ها ندارند وی با تاکید بر اینکه مردم قدرتی دارند، که حتی حکومت‌ها هم از آن محروم هستند، یادآور شد: این مردم بودند که شاه را از ایران بیرون کردند و همین مردم بودند که انقلاب کردند و امام خمینی (ره) را به کشور بازگرداندند پس قدرت مردم بالاتر از حکومت‌ها است. بنابراین خود این مردم باید در مقابل موج وحشتناک فساد و انقلاب جنسی به پا خیزند. سعیدی به مسئله امر به معروف و نهی‌ از منکر تاکید کرد و افزود: ترک امربه‏ معروف و نهی‏ ازمنکر رفته‎رفته انسان را نسبت به دستورات الهی سست و بی‏‌اعتقاد خواهد کرد. وی ادامه داد: انسانی که ببیند دیگران احکام الهی را زیر پا می‎گذارند و آزادانه محرمات الهی را مرتکب می‎شوند و هیچ کوششی برای جلوگیری از رفتار حرام آن‎ها انجام نمی‎شود، کم‎کم نسبت به شیوع محرمات الهی در جامعه بی‎تفاوت خواهد شد. مسئول کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی- دانشگاه فردوسی مشهد  افزود: به‏ عبارت‎دیگر، پیامدهای ترک امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر در بُعد فردی شامل تضعیف ایمان، شرکت در گناه و ترس خواهد بود و در بُعد اجتماعی، به‌صورت همه گیرشدن مفاسد اجتماعی و تبدیل منکر به معروف و تسلط اشرار، بروز می‎یابد. لزوم گفتمان‌سازی عفاف‌گرایی در سطح جامعه دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: وظایف ما در این رابطه به چند بخش ساختاری، مبارزه پیگیر با باندهای فساد، تمهیدات پاسخ به نیاز جنسی مخاطبان، تربیتی و آموزشی، گفتمان‌سازی عفاف‌گرایی در سطح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر تقسیم می‌شود. سعیدی عنوان کرد: در بخش ساختاری مقابله جدی با لیبرالیسم اقتصادی، تلاش برای عدالت اقتصادی و تغییر جدی ساختارهای مختلف ضد عفاف نظیر ضرورت‌های به وجود آمده برای اشتغال زنان و ایجاد محیط‌های مناسب برای بانوان لازم است. وی تاکید کرد: مبارزه پیگیر با عوامل فساد و جلوگیری از عرفی سازی فساد و رفع فوری و عملی نیاز جنسی همانند تسهیل ازدواج از طریق فرهنگسازی، وام ازدواج و  مسکن از دیگر اقداماتی است که بایدر در این راستا انجام شود. مسئول کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی- دانشگاه فردوسی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: امروز به عنوان دفاع از حقوق و آزادي زن، كثيف‌ترين اهانت‌ها به زن صورت مي‌گيرد و اينقدر هجمه و تبليغ گسترده مي‌شود تا جايي كه خود زن هم كم‌كم قبول مي‌كند كه من فقط مؤنث هستم و فقط زنانگي من مهم است و انسانيت من مهم نيست. به او فهماندند و قبولاندند كه فقط هويت زنانگي و جنسيت تو مهم است نه هويت انساني‌ات! انتهای پیام/10023    
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار