رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
با حضور سرپرست ریاست جمهوری صورت گرفت؛

صبح امروز طی سفر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی بهره‌برداری و عملیات اجرایی 109 پروژه سفر رئیس جمهور شهید به این استان به نام «یادگار ابراهیم» آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ هر چه به روزهای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم، دستاوردها و خدمات رئیس جمهور شهید در دولت سیزدهم بیش از پیش خودنمایی کرده و نشاط و امید را در بین مردم نقاط مختلف کشور تزریق می‌کند؛ این روزها پروژه‌های باقیمانده دولت سیزدهم در حالی به بهره‌برداری می‌رسد که برخی از این پروژه‌ها، همزمان با شروع به کار این دولت کلنگ زنی شده بوده که با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر حضرت آیت الله رئیسی، جانی دوباره به رونق بخش‌های مختلف کشور اعم از مسکن، بهداشت، صنعت، آب و.... داده است.

صبح امروز طی سفر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی بهره‌برداری و عملیات اجرایی 109 پروژه سفر رئیس جمهور شهید به این استان به نام «یادگار ابراهیم» آغاز شد تا کام مردم این دیار را شیرین و خاطره خدمات شهید جمهور را برای همیشه در اذهان ملت ماندگار کند.

از مهمترین این پروژه‌ها می‌توان به بهره‌برداری از فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی ابن یمین سبزوار به ظرفیت 183 مگاوات و با اعتبار 10هزار میلیارد تومان اشاره کرد، کلنگ این پروژه در سال 1399 بر زمین زده شده بود که در روزهای پایانی دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

همچنین فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی تربت‌حیدریه با ظرفیت 183 مگاوات که عملیات احداث این پروژه در سال 1401 آغازشده بود در کمتر از دو سال اتمام و افتتاح شد، این نیروگاه شامل دو واحد گازی هر یک به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات ساعت است که با اعتبار 10 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

در راستای تحقق برنامه احداث چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم، برنامه ابلاغی به استان خراسان رضوی احداث 363 هزار و 934 واحد مسکونی در طی چهار سال و در چهار بخش حمایتی، بازآفرینی شهری، خودمالکی و روستایی بود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز 10 هزار و 477 واحد نهضت مسکن ملی در سطح استان به عنوان طرح یادگار ابراهیم افتتاح شد تا مهر تاییدی بر تلاش‌های شبانه‌روزی دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن جوانان و تحقق وعده‌های داده شده این دولت باشد.

بهره‌برداری از خط انتقال آب از سد تبارک قوچان که در فاصله23کیلومتری از شهر آغاز و به تصفیه‌خانه آب این منتهی می‌گردد به سرانجام رسید؛ کار مطالعاتی این پروژه از سال 1398 آغاز شد که با پیگیری‌های مجدانه مسئولان دولت سیزدهم، با اعتبار 410 میلیارد تومان امروز افتتاح شد تا نیاز آبی (شرب وبهداشتی) شهر قوچان به میزان پنج میلیون متر مکعب درسال را تامین کند.

بیمارستان 23 تختخوابی شهر دولت‌آباد شهرستان زاوه با وسعت چهار هزار و 110 کیلومتر مربع که با هدف جبران کمبود فضای درمانی این شهرستان احداث شده، به عنوان تنها بیمارستان منطقه دولت‌آباد است که با اعتبار 200 میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

امروز همچنین با بهره‌برداری از کارخانه پترو سرخس ایرانیان در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان با تولید سالیانه 100 هزار تن کودهای فسفاته و اسید فسفریک برای 450 نفر از جوانان این خطه اشتغال‌زایی ایجاد شد. برای بهره‌بهرداری از این واحد صنعتی 1500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

بزرگترین پروژه ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب کشور (پرکندآباد۲) با هدف کاهش آلایندگی محیط‌ زیست و رودخانه کشف رود و بازچرخانی پساب از دیگر پروژه‌های افتتاح شده امروز بود تا دغدغه مسئولان را در خصوص تامین آب کلان شهر مشهد و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کاهش دهد. این تصفیه‌خانه با ظرفیت 50 هزار متر مکعب در شبانه‌روز و اعتبار 1000 میلیارد تومان به منابع آبی شهر مشهد جانی دوباره داد.

بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز صالح‌آباد به تربت جام به طول 75 کیلومتر و اعتبار 900 میلیارد تومان، افتتاح کارخانه داروسازی نصر در پارک صنعتی مهتاب فریمان با اعتبار 247 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 90 نفر و بهره‌برداری از کارخانه تولید شیر خشک آیسان سبزوار با اعتبار هزار و 800 میلیارد تومان از دیگر طرح‌هایی بود که امروز در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

امروز همچنین با بهره‌برداری از شبکه دسترسی اینترنت ثابت پرسرعت FTTX) ) در مناطق 9 و 11 شهر مشهد به عنوان اولین کلان شهر در کشور به منظور تامین پهنای باند با فناوری جدید، بیش از 152 هزار خانواده تحت پوشش استفاده از این خدمات قرار گرفتند که برای افتتاح این طرح 250 میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار