رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
به برکت دولت سیزدهم صورت گرفت؛

پروژه خط انتقال آب قوچان از سد تبارک این شهرستان به طول ۲۳ کیلومتر وبااعتبار ۴۱۰ میلیارد تومانی ظهر امروز به‌صورت ویدئوکنفرانس توسط سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»، به دلیل مشکلات کمی و کیفی در حوضچه میانی طرح خط انتقال آب از سد مخزنی تبارک به شهر قوچان، طرح مطالعاتی این پروژه در سال ۹۸ انجام شد و امروز به برکت دولت سیزدهم پروژه در دست اجرا و آماده بهره‌برداری است.

طرح آب‌رسانی از سد مخزنی تبارک آباد واقع در فاصله ۲۳ کیلومتری از شهر آغاز و به تصفیه‌خانه شهر قوچان منتهی می‌شود که هدف از اجرای آن تأمین بخشی از نیاز آب شرب و بهداشتی شهر قوچان به میزان ۵ میلیون مترمکعب در سال است و هزینه بهنگام شده اجرا برای این پروژه به ۴۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

این پروژه با مشخصات ۲۳ کیلومتر با دبی ۲۳۸ لیتر بر ثانیه، دارای کانال بتنی هوادهی به طول ۴۸۰ متر، خط انتقال آب حوضه میانی سد تا بندانحرافی به طول ۸.۴ کیلومتر با به‌کارگیری لوله‌های فولادی به قطر ۵۰۰میلی‌متر و ۱۳ باب ابنیه فنی و خط انتقال آب از بند بادخور تا تصفیه‌خانه آب به طول ۱۴.۴ کیلومتر و به‌کارگیری لوله فایبرگلاس به قطر ۵۰۰ میلی‌متر و ۲۵باب ابنیه فنی است.

سد تبارک آباد که از جنس خاکی-سنگیرزه ای با هسته رسی است با ارتفاع۷۴.۵متر ارتفاع از پی و بستر رودخانه و حجم مخزن ۶۰ میلیون مترمکعبی درتراز نرمال، دارای مساحت حوزه آبریز ۵۶۰ کیلومتر بوده که سالیانه می‌تواند۳۱.۵ میلیون مترمکعب آورده داشته باشد و همچنین حجم آب تنظیمی اولیه۲۷ میلیون مترمکعب است.

گفتنی است صبح امروز محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به همراه برخی از وزرا با حضور در خراسان رضوی ۱۰۹ طرح عمرانی وخدماتی با اعتبار  ۱۴۲ هزار میلیارد تومان با عنوان "یادگار ابراهیم"  که در سفر استانی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به تصویب رسیده بود را افتتاح و به بهره برداری می‌رسانند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار