رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/10 Monday - 2024 29 April الاثنين ، 20 شوّال ، 1445
ساعت
1402-12-28 20:10 شماره خبر : 6359 https://sobhtoos.ir/short/V7oA9 0
رئیس کمیته امداد نیشابور خبر داد:

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور از برگزاری مراسم جشن تکلیف 100 دختر تحت پوشش این نهاد همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ ذبیح‌الله حاجتمند در حاشیه برگزاری مراسم جشن تکلیف 100 دختر تحت پوشش این نهاد، با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های این نهاد توانمندسازی فکری، فرهنگی و تربیتی مددجویان است، گفت: در راستای حمایت از خانواده‌ها و تشویق فرزندان برای انجام تکالیف دینی و گسترش فرهنگ نماز و ترویج فرهنگ دینی، همه ساله مراسم جشن تکلیف برای نومکلفان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: این رویداد فرصتی است تا با برپایی جشن تکلیف دختران نومکلف، زمینه ارتقای فکری و معنوی آن‌ها در آستانه ورود به سن تکلیف فراهم شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور با اشاره به اینکه در این مراسم 100 نفر از دختران تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند، بیان داشت: خادمیاران رضوی نیز در این مراسم به همراه پرچم متبرک امام رضا (ع) حضور یافتند؛ همچنین بسته‌های فرهنگی جشن تکلیف شامل کیف، چادر نماز مهر و تسبیح، سجاده  و یک جلد کتاب به دخترانی که به سن تکلیف رسیدند، اهدا شد.

حاجتمند با بیان اینکه این مراسم با همکاری مسجد قدس، مرکز نیکوکاری شهدای فوشنجان و کمیته امداد امام خمینی (ره)  نیشابور در محل مسجد قدس این شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در پایان مراسم دختران روزه اولی به همراه خانواده در سر سفره افطار اولین روزه خود را افطار کردند.

وی ادامه داد: در شهرستان نیشابور 4 هزار و 500 نفر از فرزندان ایتام و‌ محسنین، تحت حمایت این نهاد هستند که این عزیزان با دستان سخاوتمند و دل‌های مهربان ۱۳ هزار خیر نیک‌اندیش حمایت می‌شوند.

حاجتمند با بیان اینکه کمک‌های اهدایی از سوی این حامیان شامل کمک هزینه تحصیل، درمان، مسکن و غیره است، یادآور شد: همشهریان عزیز می‌توانند با حضور در واحد اکرام این اداره یا تماس با شماره تلفن ۴۲۲۴۶۷۱۶ در طرح حمایت از ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور مشارکت داشته باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار