رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/02/20 Thursday - 2024 09 May الخميس ، 1 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-01-14 12:13 شماره خبر : 6474 https://sobhtoos.ir/short/VJqza 0
مدیر میراث فرهنگی تربت‌حیدریه خبر داد:

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: در ایام نوروز ۱۴۵ هزار مسافر از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی و مذهبی تربت‌حیدریه بازدید کردند.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌توس» اظهار کرد: با توجه‌ به آغاز سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۱۴۵ هزار مسافر از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی و مذهبی تربت‌حیدریه بازدید کردند. 

وی تصریح کرد: از این میزان مسافر ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری اقامت داشتند. 

محمدی ادامه داد: از مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ نفر حدود ۴ هزار مسافر در اقامتگاه‌های تحت پوشش میراث‌فرهنگی شامل؛ بوم‌گردی‌ها، خانه‌ مسافرها، اقامتگاه‌های سنتی اقامت داشتند و مابقی در اقامتگاه‌های غیررسمی مانند آموزش‌وپرورش و همچنین اضطراری مانند حسینیه‌ها اقامت داشتند. 

مدیر میراث‌فرهنگی تربت‌حیدریه، بیش‌ترین میزان بازدید را از مجموعه فرهنگی تاریخی قطب‌الدین حیدر، باغ مزار کدکن، مناطق ییلاقی و گردشگری حصار و رود معجن و بقاع متبرکه عنوان کرد و افزود: روستاهای گردشگرپذیر کامه و بکاول و صنوبر نیز در بخش مرکزی مورد بازدید گردشگران نیز واقع شده است. 

محمدی با بیان این‌که از آغاز طرح نظارت نوروزی در ۲۵ اسفند تاکنون تعداد ۱۱۰ بازدید از نقاط گردشگری به‌عمل‌آمده است، گفت: البته ۳۸۰۰ گشت مشترک با ادارات مرتبط در ایام نوروز انجام شده، درعین‌حال اولویت برنامه‌های گردشگری امسال جذب و ماندگاری گردشگر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اقامت در اقامتگاه‌های دارای مجوز بود و لذا بازدیدها نیز، در این راستا انجام گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی ویژه عید نوروز امسال اجرای برنامه‌های نوروزگاه، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات توسط شهرداری و ارگان‌های فرهنگی در ورودی‌های شهرستان بود. 

مدیر میراث‌فرهنگی تربت‌حیدریه بیان کرد: به مناسبت ایام تعطیلات نوروز و برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان ۴ بازارچه نوروزی در مبادی ورودی و اماکن تاریخی برگزار می‌شود. 

از مجموع ۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناخته شده در تربت‌حیدریه، ۴۶ اثر در فهرست آثار ملی قرار گرفته که ۳۵ مورد آن بنا و بقیه محوطه و تپه تاریخی است. 

انتهای خبر /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار