رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-16 15:25 شماره خبر : 8479 https://sobhtoos.ir/short/eolgR 0
امام جمعه کاشمر:

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه دولت باید ساماندهی اتباع خارجی را جدی‌تر دنبال کند، گفت: افغان‌ هراسی در امتداد ایران هراسی قرار دارد و صدایی که برای این مسئله شنیده می‌شود از یک حلقوم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح توس، حجت‌الاسلام جواد طاهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کاشمر که در محل سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه علیه السلام برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی اتباع خارجی در دستور کار دولت قرار دارد و سازمانی برای این امر در زمان شهید آیت‌الله رئیسی راه‌اندازی شد.

 

وی با بیان اینکه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک جنگ برای اینکه بتوانند این فضا را تبدیل به یک التهاب کنند راه افتاده است، خاطرنشان کرد: افغان‌ هراسی در امتداد ایران هراسی قرار دارد و صدایی که برای این مسئله شنیده می‌شود از یک حلقوم است.

 

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه سواد رسانه‌ای در این حوزه بسیار حائز اهمیت است به این معنا که بدانیم دشمن به چه مسائلی با چه هدفی می پردازد، تصریح کرد: دشمن در مسائل مختلف به دنبال نقاط تاریک و پررنگ‌تر کردن و تبلیغ این نقاط است.

 

وی با اشاره به اینکه افرادی هستند اخلاق و رفتار ناصحیح دارند و قوانین کشورهای مختلف را رعایت نمی کنند و این مرتبط به یک کشور نیست، اذعان کرد: فاطمیون افغانستان بودند که به فرماندهی حاج قاسم کمر داعش را بشکنند و باید مراقب باشیم در دام رسانه‌ای دشمن گرفتار نشویم و اجازه دهیم دو کشور مسائل مربوط به اتباع خارجی را سامان دهند.

 

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند تحریک کنند که حضور افغانستانی‌ها در ایران برای امنیت ایران خطرناک است، عنوان کرد: برای بازی با احساسات مردم انواع تبلیغات علیه اتباع خارجی را به کار می گیرند ولی به سرمایه‌گذاری افغانستانی‌ها در ایران توجه نمی کنند و دولت باید جدی‌تر بحث ساماندهی اتباع خارجی را دنبال کند.

 

وی با اشاره به اینکه کابینه دولت تشکیل شده و معاونین و مسئولان مدنظر خود را معرفی کرده است، تشریح کرد: دولت باید در حوزه‌های مختلف پاسخگو باشد ولی موانعی نیز بر سر راه دارد که باید آنها را بر طرف کند.

 

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه سستی در باور و اندیشه اسلامی اولین مانع بر سر راه دولت است، بیان کرد: عدم باور به ظرفیت‌های داخل کشور و اینکه می شود با همین ظرفیت‌های داخلی مشکل مردم را حل کرد از دیگر موانع بر سر راه دولت است که باید دولت و کابینه آن را برطرف کند.

 

وی با اشاره به اینکه اعتماد به نسخه‌های بیگانگان یکی دیگر از موانع بر سر راه دولت است و باید بدانیم که نسخه‌های بیگانه از سر دلسوزی نیست و برای فریب ما است، تاکید کرد: غفلت از دشمن و اعتماد به آن نیز از جمله موانع بر سر راه دولت است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار