رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/07/18 Wednesday - 2024 09 October الأربعاء ، 6 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-18 10:04 شماره خبر : 8982 https://sobhtoos.ir/short/enl7v 0
مدیر طرح‌های آبی شرکت توس مسیر خبر داد:

مدیر طرح‌های آبی شرکت توس مسیر با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از تعهد شرکت در اجرای پروژه فاضلاب به اتمام رسیده، گفت: قرار است سرمایه‌گذار پروژه، ظرفیت آن را در طرح نهایی به ۲۵ هزار مترمکعب در شبانه روز ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ نوید مشتاقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این روزها کمتر طرح عمرانی در سطح کشور با این سرعت در حال پیگیری است که طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه در حال اجراست، در عین حال بسیاری از طرح‌های ملی به علت کمبود اعتبار نیمه‌تمام رها شده و اسباب نارضایتی مردم و مدیران را فراهم آورده‌است، اما پروژه فاضلاب شهر تربت‌حیدریه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. 

وی تصریح کرد: طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه از جمله طرح‌های کلانی است که عملیات اجرایی آن در شهریور ۱۳۹۷ توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز شد. 

به ۷۵ درصد تعهد خود عمل کردیم

مدیر طرح‌های آبی شرکت توس مسیر به عنوان سرمایه گذار و مجری طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: از مجموع ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده طرح فاضلاب شهر تربت‌حیدریه که در تعهد این شرکت بوده تاکنون ۷۵ درصد آن انجام شده‌ است. 

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در اقطار ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۱۵ در شهرستان اجرا شده‌است که به نوبه خود یک رکورد در احداث شبکه فاضلاب شهری در شرق کشور محسوب می‌شود. 

مشتاقی ادامه داد: تاکنون ۷۵ کیلومتر شبکه به‌همراه نصب انشعابات آن برای افزایش رفاه و آسایش اجتماعی شهروندان تربت‌حیدریه اجرا شده‌است. 

وی تٱکید کرد: برای سرعت در اجرای این پروژه هم‌اکنون بیش از ۱۰ کارگاه فعال شبکه فاضلاب در شهر تربت‌حیدریه مشغول به کار هستند که جا دارد از صبوری مردم این شهر به‌خصوص ساکنان خیابان‌های محل احداث شبکه فاضلاب سپاسگزاری کنم. 

افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب 

مشتاقی همچنین از نصب بیش از ۱۰۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در شش ماه نخست سال جاری در شهرستان تربت‌حیدریه خبر داد. 

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت توس مسیر در این پروژه عمرانی خدماتی، ظرفیت تصفیه‌خانه مرتبط با طرح فاضلاب تربت‌حیدریه را ۱۳ هزار مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد و افزود: قرار است سرمایه‌گذار پروژه ظرفیت آن را در طرح نهایی به ۲۵ هزار مترمکعب در شبانه روز ارتقا دهد. 

مشتاقی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی با هدف تٱمین هزینه‌های خود از محل فروش پساب فاضلاب به این پروژه ورود کرده و این امر هم در صورت تکمیل پروژه و عمل شرکت فولاد رخ به تعهداتش میسر خواهد شد و آنچه هم اکنون در حال اجراست صرفا در راستای انجام مسئولیت اجتماعی این شرکت است. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار