رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/12/22 Wednesday - 2025 12 March الأربعاء ، 12 رمضان ، 1446
ساعت
1403-12-22 14:06 شماره خبر : 10677
مدیرعامل راه‌آهن کشور اعلام کرد؛

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی اعلام کرد: با توجه به مرکزیت تربت‌حیدریه در کریدور اصلی جنوب به شرق و با هدف توسعه ریلی حمل و نقل، معاونت فنی راه‌آهن شرق کشور در این خطه مستقر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ جبار علی ذاکری صبح امروز در حاشیه بازدید از امکانات و زیرساخت راه آهن تربت حیدریه اظهارکرد: با توجه به مرکزیت تربت‌حیدریه در مسیر کریدور اصلی جنوب به شرق کشور و با هدف توسعه ریلی حمل و نقل، معاونت فنی اداره کل راه‌آهن شرق کشور در این خطه مستقر می‌شود و این موضوع کمک خواهد کرد که بخش‌هایی که ضرورت دارد توسعه یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد بار ریلی کشور از پنج منطقه شرق، خراسان، اصفهان، یزد و هرمزگان عبور می⁦‌کند و این پنج منطقه از اهمیت بالایی برای راه‌آهن جمهوری اسلامی برخوردار است.

ذاکری ادامه داد: هدف آن است تا مشکلات مجموعه احصا و ساختار مناسبی برای مجموعه ایستگاه تربت⁦‌حیدریه شکل بگیرد.

معاون وزیر راه گفت: با توجه به اینکه یکی از خطوط اصلی این مسیر تک خطه است و در صورت سانحه باید سریع راه‌ بازگشایی شود، این کار کارشناسی جدی صورت گرفته تا موانع رفع شود.

وی با بیان اینکه باید گلوگاهها افزایش و چالش‌های موجود شناسایی شوند، افزود: این استقرار مقدمه ای برای رونق حمل و نقل ریلی در این خطه است.

انتقاد رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از مدیریت متعصبانه و غیر منطقی بر راه‌آهن شرق 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در حاشیه این سفر با انتقاد از مدیریت متعصبانه و غیر منطقی بر راه‌آهن شرق، گفت: متعصبات غیر منطقی باعث شده ایستگاه راه‌آهن تربت‌حیدریه که با امکانات و زیرساخت اداره کل شدن ساخته شده به حق خود نرسد، در عین حال دنبال اداره کل شدن نیستیم و می‌خواهیم مدیریت عالمانه، کارشناسی، منطقی و غیر متعصبانه بر ایستگاه راه‌آهن تربت‌حیدریه حاکم باشد.

محسن زنگنه افزود: در سال ۱۴۰۱ سازمان استخدامی اعلام کرد این ایستگاه امکان ارتقا به اداره کل شدن دارد و موضوع با مقامات کشور مطرح و کار کارشناسی پیش رفت و بعد از اعلام این موضوع، متاسفانه فشارهای زیادی وارد شد که نباید این شهرستان اداره کل شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم نباید برای خواسته‌های خودشان برای کشور هزینه تراشی کنند، گفت: متاسفانه برخی نمایندگان فشار آوردند که این مهم اتفاق نیفتد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدیر و کارکنان این ایستگاه حتی اجازه خرید بک خودکار و چاپ یک بنر ندارند و این بنرهایی هم که می‌بینید از طبس آمده، این چه وضع مدیریت است؟ 

زنگنه ادامه داد: در مجموع با رایزنی‌های انجام شده برای توسعه این ایستگاه، استقلال راه‌ آهن اعلام شد که متاسفانه بازهم فشار آوردند تا این موضوع اتفاق نیفتد، در عین حال این ایستگاه با پول بیت‌المال ساخته شده و متاسفانه جاده دسترسی و روشنایی و همچنین سهمیه بلیط قطار واقعا شایسته مردم این خطه نیست.

جاده اختصاصی به راه‌آهن از دغدغه‌های مهم مردم منطقه تربت‌حیدریه است

معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه گفت: ایستگاه راه‌آهن تربت‌حیدریه امکانات و زیرساخت‌های خوبی دارد اما جاده دسترسی به راه‌آهن تربت‌حیدریه یک دغدغه مهم برای مردم این شهرستان شده و شایسته نیست این ایستگاه با این امکانات جاده اختصاصی دسترسی نداشته باشد.

مجتبی شجاعی از کمبود سهمیه بلیط قطار بعنوان دیگر مطالبه مردم این منطقه یاد کرد و افزود: عملیات اجرایی کارخانه تعمیرات واگن متوقف شده و این امکانات و نیروی توانمند شهرستان می‌طلبد تا این ظرفیت به فعلیت برسد.

وی با اشاره به اینکه امکانات رفاهی و نظارتی ایستگاه راه‌آهن تربت⁦‌حیدریه باید تقویت شود، افزود: کمبود نیروی فنی در راه‌آهن و توسعه سکوهای بارگیری از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

اداره کل راه آهن شرق در سال ۱۳۸۴ به طول ۹۵۰ کیلومتر پس از اتصال خط آهن مشهد -بافق بطور رسمی توسط مسئولان وقت کشوری و استانی از محل ایستگاه تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید و بنابراین بود که اداره راه آهن خطه به عنوان اداره کل راه آهن شرق معرفی شود.

ایستگاه راه آهن تربت‌حیدریه یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های اداره کل راه آهن شرق کشور است که نقش اساسی در حمل بار ریلی معادن سنگ‌آهن سنگان و حمل سیمان به کشورهای آسیای میانه از این منطقه را بر عهده دارد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار