رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/01 Friday - 2024 21 June الجمعة ، 15 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-24 15:30 شماره خبر : 7414 https://sobhtoos.ir/short/NjpP6 0
«یادگار ابراهیم» در کاشمر تمامی ندارد؛

دولت شهید رئیسی در طول سه سال فعالیت خود طرح‌های خوبی در شهرستان کاشمر اجرا کرده کاشمر در حال تبدیل به یک کارگاه عمرانی و تولیدی و قطب درمانی، آموزشی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از «یارخراسانی»؛ آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی که خود برخاسته از اقشار محروم جامعه بود در عمر کوتاه دولتش دغدغه‌های زیادی را برای محرومیت‌زدایی و اجرای پروژه‌های مختلف پیگیری کرد و با اجرایی‌کردن بسیاری از آنها، یادگارهای خوبی از خود برای اقشار دردمند به جا گذاشت.

طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته بنا بود در میلاد امام رضا (ع) میزبان شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در خراسان رضوی بوده تا شاهد بهره‌برداری پروژه‌های دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان خراسان رضوی باشیم؛ اما با شهادت خادم‌الرضا (ع) و همراهان ایشان، این سفر حاصل نشد و روز  پنجشنبه ۲۴ خردادماه جاری طرح‌های یادگار ابراهیم در خراسان رضوی با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری رسید.

شهرستان کاشمر نیز از این قاعده مستثنی نبود و در طول سه سال فعالیت دولت شهید رئیسی به سمت تبدیل‌شدن به یک کارگاه عمرانی، تولیدی حرکت کرده است.

 

کاشمر در حال تبدیل شدن به کارگاه فعال عمرانی و تولیدی است

حجت اله شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به یادگار شهید رئیسی در شهرستان کاشمر، اظهار داشت: در طول ۳ سال که آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور فعالیت کردند شهرستان کاشمر به سمت تبدیل‌شدن به یک کارگاه عمرانی، کارگاه تولیدی و قطب درمانی، آموزشی و فرهنگی حرکت می‌کند.

 

اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان به محور کاشمر به شادمهر در دولت شهید رئیسی

وی با بیان اینکه از کاشمر همیشه به عنوان یک شهرستان بن‌بست یاد می‌شود و خیلی توجهی به این شهرستان‌ها در دولت‌های گذشته نشده بود، خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، اولین مسئله‌ای که در شهرستان مورد بررسی قرار گرفت بحث زیرساخت‌ها بود که از جمله این زیرساخت‌ها بحث دو بانده شدن جاده شادمهر به کاشمر بود که به سمت جنوب کشور و همچنین مشهد مقدس متصل می‌شود.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه طرح دو بانده شدن جاده شادمهر به کاشمر حدود ۱۸ سال است که آغاز شده و در این ۱۸ سال در دولت‌های گذشته ۲۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته است، تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی تا به این لحظه بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان برای پروژه باند دوم کاشمر به شادمهر تخصیص‌داده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم در این جاده مشاهده می‌کنند که بالغ بر ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راه‌سازی در حال کار است که به‌زودی شاهد باند دوم این محور باشیم، اذعان کرد: با راه‌اندازی این جاده، کاشمر به یک کریدور ارتباطی تبدیل می‌شود و از یک سو به پایتخت سیاسی کشور، از سویی به پایتخت معنوی کشور و از سمت دیگر به جنوب کشور متصل می‌شود و ترددها را تسهیل می‌کند و همچنین باعث ایمن شدن رانندگی در این مسیر می‌شود.

 

فاز دوم شهرک صنعتی کاشمر و نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در حال احداث هستند

شریعتمداری با بیان اینکه شهرک صنعتی فاز اول کاشمر یک معضل زیست محیطی چندین ساله داشت و پساب به‌صورت مستقیم وارد محیط زیست می‌شد، عنوان کرد: در این دولت بحث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی کاشمر تکمیل شد و به عنوان یک یادگار از دولت سیزدهم از آن یاد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه فاز دوم شهرک صنعتی در زمینی حدود ۱۰۰ هکتار در حال احداث است و زیرساخت‌های آن فراهم شده است، تشریح کرد: بالغ بر ۸۵ مجوز و موافقت اصولی برای احداث انواع کارخانه جات و واحدهای تولیدی و صنعتی در فاز دو شهرک صنعتی کاشمر صادر شده است.

فرماندار کاشمر همچنین در ادامه ابراز کرد: این می‌تواند تولید و اشتغال را در شهرستان افزایش دهد و پیش‌بینی می‌کنیم بالغ بر ۵ هزار نفر از جوانان شهرستان با راه‌اندازی فاز دوم شهرک صنعتی مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شرق کشور با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات را در دست‌ساخت داریم، تأکید کرد: نیروگاه خورشیدی به عنوان یک انرژی سبز و پاک با توجه به ناترازی‌هایی که در تولید و مصرف برق وجود دارد این ۱۰۰ مگاوات بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

شریعتمداری در ادامه بیان کرد: بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در این نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی است.

 

بزرگ‌ترین بلوک زایمانی و نخستین مرکز ناباروری سطح ۲ شرق کشور در کاشمر در دولت شهید رئیسی افتتاح شد

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه آموزش و بهداشت و درمان شهرستان کاشمر، اظهار داشت: دانشکده پرستاری کاشمر به دانشکده علوم پزشکی کاشمر ارتقا پیدا کرد و تعداد رشته‌ها و دانشجویان در این دانشکده افزایش پیدا کرد.

فرماندار کاشمر ادامه داد: ۵ پایگاه جامع سلامت در شهرستان کاشمر کلنگ‌زنی شد که ۴ پایگاه به بهره‌برداری رسیده و یک پایگاه دیگر نیز در حال احداث است.

وی با بیان اینکه اولین مرکز درمان ناباروری سطح ۲ شرق کشور در شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: زوج‌های جوان برای درمان ناباروری ناگزیر بودند با صرف کلی هزینه به شهرهای دیگر سفر کنند و امروزه درمان آنها در همین مرکز قابل‌انجام است.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین بلوک زایمانی شرق کشور با پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی در کاشمر به بهره‌برداری رسید و این نشان‌دهنده این است که دولت به سلامت مادران و نوزادان و بانوان نگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: خیلی از مادران کاشمر ناگزیر بودند که بیمارستان‌های مشهد مراجعه کنند و بسیاری از شناسنامه‌های فرزندان کاشمری صادره از مشهد بود که با افتتاح این بلوک زایمانی با تجهیزات پیشرفته و به روزی که دارد این رنج سفر را کم کرده است.

وی با اشاره به اینکه موافقت اصولی یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در کاشمر و اورژانس ۴۰ تختخوابی در دولت سیزدهم صادر شد و در حال حاضر در مرحله مطالعات قرار دارد، اذعان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان انواع تجهیزات وارد بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های شهرستان کاشمر شد و تعداد پزشکان متخصصی که وارد شهرستان کاشمر شدند که نسبت به دوره گذشته دو برابر رشد داشته است.

 

برنامه‌ریزی ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مردم کاشمر در دولت سیزدهم

فرماندار کاشمر با بیان اینکه یک‌سوم جمعیت کاشمر مستأجر هستند و این کاشمری‌ها را بسیار آزرده کرده بود که این آمار در کشور یک‌چهارم است، عنوان کرد: ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهرستان کاشمر در حال احداث است که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخشی در مرحله سفت‌کاری، نازک‌کاری و بخشی نیز زمین به شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور معرفی شده است.

وی با تأکید بر اینکه بخشی نیز به شهر الحاق شده و قرعه‌کشی و تخصیص زمین به مردم انجام شده است، تشریح کرد: از ابتدای شکل‌گیری کاشمر تا به امروز حدود ۳۷ هزار واحد مسکونی ساخته شده است که ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز در همین دوره پیش‌بینی شده که حدود یک‌چهارم دوره‌های گذشته است.

شریعتمداری همچنین در ادامه ابراز کرد: تمام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که واحد مسکونی نداشتند شناسایی شدند و طرح نهضت ملی مسکن به آن زمین اعطا شد که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز کار ساخت بخشی از این واحدهای مسکونی را برعهده گرفت.

 

۷ واحد تولیدی غیرفعال کاشمر در دولت شهید رئیسی به مدار تولید برگشتند

وی با اشاره به راه‌اندازی واحدهای تولیدی غیرفعال در کاشمر در دولت شهید رئیسی، افزود: ۷ واحد صنعتی تولیدی که به هر دلیلی در دولت‌های گذشته از مدار تولید خارج شده بودند در دولت سیزدهم و حمایت‌هایی که صورت گرفت به مدار تولید و فعالیت برگشتند و به تولید مشغول شدند و اشتغال ایجاد شد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه زنجیره تولید در حوزه صنعت گوشت مرغ یکی از زنجیره‌های پیش رو در سطح کشور است و در دولت شهید رئیسی بالغ بر ۳ برابر ظرفیت تولید گوشت مرغ در شهرستان افزایش پیدا کرد، تأکید کرد: ظرفیت پرورش مرغ در گذشته حدود ۳۰۰ هزار قطعه بود که امروز به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه رسیده است و این یکی از برکاتی بود که در دولت شهید رئیسی با حمایت از واحدهای تولیدی صورت گرفت.

 

آسفالت و سنگ‌فرش ۵۰۰ هزار مترمربع معابر روستایی کاشمر در دولت شهید رئیسی

وی با تأکید بر اینکه توجه مناطق محروم و روستاها یکی از اولویت‌های دولت شهید رئیسی بود و به همین منظور قرارگاه خدمت به روستا در شهرستان کاشمر تشکیل شد، بیان کرد: از ابتدای دولت شهید رئیسی بالغ بر ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان کاشمر آسفالت و سنگ‌فرش شده است و این حجم بسیار زیادی است.

شریعتمداری همچنین در ادامه اظهار کرد: تمام معابر روستایی در شهرستان کاشمر سنگ‌فرش، تایل فرش و آسفالت شده است و با معابر روستایی نیز همانند معابر شهری برخورد شده است.

 

دو سالن ورزشی روستایی ساخته شد / در چندین روستا زمین چمن روستایی احداث شد

وی با اشاره به اینکه دو سالن ورزشی بسیار مجهز در شهرستان کاشمر در روستاهای زنده جان و قوژد احداث شد که یکی از این سالن‌ها به‌صورت خیر ساز و تسهیلگری دولت و یک سالن از محل اعتبارات دولتی بود، اظهار داشت: یک سالن ورزشی به بهره‌برداری رسیده و یکی هم آماده بهره‌برداری است.

فرماندار کاشمر در ادامه خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که در تمام روستاهای شهرستان کاشمر یک زمین چمن مصنوعی برای نوجوانان و جوانان روستا داشته باشیم و امروزه در چندین روستاهای شهرستان این اتفاق رخ‌داده و به دنبال این هستیم که تا پایان سال در تمام روستاها این اتفاق بیفتد.

 

۲۰ هزار مترمربع سطح کشت گلخانه‌ای کاشمر در سال جاری افزایش پیدا کرد

وی با بیان اینکه با توجه به کمبودی که در حوزه منابع آبی وجود دارد ناگزیر هستیم به سمت کشت‌های گلخانه‌ای و کشت های نوین حرکت کنیم، تصریح کرد: بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع سطح کشت گلخانه‌ای تنها در سال جاری افزایش پیدا کرد.

شریعتمداری همچنین گفت: قرارداد احداث مجتمع گلخانه‌ای کاشمر توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با بخش خصوصی منعقد شد و زمین تحویل شده و کارگاه ساخت‌وساز نیز در این شهرک فعال شده و بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در این شهرک است.

 

۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کاشمر آماده کلنگ‌زنی و افتتاح است

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در شهرستان کاشمر آماده کلنگ‌زنی و افتتاح داریم که قرار بود با سفر رئیس‌جمهور شهید انجام شود که این اتفاق رخ نداد، اذعان کرد: این حجم از پروژه بی‌نظیر است که با حمایت‌های دولتی و ورود بخش خصوصی انجام می‌شود.

فرماندار کاشمر ادامه داد: با توجه به اینکه کاشمر چهارمین شهر زیارتی کشور و دومین شهر زیارتی استان است و بالغ بر ۴ میلیون گردشگر در سال دارد اولین مرکز گردشگری و هتلداری در کاشمر به بهره‌برداری نزدیک می‌شود 

 

تکمیل احداث کارخانه عصاره گیاهان دارویی کاشمر در دولت شهید رئیسی

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت شهید رئیسی در شهرستان کاشمر عنوان کرد: در طول این سه سال با حمایت‌هایی که دولت سیزدهم انجام داد فرایند احداث کارخانه تولید عصاره‌های گیاهان دارویی کامل شد و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری دارد آماده افتتاح رسمی است.

شریعتمداری با بیان اینکه این کارخانه در حال حاضر فعالیت خود را به‌صورت آزمایشی آغاز کرده است، تشریح کرد: تمام محصول تولیدی این کارخانه صادرات محور است و به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

 

توجه به مناطق کم‌برخوردار از اولویت‌های شهید رئیسی بود

وی با تأکید بر اینکه توجه به مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار شهر نیز از اولویت‌های دولت شهید رئیسی بود، بیان کرد: در برخی نقاط حاشیه شهر کاشمر نیز خانه‌هایی بود که چندین سال از ساخت آنها گذشته بود و به هر دلیلی خدمات آب و برق و گاز نداشتند و این افراد در دولت سیزدهم شناسایی شدند و خدمات لازم به این افراد ارائه شد.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش کاشمر نیز در این دولت در جشنواره‌های مختلف خوش درخشیدند و در حوزه نوسازی مدارس هم اتفاقات خوبی انجام شد، تأکید کرد: کار نوسازی حدود ۱۵ مدرسه در کاشمر آغاز شد و بخشی به بهره‌برداری رسید و بخشی هم در سال تحصیلی جدید آغاز به کار خواهند کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار