رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-12-23 11:40 شماره خبر : 6305 https://sobhtoos.ir/short/4zjqP 0
با تدبیر به‌موقع ستاد بحران سرخس؛

فرماندار سرخس گفت: در پی هشدارهای سطح نارنجی که از حوزه استانداری به فرمانداری شهرستان سرخس درباره وقوع سیلاب ابلاغ شد، با تدبیر به‌موقع ستاد بحران این شهرستان از خروج آب‌های مرزی جلوگیری شد.

حسن نوری‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: در پی هشدارهای سطح نارنجی که از حوزه استانداری به فرمانداری شهرستان سرخس درباره وقوع سیلاب ابلاغ شد، با تدبیر به‌موقع ستاد بحران این شهرستان و برگزاری جلسه ستاد در محل وقوع سیلاب، هدایت سیلاب‌های منطقه خانگیران انجام و از خروج آب‌های مرزی جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه از دو روز گذشته مأموریت مهار سیلاب‌های ضلع شمالی منطقه خانگیران به معتمدان این منطقه واگذار شده است، افزود: هدایت سیلاب‌های منطقه خانگیران حدفاصل روستاهای قطارچاه و گنبدلی با مشارکت و همت کارکنان متخصص و پرتلاش واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق انحام شد.

فرماندار سرخس تصریح کرد: اگر در مسیر سیلاب انشعاب ایجاد نمی‌شد، سیلاب موجب تخریب بخش زیادی از روستاهای نوبنیاد و گنبدلی شده بود و بخشی از آب هم از مرز خارج می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با تدبیری که صورت گرفت، سرمنشأ آب به دو شاخه تقسیم شد که بخشی به سمت زمین‌های کشاورزی روستای آبمال و در نهایت خروجی گنبدلی و معدن شن گنبدلی هدایت و بخشی هم وارد تاغ‌زارهای پشت روستای گنبدلی شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار