رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1402-12-29 10:09 شماره خبر : 6361 https://sobhtoos.ir/short/4OR59 0
معرفی جاذبه‌های گردشگری؛

روستای گردشگری بکاول در شمال تربت‌حیدریه به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب، چشم‌اندازهای بسیار زیبا و قرار گرفتن در مسیر شمال به جنوب کشور، از ظرفیت‌های خوبی برای جذب مسافران و گردشگران برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌توس»؛ روستای گردشگری بکاول در دهستان بالا ولایت و در کیلومتر ۲۰ جاده تربت‌حیدریه به مشهد و در فاصله ۶ کیلومتری از جاده اصلی بعد روستای کامه علیا واقع ‌است.

این روستا به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب، چشم‌اندازهای بسیار زیبا و قرار گرفتن در مسیر شمال به جنوب کشور، از ظرفیت‌های خوبی برای جذب مسافران و گردشگران برخوردار است

اما آنچه بیشتر از هر چیز در این روستا نظر بینندگان را به خود جلب می‌کند، بافت قدیمی روستا و ساخت خانه‌هایی از سنگ و گل به شکل طبقاتی و پلکانی است. 

زیبایی‌های بکاول زمانی بیشتر چشم‌نوازی می‌کند که بدانیم روستا در مجموعه‌ای از باغ‌های سرسبز و خرم احاطه شده‌است و به همه اینها اگر صدای دلنشین پرندگان و عبور جویبارهایی که از چشمه قدیمی روستا و از دل کوه سرچشمه ‌گرفته و از میان کوچه‌ها، آسیاب قدیمی و باغ های روستا می‌گذرد را اضافه کنیم ناخودآگاه احساس می‌کنیم که در بهشت پا گذاشته‌ایم.

کوه‌های مرتفع اطراف روستا با دامنه‌های سر سبز در فصل بهار و تابستان و با پوشش پر از برف در فصل زمستان، مکان مناسبی برای طبیعت‌گردان و کوهنوردان در تمام طول سال هستند.

وجود اقامتگاه بومگردی، انواع غذاهای محلی از جمله انواع آش، اشکنه، بلغورشیر و انواع غذاهای تهیه شده با محصولات دامی مثل شیر برنج و قورمه از جمله مهمترین غذاهای رایج این خطه است و علاوه بر این انواع محصولات دامی نظیر انواع ماست، دوغ و کشک در این روستا تولید و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

انتهای خیر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار