رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-29 08:27 شماره خبر : 5756 https://sobhtoos.ir/short/V1ko4 0
پیشکسوت دفاع مقدس:

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: شهدا با قدم نهادن بر منیت خود به خدا رسیدند و در سخت‌‌ترین شرایط صحنه‌های زیبایی خلق کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «صبح توس»؛ سید محمد هاشمی پنج‌شنبه شب در یادواره ۱۰۳ شهید پاسدار منطقه تربت حیدریه اظهار کرد: دفاع مقدس با رشادت‌هایی صورت گرفت که مردان ایران زمین با دستان خالی و تکیه بر سیره حسینی توانستند بر تمام دنیای کفر غلبه کنند. 

 

وی بیان داشت: شهدا مظهر پاکی و ایثار بودند که توانستند امنیت کشور را برای سال‌های متمادی تضمین کنند. 

 

این راوی دوران دفاع مقدس گفت: شهدا با قدم نهادن بر منیت خود به خدا رسیدند و در سخت‌‌ترین شرایط صحنه‌های زیبایی خلق کردند. 

 

وی با بیان اینکه باید شهدا را همانطوری که بودند معرفی کنیم، افزود: سیره شهدا چیزی جز روایات و دستورات اهل بیت علیه السلام نیست و معرفی واقعی آنان می‌تواند این‌ درس را برای جوانان داشته‌باشد که از حل مشکلات شانه خالی نکنند. 

 

هاشمی بیان کرد: امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران و همچنین زنجیره محکم جبهه مقاومت مرهون رشادت‌طلبی و جانفشانی شهدایی است که از همه هستی خود برای بقای انقلاب و نظام کذشتند، لذا رسالت امروز ما حفظ آرمانهای‌ شهدا و ترویج آن‌ به نسل‌های آینده است. 

 

در ادامه برگزاری بادواره‌ شهدای قشری و اقدامات قبل از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهید حاج عبدالحسین برونسی و ۲۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی، یادواره ۱۰۳ شهید پاسدار متطقه تربت‌حیدریه، شهدای مظلوم غزه و حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در حسینیه ثارالله برگزار شد. 

 

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، هزار و ۱۰۶ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد  ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند. 

 

کنگره بزرگداشت شهید حاج عبدالحسین برونسی و ۲۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی ۲۲ شهریور سال آینده‌ در تربت‌حیدریه برگزار خواهد شد. 

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار