رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
رئیس آموزش و پرورش شهرستان میان‌جلگه خبر داد:

رئیس آموزش و پروش میان‌جلگه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان این شهرستان در 110 مدرسه تحصیل می‌کنند، گفت: 40 درصد این مدارس نیاز به نوسازی دارد.

زهرا اسدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ گفت: در حال حاضر 8 هزار و 200 دانش‌آموز در این شهرستان تحصیل می‌کنند که از این تعداد 5 هزار و 100 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و مابقی در مقطع متوسطه در حال تحصیل هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون دانش‌آموزان میان‌جلگه در 110 مدرسه تحصیل می‌کند و خوشبختانه مدرسه و کلاس کانکسی در این شهرستان وجود ندارد و طی برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال هیچ مدرسه‌ای در این منطقه به صورت دو شیفت دایر نیست. 

رئیس آموزش و پروش میان‌جلگه با اشاره به اینکه حدود 40 درصد مدارس میان‌جلگه نیاز به نوسازی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از خیرین مدرسه‌ساز نیشابوری اعلام آمادگی کرده‌اند تا در نوسازی مدارس با ما همکاری داشته باشند که قرارداد آن نیز منعقد شده تا دانش‌آموزان این منطقه بتوانند در کلاس‌هایی با فضا و محیط مناسب به تحصیل بپردازند.

اسدی با بیان اینکه در حال حاضر 798 معلم در مدارس میان‌جلگه مشغول به فعالیت هستند، عنوان داشت: طی آزمون استخدامی اخیر آمورش و پروش، 45 معلم ابتدایی به جمع معلمان این منطقه پیوسته‌اند و طی پیش‌بینیها و برنامه‌ریزی‌هایی که از سال گذشته صورت گرفته و همچنین تسلط وزیر آموزش و پرورش به امور این نهاد، الحمدلله تمام کارها به موقع انجام شد خدا را شکر امسال به لحاظ نیروی انسانی در آموزش و پروش میان‌جلگه وضعیت بهتری داریم و با کمبود معلم مواجه نبودیم. تعدادی از کلاس‌های درس توسط بازنشستگان اداره می‌شود این در حالی است که ما هیچ معلم بازنشسته‌ای را مجبور نکرده‌ایم در کلاس درس حاضر شود. 

وی یادآور شد: طی جلسه‌ای که حدود یک ماه پیش با وزیر آموزش و پرورش داشتیم اولویت و مشکلات مربوط به آموزش و پرورش میان‌جلگه مطرح شد که وزیر محترم با احداث کارگاه مکانیک برای دانش‌آموزان هنرستان پسرانه شهر عشق آباد موافقت کردند چرا که قبلا این کارگاه در ساختمان فنی و حرفه‌ای شهر عشق‌آباد برگزار می‌شد و ان‌شاالله با احداث این کارگاه دانش‌آموزان می‌توانند در محل هنرستان، آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

رئیس آموزش و پروش میان‌جلگه در پایان گفت: در حال حاضر هشت هنرستان در آموزش و پرورش شهرستان میان‌جلگه دایر است که چهار هنرستان دخترانه و چهار هنرستان نیز ویژه پسران است که دانش‌آموزان در رشته‌های هنری و فنی از قبیل مکانیک، تاسیسات، خیاطی، کامیپوتر و... مشغول به تحصیل و هنرآموزی هستند.

انتهای خبر/

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار