رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-07-12 12:33 شماره خبر : 4346 http://sobhtoos.ir/short/Vwrpl 0

سید احمد حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح توس، اظهار داشت: طرح ملی قرار دوازدهم؛ به نام و یاد امام دوازدهم جهت دستگیری از افراد کم برخوردار با ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی از قبیل کمک‌های معیشتی توسط بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با آغاز هفته وقف هفتمین مرحله طرح «قرار دوازدهم» باهدف حمایت از نیازمندان و در قالب تهیه و توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی اجرا شد، خاطرنشان کرد: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی، سویا و حبوبات است و اقلام خوراکی خانوار را در بر می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر ارزش هر بسته معیشتی در این طرح را ۷ میلیون ریال تصریح کرد: در این طرح که از محل موقوفات، کمک‌های خیران و نذورات مردمی بقاع متبرکه صورت می‌گیرد، بسته‌های معیشتی تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار داده شد.

وی با اشاره به اینکه افراد نیازمند شهرستان کاشمر توسط بقاع متبرکه شناسایی و در سامانه موردنظر ثبت‌شده است و خدماتی که ارائه می‌شود نیز قابل‌مشاهده است، اذعان کرد: در طرح قرار دوازدهم اقشار مختلف که تمایل به کمک نیازمندان دارند ثبت‌شده و در روز دوازدهم هرماه نیز خدمات رایگانی به جامعه هدف ارائه می‌دهند.

حسینی با تأکید بر اینکه تا به امروز ۱۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۱۰ میلیون تومان بین نیازمندان و قشر آسیب‌پذیر شهرستان کاشمر در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم توزیع شده است، عنوان کرد: طرح مهر تحصیلی هم در چند روز گذشته و ابتدای مهرماه با توزیع ۱۰۰ بسته لوازم‌التحریر شامل کیف و نوشت‌افزار به ارزش ۶۰ میلیون تومان توزیع شد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای نیت واقفان در یک سال گذشته بیش از ۸۰ هزار بسته غذایی تحت عنوان غذای گرم در شهرستان کاشمر به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توزیع شده است، تشریح کرد: خدماتی به تکایا و حسینیه‌های شهرستان در قالب طرح شمیم حسینی ارائه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با اشاره به اینکه ۱۰۰ میلیون تومان نیز در قالب خدمات‌رسانی به خانواده‌های نیازمند زندانیان، تهیه جهیزیه و خدمات درمانی نیز هزینه شده است، ابراز کرد: سعی و تلاش همه متصدیان وقف این است که بتوانیم بهره‌وری موقوفات را افزایش دهیم و خدمات بهتری را به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر ارائه دهیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار