رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-11-30 11:58 شماره خبر : 6043 https://sobhtoos.ir/short/V9kkx 0
رئیس‌دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی خبر داد؛

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: بالغ بر یک هزار و ۱۹ نفر از داوطلبان تاکنون در خراسان رضوی تأیید صلاحیت شده‌اند که ۵۲۰ نفر مربوط به مشهد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ محمدکمال سروی‌ها پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران که در محل استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به آخرین اخبار انتخاباتی در سطح استان خراسان رضوی اظهار داشت: تا به امروز بالغ بر یک هزار و ۱۹ نفر از داوطلبان در خراسان رضوی تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این میزان بالغ بر ۵۲۰ نفر از داوطلبان تأیید صلاحیت شده مربوط به مشهد هستند، خاطرنشان کرد: براین‌اساس برای هر کرسی مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۱۰۴ نفر رقابت خواهند کرد و دوبرابر میانگین کشوری در مشهد داوطلب داریم.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تأییدصلاحیت‌شدگان در انتخابات سال جاری نیز بیشتر بودند، تصریح کرد: در جریان تأیید صلاحیت‌های داوطلبان، برای آنهایی که صلاحیت آنها تأیید نشده بود جلسه استماع، دفاعیات و ارائه مستندات برگزار شد و دلایل تأیید و عدم تأیید را به‌صورت حضوری به داوطلبان ارائه شد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه روزانه برای ۷۰ نفر از آنهایی که صلاحیت آنها تأیید نشده بود برگزار می‌شد، اذعان کرد: در این دوره از انتخابات، زمان بررسی صلاحیت‌ها نسبت به دوره گذشته بیشتر شده بود و بالغ بر ۲۰۰ روز برای بررسی شورای نگهبان زمان در نظر گرفته شده بود و به همین منظور افراد بیشتری مورد بررسی قرار گرفته بود.

سروی‌ها با بیان اینکه تقویم انتخابات به‌صورت منظم و دقیق در حال طی‌شدن است و به پایان این فرایند نزدیک می‌شویم، عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا انتخابات و رقابتی پرشور در ۱۱ اسفند برگزار شود و اکثر بررسی صلاحیت‌ها در هیئت بازرسی و هیئت‌های نظارت استان انجام شده و بر اساس آخرین آمار، نتیجه بررسی صلاحیت‌ها فردا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار