رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/04/11 Monday - 2024 01 July الاثنين ، 25 ذو الحجة ، 1445
ساعت
برای نخستین‌بار در شرق کشور به بهره‌برداری رسید؛

نخستین سامانه پایش آنلاین و لحظه‌ای آلاینده‌های زیست‌محیطی شرق کشور بر روی دودکش کارخانه گندله‌سازی شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در معادن سنگ آهن سنگان خواف به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌توس»؛ به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، نخستین سامانه پایش آنلاین و لحظه‌ای آلاینده‌های زیست‌محیطی شرق کشور بر روی دودکش کارخانه گندله‌سازی به همراه دو طرح نصب دستگاه‌های گرد و غبارگیر برای ترانسفرتاور‌های کارخانه گندله‌سازی و ساخت واحد فیلتراسیون باطله شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در پهنه معادن سنگ آهن سنگان خواف بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان ۲۲ خرداد در آیین بهره‌برداری این سامانه گفت: نقش محیط‌ زیست به عنوان ذی‌نفع اصلی و حامی مردم، پر رنگ است و کار‌های صنعتی شرکت‌های صنعتی و معدنی، باوجود مزیت‌های اشتغال و اقتصاد، به لحاظ زیست‌محیطی بی‌ضرر نیستند.

محمد مدنی‌فر گفت: با توجه به اهمیت زیست‌بوم منطقه برای ما، تاکنون علاوه بر طرح‌های افتتاح شده ۱۳ دستگاه غبارگیر در نقاط پرغبار کارخانجات اپال پارسیان سنگان نصب شده است و حمل ۲۵۰۰ میلیون تن سنگ آهن در مسیر ۳.۵ کیلومتری با نوار نقاله پوشیده حمل می‌شود.

وی افزود: برای طرح‌های یادشده اعتباری حدود ۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شده که طرح‌های تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه نیز با اعتبار ۲۵۵ میلیارد ریال و طرح بازچرخانی آب با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال با بازدهی ۸۰ درصد و پشتیبانی ۵ میلیون تن در حال اجرااست.

مدنی فر گفت: سامانه پایش آنلاین آلاینده‌های زیست‌محیطی نوعی خود اظهاری سنجش آلایندگی است که همزمان علاوه بر شرکت صنعتی معدنی اپال پارسیان، محیط‌زیست و سایر مراجع ذیربط به داده‌های این سامانه می‌توانند دسترسی داشته باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار